Show simple item record

Learning motivation of pupils at primary school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorPanáčková, Pavlína
dc.date.accessioned2019-11-08T10:47:54Z
dc.date.available2019-11-08T10:47:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111683
dc.description.abstractPavlína Panáčková Učitelství pro první stupeň ZŠ 5. ročník ABSTRACT (MOTIVATION OF PUPILS FOR LEARNING AT PRIMARY SCHOOL) The master thesis deals with motivational quality of semantic support during teaching at first grade at primary school. The theory section consists of four parts. The first part concerns motivation and its sources and motivational problems at school and at the same time it is about communication. The specifics of learning pupils at primary schoo are in chapter 2. The last part deals with the didactic justification of the evocative and motivational function of semantic support for learning. At the same time we are looking for an answer to the question. Does semantics have more meaning in some subjects depending on the type of learning? The aim of the practical part is to find the answer to the question: How does the using of semantic supports influence the pupils' knowledge and their relation to learning? The research contains interviews of the teachers with main topic of semantics and its application during teaching. At the same time, the questionnaire survey is applied to pupils of the third class which compares three types of Mathematics - classical mathematics, Hejny method with semantic focus and Hejny method focused structurally. The thesis contains results evaluation of...en_US
dc.description.abstractPavlína Panáčková Učitelství pro první stupeň ZŠ 5. ročník ABSTRAKT (K DIPLOMOVÉ PRÁCI S NÁZVEM MOTIVACE K UČENÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ) Diplomová práce řeší otázku motivační kvality sémantické podpory při výuce na prvním stupni základních škol. Teoretická část se skládá ze třech kapitol. První kapitola se věnuje pojmu motivace, jejím zdrojům a motivačním problémům ve škole. Současně je zde řešena problematika komunikace. Specifika učení žáků na prvním stupni základních škol jsou vymezena ve druhé kapitole. Poslední kapitola se zabývá didaktickým zdůvodněním evokační a motivační funkce sémantické podpory k učení. Zároveň je zde řešena otázka, zda v některých předmětech má užití sémantických podpor větší význam v závislosti na typu učení. Cílem praktické části je nalézt odpověď na otázku: Jak ovlivňuje užívání sémantických podpor znalosti žáků a jejich vztah k učení? V této části jsou obsaženy rozhovory jednotlivých učitelů, kteří promlouvají na téma sémantické podpory a jejich využívání v hodinách. Zároveň součástí práce je akční studentský učitelský výzkum a dotazníkové šetření, aplikované na žácích 3. tříd, které porovnává tři typy výuky matematiky - klasickou matematiku, Hejného metodu se sémantickým zaměřením a Hejného metodu zaměřenou strukturálně. Práce obsahuje výsledky a vyhodnocení dotazníků a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMotivacecs_CZ
dc.subjectsémantické podpory učebních úkolůcs_CZ
dc.subjectspecifika učení žákůcs_CZ
dc.subjectdidaktika matematikycs_CZ
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectsemantic supports for learning tasksen_US
dc.subjectthe specifics of learning pupilsen_US
dc.subjectdidactics of mathematicsen_US
dc.titleMotivace žáků k učení na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199770
dc.title.translatedLearning motivation of pupils at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeSlezáková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPavlína Panáčková Učitelství pro první stupeň ZŠ 5. ročník ABSTRAKT (K DIPLOMOVÉ PRÁCI S NÁZVEM MOTIVACE K UČENÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ) Diplomová práce řeší otázku motivační kvality sémantické podpory při výuce na prvním stupni základních škol. Teoretická část se skládá ze třech kapitol. První kapitola se věnuje pojmu motivace, jejím zdrojům a motivačním problémům ve škole. Současně je zde řešena problematika komunikace. Specifika učení žáků na prvním stupni základních škol jsou vymezena ve druhé kapitole. Poslední kapitola se zabývá didaktickým zdůvodněním evokační a motivační funkce sémantické podpory k učení. Zároveň je zde řešena otázka, zda v některých předmětech má užití sémantických podpor větší význam v závislosti na typu učení. Cílem praktické části je nalézt odpověď na otázku: Jak ovlivňuje užívání sémantických podpor znalosti žáků a jejich vztah k učení? V této části jsou obsaženy rozhovory jednotlivých učitelů, kteří promlouvají na téma sémantické podpory a jejich využívání v hodinách. Zároveň součástí práce je akční studentský učitelský výzkum a dotazníkové šetření, aplikované na žácích 3. tříd, které porovnává tři typy výuky matematiky - klasickou matematiku, Hejného metodu se sémantickým zaměřením a Hejného metodu zaměřenou strukturálně. Práce obsahuje výsledky a vyhodnocení dotazníků a...cs_CZ
uk.abstract.enPavlína Panáčková Učitelství pro první stupeň ZŠ 5. ročník ABSTRACT (MOTIVATION OF PUPILS FOR LEARNING AT PRIMARY SCHOOL) The master thesis deals with motivational quality of semantic support during teaching at first grade at primary school. The theory section consists of four parts. The first part concerns motivation and its sources and motivational problems at school and at the same time it is about communication. The specifics of learning pupils at primary schoo are in chapter 2. The last part deals with the didactic justification of the evocative and motivational function of semantic support for learning. At the same time we are looking for an answer to the question. Does semantics have more meaning in some subjects depending on the type of learning? The aim of the practical part is to find the answer to the question: How does the using of semantic supports influence the pupils' knowledge and their relation to learning? The research contains interviews of the teachers with main topic of semantics and its application during teaching. At the same time, the questionnaire survey is applied to pupils of the third class which compares three types of Mathematics - classical mathematics, Hejny method with semantic focus and Hejny method focused structurally. The thesis contains results evaluation of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV