Show simple item record

The influence of dramatic education on the consolidation of friendship in the kindergarten group
dc.contributor.advisorFerklová, Alžběta
dc.creatorNavrátilová, Zuzana
dc.date.accessioned2019-11-08T10:51:02Z
dc.date.available2019-11-08T10:51:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111701
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the influence of drama lessons on friendly relations in a kindergarten group. The goal is to find out if drama lessons can influence children's behaviour and make relationships between students in the class stronger. The thesis consists of two parts. The theoretical part of this thesis defines the term "drama education" and analyses particular teaching methods which are subsequently used in the research for the practical part. An important komponent, which is described in the theoretical part, is prosocial behaviour. This concept deals with interact and cooperate with one another during free play, controlled lessons, and outdoor activities. The practical part of this thesis seeks to uncover predominating relations in the kindergarten. It also deals with the planning, teaching, and subsequement observation of drama lessons in the group. Moreover, the thesis examines the class as a whole, its daily programme and the children's cooperation within the group. On the basis of interview with children and teachers, we observe changes in the children's behaviour, their perceived level of inclusion in the group as well as their thoughts on the importance of friendship. The theme of drama lessons comes from the children's book by Petr Sis - The Happy Elf. The main methods are...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vlivem dramatické výchovy na upevňování přátelských vztahů ve skupině v MŠ. Cílem je zjistit, zda může dramatická výchova ovlivnit chování dětí a posílit vzájemné vztahy mezi nimi. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem dramatická výchova a analyzuje jednotlivé metody, které jsou následně využity ve výzkumu v praktické části. Důležitou složkou, kterou teoretická část popisuje, je prosociální chování. Tento koncept se zabývá interakcí a vzájemnou spoluprací v průběhu volné hry, řízených činností a pobytu venku. Praktická část se snaží odhalit převažující vztahy ve skupině. Zabývá se také přípravou, realizací a následným pozorováním dramatických lekcí. Práce dále zkoumá skupinu jako celek, jejich denní program a spolupráci dětí v rámci skupiny. Na základě rozhovorů s dětmi a s paní učitelkou pozoruji změny v chování dětí, jejich začlenění do skupiny a jak je pro ně přátelství důležité. Téma dramatických lekcí vychází z dětské knihy Petra Síse - Šťastný skřítek. Hlavními metodami jsou polostrukturované rozhovory, zúčastněné i nezúčastněné pozorování, akční výzkum a následná pedagogická reflexe jednotlivých lekcí. Práce zjišťuje, které dramatické metody jsou vhodné pro posílení vztahů ve skupině. Nejvhodnější metody jsou takové, které mají...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectmetody a techniky dramatické výchovycs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectpřátelské vztahycs_CZ
dc.subjectspolupráce ve skupiněcs_CZ
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectdrama educationen_US
dc.subjectmethods and techniques of drama educationen_US
dc.subjectplayen_US
dc.subjectfriendly relationsen_US
dc.subjectgroup cooperationen_US
dc.titleVliv dramatické výchovy na upevňování přátelských vztahů ve skupině v MŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId201903
dc.title.translatedThe influence of dramatic education on the consolidation of friendship in the kindergarten groupen_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá vlivem dramatické výchovy na upevňování přátelských vztahů ve skupině v MŠ. Cílem je zjistit, zda může dramatická výchova ovlivnit chování dětí a posílit vzájemné vztahy mezi nimi. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem dramatická výchova a analyzuje jednotlivé metody, které jsou následně využity ve výzkumu v praktické části. Důležitou složkou, kterou teoretická část popisuje, je prosociální chování. Tento koncept se zabývá interakcí a vzájemnou spoluprací v průběhu volné hry, řízených činností a pobytu venku. Praktická část se snaží odhalit převažující vztahy ve skupině. Zabývá se také přípravou, realizací a následným pozorováním dramatických lekcí. Práce dále zkoumá skupinu jako celek, jejich denní program a spolupráci dětí v rámci skupiny. Na základě rozhovorů s dětmi a s paní učitelkou pozoruji změny v chování dětí, jejich začlenění do skupiny a jak je pro ně přátelství důležité. Téma dramatických lekcí vychází z dětské knihy Petra Síse - Šťastný skřítek. Hlavními metodami jsou polostrukturované rozhovory, zúčastněné i nezúčastněné pozorování, akční výzkum a následná pedagogická reflexe jednotlivých lekcí. Práce zjišťuje, které dramatické metody jsou vhodné pro posílení vztahů ve skupině. Nejvhodnější metody jsou takové, které mají...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the influence of drama lessons on friendly relations in a kindergarten group. The goal is to find out if drama lessons can influence children's behaviour and make relationships between students in the class stronger. The thesis consists of two parts. The theoretical part of this thesis defines the term "drama education" and analyses particular teaching methods which are subsequently used in the research for the practical part. An important komponent, which is described in the theoretical part, is prosocial behaviour. This concept deals with interact and cooperate with one another during free play, controlled lessons, and outdoor activities. The practical part of this thesis seeks to uncover predominating relations in the kindergarten. It also deals with the planning, teaching, and subsequement observation of drama lessons in the group. Moreover, the thesis examines the class as a whole, its daily programme and the children's cooperation within the group. On the basis of interview with children and teachers, we observe changes in the children's behaviour, their perceived level of inclusion in the group as well as their thoughts on the importance of friendship. The theme of drama lessons comes from the children's book by Petr Sis - The Happy Elf. The main methods are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV