Show simple item record

Social themes in czech conceptual art of ninetieth of 20. century
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorBeranová, Hana
dc.date.accessioned2017-04-04T12:49:18Z
dc.date.available2017-04-04T12:49:18Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11171
dc.description.abstractv českém jazyce Sociální tématika v českém konceptuálním umění devadesátých let dvacátého století Má práce se věnuje období devadesátých let dvacátého století v Čechách. Snažím se poukázat na fakt, že pro české umění devadesátých let (nejmladší generace) byl konceptualismus velice rozšířené médium. Konceptualismus se stal aktuálním médiem pro všechny umělecké obory. Sociální tématika začala být po revoluci častým námětem (ne jediným), který byl nejvíce zpracováván právě mladými konceptualisty. Vybrala jsem nejtypičtější zástupce tohoto žánru, kteří se sociální tématikou pracují, ale každý z nich se na tuto sociální problematiku dívá odlišným pohledem. Jsou jimi: skupina Pondělí, Milena Dopitová, Jiří Černický, Krištof Kintera. Rozebírám tvorbu těchto autorů, kterou rozděluji do několika tématických skupin. Na závěr stručně zmiňuji dílo Kateřiny Šedé, jedné z nejmladších umělkyň současného českého umění, zabývající se touto problematikou. Na začátku práce stručně nastiňuji situaci odehrávající se v devadesátých letech na české umělecké scéně: okolnosti kolem změn na pražské AVU, nejmladší nastupující generace umělců, stav galerií, výstava CZ99. Následně se zmiňuji o konceptualismu jako o fenoménu pro generaci českých umělců devadesátých let a poukazuji na instalaci jako na nejčastěji používaný...cs_CZ
dc.description.abstractv anglickém jazyce Annotation in English language Social themes in Czech conceptual art of ninetieth of twentieth century My report is dedicated to period of ninetieth of twentieth century in Czech republic. I try to refer on fact that in Czech art of ninetieth (youngest generation) was conceptualism very broadly used medium. Conceptualism became temporary medium for all fields of art. After revolution social questions became frequent theme (not only), mostly cultivated by young conceptualists. I have selected most typical representatives of this genre, who use social themes, each one from different perspective. Namely it is group Pondělí, Milena Dopitová, Jiří Černický and Krištof Kintera. I analyse production of these authors and I divide them to several groups. Finally I briefly mention production of Kateřina Šedá one of the youngest artists of contemporary Czech art focusing on this subject. In the introduction I briefly outline situation during ninetieth in Czech art scene, circumstances of changes in Prague AVU, youngest generation of artists, status of galleries, exhibition CZ99. I continue mentioning conceptualism as phenomenon for Czech artists of ninetieth and I refer to installations as most commonly used mean of expression of mentioned artistic generation. In my report I try first of all...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleSociální tématika v Českém konceptuálním umění 90. let 20. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-11
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId14956
dc.title.translatedSocial themes in czech conceptual art of ninetieth of 20. centuryen_US
dc.contributor.refereeBydžovská, Lenka
dc.identifier.aleph000591551
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csv českém jazyce Sociální tématika v českém konceptuálním umění devadesátých let dvacátého století Má práce se věnuje období devadesátých let dvacátého století v Čechách. Snažím se poukázat na fakt, že pro české umění devadesátých let (nejmladší generace) byl konceptualismus velice rozšířené médium. Konceptualismus se stal aktuálním médiem pro všechny umělecké obory. Sociální tématika začala být po revoluci častým námětem (ne jediným), který byl nejvíce zpracováván právě mladými konceptualisty. Vybrala jsem nejtypičtější zástupce tohoto žánru, kteří se sociální tématikou pracují, ale každý z nich se na tuto sociální problematiku dívá odlišným pohledem. Jsou jimi: skupina Pondělí, Milena Dopitová, Jiří Černický, Krištof Kintera. Rozebírám tvorbu těchto autorů, kterou rozděluji do několika tématických skupin. Na závěr stručně zmiňuji dílo Kateřiny Šedé, jedné z nejmladších umělkyň současného českého umění, zabývající se touto problematikou. Na začátku práce stručně nastiňuji situaci odehrávající se v devadesátých letech na české umělecké scéně: okolnosti kolem změn na pražské AVU, nejmladší nastupující generace umělců, stav galerií, výstava CZ99. Následně se zmiňuji o konceptualismu jako o fenoménu pro generaci českých umělců devadesátých let a poukazuji na instalaci jako na nejčastěji používaný...cs_CZ
uk.abstract.env anglickém jazyce Annotation in English language Social themes in Czech conceptual art of ninetieth of twentieth century My report is dedicated to period of ninetieth of twentieth century in Czech republic. I try to refer on fact that in Czech art of ninetieth (youngest generation) was conceptualism very broadly used medium. Conceptualism became temporary medium for all fields of art. After revolution social questions became frequent theme (not only), mostly cultivated by young conceptualists. I have selected most typical representatives of this genre, who use social themes, each one from different perspective. Namely it is group Pondělí, Milena Dopitová, Jiří Černický and Krištof Kintera. I analyse production of these authors and I divide them to several groups. Finally I briefly mention production of Kateřina Šedá one of the youngest artists of contemporary Czech art focusing on this subject. In the introduction I briefly outline situation during ninetieth in Czech art scene, circumstances of changes in Prague AVU, youngest generation of artists, status of galleries, exhibition CZ99. I continue mentioning conceptualism as phenomenon for Czech artists of ninetieth and I refer to installations as most commonly used mean of expression of mentioned artistic generation. In my report I try first of all...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990005915510106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV