Show simple item record

Teacher Assistant at a primary school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorHylmarová, Renáta
dc.date.accessioned2019-11-08T10:53:45Z
dc.date.available2019-11-08T10:53:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111717
dc.description.abstractThis master thesis deals with the subject of the first-grade primary school teaching assistants. It seeks the answers on following questions: what the social and cultural background of teaching assistants is; what their key motivation for is applying for this role; what their expectations before were entering the profession; what their motivation for continuing the profession is. In this master thesis, I place the emphasis on uncovering the previous job and life experiences of teaching assistants as well as how these past experiences affect their current job position. The answers for these questions are provided by qualitative and quantitative research which is based mostly on semi-structured interviews with teaching assistants from the elementary school in Prague, district 10. From the outcome of these interviews, the questionnaire was made, which was subsequently sent to assistant teachers from various parts of Czech Republic. Questionnaires were used mostly for confirmation and completion of information acquired from semi-structured interviews. This master thesis confirms that assistant teachers get involved in their profession for various reasons and have diverse previous work and life experiences. Education of assistant teachers is diverse, which in turn leads to rather vague expectations...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou asistentů pedagoga na 1. stupni ZŠ. Hledá odpovědi na otázky, z kterých prostředí se asistenti pedagoga do svého povolání dostávají a co je pro ně klíčovou motivací, která je k práci asistenta pedagoga přivedla. Jaká byla očekávání jedinců od této práce před vstupem do povolání a co asistenty pedagoga motivuje v době, kdy již dané povolání vykonávají. V diplomové práci je kladen důraz na zjišťování předchozích pracovních a životních zkušenosti asistentů pedagoga a na to, jak je tyto předchozí zkušenosti ovlivňují ve výkonu nynější práce. Odpovědi jsou na dané otázky hledány pomocí smíšeného výzkumu, který je postaven zejména na strukturovaných rozhovorech s asistenty pedagoga ze základní školy v Praze 10. Z výsledků strukturovaných rozhovorů je vytvořen dotazník, který byl rozeslán asistentům z různých koutů České republiky. Dotazníky jsou využity především pro ověření nebo doplnění informací získaných ze strukturovaných rozhovorů. Diplomová práce potvrzuje, že se asistenti pedagoga velmi často dostávají ke své práci z různých pracovních pozic a životních situací. Vzdělání asistentů pedagoga se často různí, což napomáhá...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAsistent pedagogacs_CZ
dc.subject1. stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectmotivace k profesics_CZ
dc.subjectpracovní pozicecs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectTeaching assistanten_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectwork motivationen_US
dc.subjectwork positionen_US
dc.subjectstudent with special needsen_US
dc.titleAsistent pedagoga na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208547
dc.title.translatedTeacher Assistant at a primary schoolen_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou asistentů pedagoga na 1. stupni ZŠ. Hledá odpovědi na otázky, z kterých prostředí se asistenti pedagoga do svého povolání dostávají a co je pro ně klíčovou motivací, která je k práci asistenta pedagoga přivedla. Jaká byla očekávání jedinců od této práce před vstupem do povolání a co asistenty pedagoga motivuje v době, kdy již dané povolání vykonávají. V diplomové práci je kladen důraz na zjišťování předchozích pracovních a životních zkušenosti asistentů pedagoga a na to, jak je tyto předchozí zkušenosti ovlivňují ve výkonu nynější práce. Odpovědi jsou na dané otázky hledány pomocí smíšeného výzkumu, který je postaven zejména na strukturovaných rozhovorech s asistenty pedagoga ze základní školy v Praze 10. Z výsledků strukturovaných rozhovorů je vytvořen dotazník, který byl rozeslán asistentům z různých koutů České republiky. Dotazníky jsou využity především pro ověření nebo doplnění informací získaných ze strukturovaných rozhovorů. Diplomová práce potvrzuje, že se asistenti pedagoga velmi často dostávají ke své práci z různých pracovních pozic a životních situací. Vzdělání asistentů pedagoga se často různí, což napomáhá...cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis deals with the subject of the first-grade primary school teaching assistants. It seeks the answers on following questions: what the social and cultural background of teaching assistants is; what their key motivation for is applying for this role; what their expectations before were entering the profession; what their motivation for continuing the profession is. In this master thesis, I place the emphasis on uncovering the previous job and life experiences of teaching assistants as well as how these past experiences affect their current job position. The answers for these questions are provided by qualitative and quantitative research which is based mostly on semi-structured interviews with teaching assistants from the elementary school in Prague, district 10. From the outcome of these interviews, the questionnaire was made, which was subsequently sent to assistant teachers from various parts of Czech Republic. Questionnaires were used mostly for confirmation and completion of information acquired from semi-structured interviews. This master thesis confirms that assistant teachers get involved in their profession for various reasons and have diverse previous work and life experiences. Education of assistant teachers is diverse, which in turn leads to rather vague expectations...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV