Zobrazit minimální záznam

Didactics of Gifted Children at Primary School
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorJůzová, Kateřina
dc.date.accessioned2019-11-08T10:48:26Z
dc.date.available2019-11-08T10:48:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111686
dc.description.abstractThis master thesis aims to describe the methods, form of work and educational strategies used in teaching gifted students and to verify their effectiveness in practice though action - based teacher research. The teoretical part contains the results of czech and foreign literature research concerning the issue of gifted education. It focuses mainly on methods, forms and content of education, but also defining the basic concepts of be gifted and be talented, models of giftedness, characteristics and typologies of gifted pupils, their motivation and attitude of teacher, who plays an essential role in the education process of (not only) gifted pupils. The practical part contains the course and evaluation of action teacher research, where I will apply theoretical knowledge to primary school classes with gifted children and verify their effectiveness in practice. The research is divided into two cycles. The first cycle is focused on observing teaching. The other one cycle includes the planning, implementation and reflection of self teaching, into which the theoretical knowledge is applied. The research results showed that the most of knowledge gained in theoretical part of the thesis was verified as effective. Especially creation of own materials, choice of interesting and actual topics. Key words:...en_US
dc.description.abstractPráce si klade za cíl zmapovat metody, formy práce a vzdělávací strategie využívané při vyučování nadaných žáků a prostřednictvím akčního učitelského výzkumu ověřit jejich efektivitu v praxi. Teoretická část obsahuje výsledky rešerše české i zahraniční literatury, týkající se problematiky vzdělávání nadaných žáků. Věnuje se především metodám, formám a obsahu vzdělávání, ale také definování základních pojmů talent a nadání, modelům nadání, charakteristikám a typologiím nadaných žáků, jejich motivaci a přístupu učitele, který hraje podstatnou roli ve vzdělávacím procesu (nejen) nadaného žáka. Praktická část obsahuje průběh a vyhodnocení akčního učitelského výzkumu, ve kterém aplikuji poznatky z teoretické části do třídy prvního stupně základní školy, kde se vyskytuje skupina mimořádně nadaných žáků, a ověřuji jejich efektivitu v praxi. Výzkum je rozdělen na dva cykly. První cyklus se věnuje pozorování výuky. Druhý cyklus obsahuje plánování, realizaci a reflektování vlastní výuky, do které jsou aplikované poznatky z části teoretické. Výsledky výzkumu ukázaly, že se ověřila většina poznatků získaných v teoretické části práce. Zejména potom tvorba vlastních materiálů a volba zajímavých a aktuálních témat. Klíčová slova: didaktika, nadaný žák, formy a metody práce, akční výzkumcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectnadaný žákcs_CZ
dc.subjectformy a metody prácecs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectgifted childen_US
dc.subjectforms and methods of worken_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.titleDidaktika nadaných žáků na 1.stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202615
dc.title.translatedDidactics of Gifted Children at Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeZemanová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce si klade za cíl zmapovat metody, formy práce a vzdělávací strategie využívané při vyučování nadaných žáků a prostřednictvím akčního učitelského výzkumu ověřit jejich efektivitu v praxi. Teoretická část obsahuje výsledky rešerše české i zahraniční literatury, týkající se problematiky vzdělávání nadaných žáků. Věnuje se především metodám, formám a obsahu vzdělávání, ale také definování základních pojmů talent a nadání, modelům nadání, charakteristikám a typologiím nadaných žáků, jejich motivaci a přístupu učitele, který hraje podstatnou roli ve vzdělávacím procesu (nejen) nadaného žáka. Praktická část obsahuje průběh a vyhodnocení akčního učitelského výzkumu, ve kterém aplikuji poznatky z teoretické části do třídy prvního stupně základní školy, kde se vyskytuje skupina mimořádně nadaných žáků, a ověřuji jejich efektivitu v praxi. Výzkum je rozdělen na dva cykly. První cyklus se věnuje pozorování výuky. Druhý cyklus obsahuje plánování, realizaci a reflektování vlastní výuky, do které jsou aplikované poznatky z části teoretické. Výsledky výzkumu ukázaly, že se ověřila většina poznatků získaných v teoretické části práce. Zejména potom tvorba vlastních materiálů a volba zajímavých a aktuálních témat. Klíčová slova: didaktika, nadaný žák, formy a metody práce, akční výzkumcs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis aims to describe the methods, form of work and educational strategies used in teaching gifted students and to verify their effectiveness in practice though action - based teacher research. The teoretical part contains the results of czech and foreign literature research concerning the issue of gifted education. It focuses mainly on methods, forms and content of education, but also defining the basic concepts of be gifted and be talented, models of giftedness, characteristics and typologies of gifted pupils, their motivation and attitude of teacher, who plays an essential role in the education process of (not only) gifted pupils. The practical part contains the course and evaluation of action teacher research, where I will apply theoretical knowledge to primary school classes with gifted children and verify their effectiveness in practice. The research is divided into two cycles. The first cycle is focused on observing teaching. The other one cycle includes the planning, implementation and reflection of self teaching, into which the theoretical knowledge is applied. The research results showed that the most of knowledge gained in theoretical part of the thesis was verified as effective. Especially creation of own materials, choice of interesting and actual topics. Key words:...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV