Zobrazit minimální záznam

Education of hospitalized children
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorJuránová, Veronika
dc.date.accessioned2019-11-08T10:53:35Z
dc.date.available2019-11-08T10:53:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111716
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with needs of hospitalized school-age children, attitudes towards rearing of these children and education in a hospital school. Attention is paid mainly to social and educational needs of hospitalized children. The aim of the diploma thesis is to collect expertise related to the aspects of long-term hospitalization of a child and evaluate the reality of the education in the hospital school where the research took place. Firstly, the theoretical part defines the characteristics of physical and mental development of a school-age child. Furthermore, the theoretical part deals with various aspects of hospitalization of a child, especially in relation to his family and school life. In the empirical part, the qualitative research through interviews and observation is applied. It concentrates on how hospitalized children assess education in hospital schools, how the hospital schooling is organized and how the hospital school communicates with the school where a patient goes to. The research has shown that the respondents have a very positive attitude towards education in the hospital school, especially due to the individual approach of hospital teachers. On the other hand, they lack a collective from the school they normally go to. Moreover, a hospital teacher must be flexible in...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou potřeb hospitalizovaných dětí mladšího školního věku, výchovnými postoji k nim a vzdělávacím procesem ve škole při nemocnici. Pozornost je věnována zejména sociálním a vzdělávacím potřebám hospitalizovaných dětí. Cílem práce je shromáždit odborné poznatky vážící se k aspektům dlouhodobé hospitalizace dítěte a zhodnotit, jaká je realita vzdělávacího procesu školy při nemocnici, ve které mi bylo umožněno provést výzkumné šetření. Teoretická část nejprve vymezuje charakteristiku tělesného a duševního vývoje dítěte mladšího školního věku. Dále se teoretická část zabývá různými aspekty, které s sebou přináší hospitalizace dítěte, a to zejména ve vtahu k jeho rodině a školnímu životu. V empirické části je uplatněn kvalitativní výzkum, který prostřednictvím rozhovorů a pozorování zkoumá, jak děti vzdělávání v rámci školy při nemocnici hodnotí, jak je výuka organizována a jak probíhá komunikace s kmenovou třídou dětského pacienta. Výzkumné šetření ukázalo, že respondované děti mají k výuce v nemocnici velmi pozitivní vztah, a to zejména díky individuálnímu přístupu nemocničních pedagogů, na kterém je výuka v nemocnici založena. Na druhou stranu však dětem chybí kolektiv, který jim jejich kmenová třída poskytuje. Učitel v nemocnici musí být ve svém plánování výuky...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHospitalizacecs_CZ
dc.subjectškola při nemocnicics_CZ
dc.subjectvzdělávání v nemocnicics_CZ
dc.subjectsociální a vzdělávací potřebycs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectHospitalizationen_US
dc.subjecthospital schoolen_US
dc.subjecteducation in a hospital,social and educational needsen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.titleVýchova a vzdělávání hospitalizovaných dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208667
dc.title.translatedEducation of hospitalized childrenen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou potřeb hospitalizovaných dětí mladšího školního věku, výchovnými postoji k nim a vzdělávacím procesem ve škole při nemocnici. Pozornost je věnována zejména sociálním a vzdělávacím potřebám hospitalizovaných dětí. Cílem práce je shromáždit odborné poznatky vážící se k aspektům dlouhodobé hospitalizace dítěte a zhodnotit, jaká je realita vzdělávacího procesu školy při nemocnici, ve které mi bylo umožněno provést výzkumné šetření. Teoretická část nejprve vymezuje charakteristiku tělesného a duševního vývoje dítěte mladšího školního věku. Dále se teoretická část zabývá různými aspekty, které s sebou přináší hospitalizace dítěte, a to zejména ve vtahu k jeho rodině a školnímu životu. V empirické části je uplatněn kvalitativní výzkum, který prostřednictvím rozhovorů a pozorování zkoumá, jak děti vzdělávání v rámci školy při nemocnici hodnotí, jak je výuka organizována a jak probíhá komunikace s kmenovou třídou dětského pacienta. Výzkumné šetření ukázalo, že respondované děti mají k výuce v nemocnici velmi pozitivní vztah, a to zejména díky individuálnímu přístupu nemocničních pedagogů, na kterém je výuka v nemocnici založena. Na druhou stranu však dětem chybí kolektiv, který jim jejich kmenová třída poskytuje. Učitel v nemocnici musí být ve svém plánování výuky...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with needs of hospitalized school-age children, attitudes towards rearing of these children and education in a hospital school. Attention is paid mainly to social and educational needs of hospitalized children. The aim of the diploma thesis is to collect expertise related to the aspects of long-term hospitalization of a child and evaluate the reality of the education in the hospital school where the research took place. Firstly, the theoretical part defines the characteristics of physical and mental development of a school-age child. Furthermore, the theoretical part deals with various aspects of hospitalization of a child, especially in relation to his family and school life. In the empirical part, the qualitative research through interviews and observation is applied. It concentrates on how hospitalized children assess education in hospital schools, how the hospital schooling is organized and how the hospital school communicates with the school where a patient goes to. The research has shown that the respondents have a very positive attitude towards education in the hospital school, especially due to the individual approach of hospital teachers. On the other hand, they lack a collective from the school they normally go to. Moreover, a hospital teacher must be flexible in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV