Zobrazit minimální záznam

Creation/Work of Jaroslav Foglar as a starting point for the use of dramatic education methods at the first elementary school
dc.contributor.advisorMarušák, Radek
dc.creatorSedláková, Veronika
dc.date.accessioned2019-11-08T10:52:03Z
dc.date.available2019-11-08T10:52:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111707
dc.description.abstract1 ABSTRACT The diploma thesis deals with the possibility of using Jaroslav Foglar's work in dramatic education at elementary school.The aim of the diploma thesis is to verify the influence of methods and techniques of dramatic education through Jaroslav Foglar's texts in the form of value charts and attitudes in the life of pupils of the 5th year of primary school.How dramatic education helps with methods and techniques - first fordeepest adoption of Jaroslav Foglar's work, and second - to increase understanding and adoption of given values and attitudes.The theoretical part focuses on the personality and work of Jaroslav Foglar and his timeless message. It focuses on the concept of drama education, its aims, principles, forms, methods and techniques. At the same time, it focuses on the analysis of the work in terms of dramatic education. In the practical part of the diploma thesis, three thematic units focusing on the moral qualities of the human being, using methods and techniques of dramatic education, are elaborated on the basis of books and short stories by Jaroslav Foglar. For the experiment, two classes of the fifth year grade of elementary school were selected. In one class - test, the units were realized using methods and techniques of dramatic education. In the second class - normal, only reading...en_US
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možností využití díla Jaroslava Foglara v dramatické výchově na prvním stupni základní školy. Cílem diplomové práce je prostřednictvím textů Jaroslava Foglara ověřit vliv metod a technik dramatické výchovy v oblasti formování hodnotových žebříčků a postojů v životě žáků 5. ročníku ZŠ. Zjistit a zhodnotit, jak dramatická výchova pomáhá jednak v hlubším přijetí díla Jaroslava Foglara a jednak k většímu pochopení a přijetí vlastních hodnot a postojů. Teoretická část je zaměřena na osobnost, dílo Jaroslava Foglara a jeho nadčasové poselství. Věnuje se pojmu dramatická výchova, jejím cílům, principům, formám, metodám a technikám. Zároveň se zaměřuje na analýzu díla z hlediska dramatické výchovy. V praktické části diplomové práce jsou na podkladě knih a povídek Jaroslava Foglara zpracovány tři tematické celky, zaměřené na morální vlastnosti člověka, v nichž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Pro experiment byly vybrány dvě třídy pátého ročníku základní školy. V jedné třídě - zkušební, byly celky realizovány pomocí metod a technik dramatické výchovy. Ve druhé třídě - nezkušební, byl žákům předložen pouze text k přečtení. Pomocí pretestu a posttestu byly poznatky o účinnosti metod DV vyhodnoceny a reflektovány. KLÍČOVÁ SLOVA Jaroslav Foglar, dětská literatura,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectJaroslav Foglarcs_CZ
dc.subjectdětská literaturacs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectliterární textcs_CZ
dc.subjectposelství morálních hodnotcs_CZ
dc.subjectmetody a techniky dramatické výchovycs_CZ
dc.subjectJaroslav Foglaren_US
dc.subjectchildren's literatureen_US
dc.subjectdramatic educationen_US
dc.subjectliterary texten_US
dc.subjectmessage of moral valuesen_US
dc.subjectthe methods and techniques of dramatic educationen_US
dc.titleTvorba Jaroslava Foglara jako východisko pro využití metod dramatické výchovy na první stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId200258
dc.title.translatedCreation/Work of Jaroslav Foglar as a starting point for the use of dramatic education methods at the first elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeFerklová, Alžběta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možností využití díla Jaroslava Foglara v dramatické výchově na prvním stupni základní školy. Cílem diplomové práce je prostřednictvím textů Jaroslava Foglara ověřit vliv metod a technik dramatické výchovy v oblasti formování hodnotových žebříčků a postojů v životě žáků 5. ročníku ZŠ. Zjistit a zhodnotit, jak dramatická výchova pomáhá jednak v hlubším přijetí díla Jaroslava Foglara a jednak k většímu pochopení a přijetí vlastních hodnot a postojů. Teoretická část je zaměřena na osobnost, dílo Jaroslava Foglara a jeho nadčasové poselství. Věnuje se pojmu dramatická výchova, jejím cílům, principům, formám, metodám a technikám. Zároveň se zaměřuje na analýzu díla z hlediska dramatické výchovy. V praktické části diplomové práce jsou na podkladě knih a povídek Jaroslava Foglara zpracovány tři tematické celky, zaměřené na morální vlastnosti člověka, v nichž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Pro experiment byly vybrány dvě třídy pátého ročníku základní školy. V jedné třídě - zkušební, byly celky realizovány pomocí metod a technik dramatické výchovy. Ve druhé třídě - nezkušební, byl žákům předložen pouze text k přečtení. Pomocí pretestu a posttestu byly poznatky o účinnosti metod DV vyhodnoceny a reflektovány. KLÍČOVÁ SLOVA Jaroslav Foglar, dětská literatura,...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The diploma thesis deals with the possibility of using Jaroslav Foglar's work in dramatic education at elementary school.The aim of the diploma thesis is to verify the influence of methods and techniques of dramatic education through Jaroslav Foglar's texts in the form of value charts and attitudes in the life of pupils of the 5th year of primary school.How dramatic education helps with methods and techniques - first fordeepest adoption of Jaroslav Foglar's work, and second - to increase understanding and adoption of given values and attitudes.The theoretical part focuses on the personality and work of Jaroslav Foglar and his timeless message. It focuses on the concept of drama education, its aims, principles, forms, methods and techniques. At the same time, it focuses on the analysis of the work in terms of dramatic education. In the practical part of the diploma thesis, three thematic units focusing on the moral qualities of the human being, using methods and techniques of dramatic education, are elaborated on the basis of books and short stories by Jaroslav Foglar. For the experiment, two classes of the fifth year grade of elementary school were selected. In one class - test, the units were realized using methods and techniques of dramatic education. In the second class - normal, only reading...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV