Show simple item record

Problem - based learning and the possible uses in primary school.
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorJahoda, Zdeněk
dc.date.accessioned2019-11-08T10:52:14Z
dc.date.available2019-11-08T10:52:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111708
dc.description.abstractThis Master's thesis discusses the Problem - based learning as one of the constructive teaching concept methods, it's position in the system of teaching methods and the possible uses in primary school regard to the key competencies of solving the problems. This theme is very actual because of the influence in the real life. The objectives of the Master's thesis is to define the basic concept of the Problem-based learning (problem, problematic situations, types of the problematic tasks and the way of their solving), key competencies and appropriate organizational forms of the teaching. The objective of the practical level is to define the principles of the effective use of this method in teaching, to verify the possibilities of uses of the Problem-based learning and focus on the way of fulfilling of the key competencies of solving the problems using various organizational forms of teaching. The thesis contains the empirical and theoretical part. The empirical part comes from the analysis and the comparation of the study of the vocational literature. This part focuses on the research as the method of achieving the goals. The research uses two basic methods; the method of the observation of the pupils during their work and method of the collection and analysis of the outcome of the pupils work. The...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá metodou problémového vyučování jako jednou z metod konstruktivistického pojetí výuky, jejím postavením v systému výukových metod a možnostmi její realizace na 1. stupni základní školy s ohledem na klíčové kompetence, především na kompetenci k řešení problémů. Téma je velice aktuální, protože nabízí aktivizaci žáků ve vyučování a přesah do praktického života. Cílem práce je v teoretické rovině vymezit a definovat základní pojmy problémového vyučování (problém, problémová situace, problémové úlohy - jejich typy a způsoby řešení, problémové metody), klíčové kompetence a vhodné organizační formy vyučování. V rovině praktické je cílem zformulovat zásady pro efektivní využití problémového vyučování ve výuce, ověřit v praxi možnosti problémového vyučování, vymezit, jakým způsobem naplňovat klíčové kompetence k řešení problémů a využít při tom různých organizačních forem vyučování. Práce je členěna na část teoretickou a empirickou. Praktická část vychází z analýzy a komparace prostudované odborné literatury. Empirická část využívá akční výzkum jako metodu k dosažení cíle. Akční výzkum aplikuje dvě základní metody; metodu pozorování žáků při práci a metodu sběru a analýzy výsledků žákovských prací. Ukázalo se, že odborná literatura není ve vymezení pojmů zcela jednotná a chápaní...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKonstruktivistické pojetí výukycs_CZ
dc.subjectproblémové vyučovánícs_CZ
dc.subjectproblémové úlohycs_CZ
dc.subjectmetody řešení problémůcs_CZ
dc.subjectklíčové kompetencecs_CZ
dc.subjectvýukové metodycs_CZ
dc.subjectConstructive teaching concepten_US
dc.subjectProblem - based learningen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectproblem solving methodsen_US
dc.subjectkey competenciesen_US
dc.subjectteaching methodsen_US
dc.titleProblémové vyučování a možnosti jeho realizace ve výuce na prvním stupni základní školy.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-04
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId211320
dc.title.translatedProblem - based learning and the possible uses in primary school.en_US
dc.contributor.refereeHejlová, Helena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá metodou problémového vyučování jako jednou z metod konstruktivistického pojetí výuky, jejím postavením v systému výukových metod a možnostmi její realizace na 1. stupni základní školy s ohledem na klíčové kompetence, především na kompetenci k řešení problémů. Téma je velice aktuální, protože nabízí aktivizaci žáků ve vyučování a přesah do praktického života. Cílem práce je v teoretické rovině vymezit a definovat základní pojmy problémového vyučování (problém, problémová situace, problémové úlohy - jejich typy a způsoby řešení, problémové metody), klíčové kompetence a vhodné organizační formy vyučování. V rovině praktické je cílem zformulovat zásady pro efektivní využití problémového vyučování ve výuce, ověřit v praxi možnosti problémového vyučování, vymezit, jakým způsobem naplňovat klíčové kompetence k řešení problémů a využít při tom různých organizačních forem vyučování. Práce je členěna na část teoretickou a empirickou. Praktická část vychází z analýzy a komparace prostudované odborné literatury. Empirická část využívá akční výzkum jako metodu k dosažení cíle. Akční výzkum aplikuje dvě základní metody; metodu pozorování žáků při práci a metodu sběru a analýzy výsledků žákovských prací. Ukázalo se, že odborná literatura není ve vymezení pojmů zcela jednotná a chápaní...cs_CZ
uk.abstract.enThis Master's thesis discusses the Problem - based learning as one of the constructive teaching concept methods, it's position in the system of teaching methods and the possible uses in primary school regard to the key competencies of solving the problems. This theme is very actual because of the influence in the real life. The objectives of the Master's thesis is to define the basic concept of the Problem-based learning (problem, problematic situations, types of the problematic tasks and the way of their solving), key competencies and appropriate organizational forms of the teaching. The objective of the practical level is to define the principles of the effective use of this method in teaching, to verify the possibilities of uses of the Problem-based learning and focus on the way of fulfilling of the key competencies of solving the problems using various organizational forms of teaching. The thesis contains the empirical and theoretical part. The empirical part comes from the analysis and the comparation of the study of the vocational literature. This part focuses on the research as the method of achieving the goals. The research uses two basic methods; the method of the observation of the pupils during their work and method of the collection and analysis of the outcome of the pupils work. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV