Motivace žáků k učení na 1. stupni ZŠ
Learning motivation of pupils at primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111683Identifikátory
SIS: 199770
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slezáková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Motivace, sémantické podpory učebních úkolů, specifika učení žáků, didaktika matematikyKlíčová slova (anglicky)
Motivation, semantic supports for learning tasks, the specifics of learning pupils, didactics of mathematicsPavlína Panáčková Učitelství pro první stupeň ZŠ 5. ročník ABSTRAKT (K DIPLOMOVÉ PRÁCI S NÁZVEM MOTIVACE K UČENÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ) Diplomová práce řeší otázku motivační kvality sémantické podpory při výuce na prvním stupni základních škol. Teoretická část se skládá ze třech kapitol. První kapitola se věnuje pojmu motivace, jejím zdrojům a motivačním problémům ve škole. Současně je zde řešena problematika komunikace. Specifika učení žáků na prvním stupni základních škol jsou vymezena ve druhé kapitole. Poslední kapitola se zabývá didaktickým zdůvodněním evokační a motivační funkce sémantické podpory k učení. Zároveň je zde řešena otázka, zda v některých předmětech má užití sémantických podpor větší význam v závislosti na typu učení. Cílem praktické části je nalézt odpověď na otázku: Jak ovlivňuje užívání sémantických podpor znalosti žáků a jejich vztah k učení? V této části jsou obsaženy rozhovory jednotlivých učitelů, kteří promlouvají na téma sémantické podpory a jejich využívání v hodinách. Zároveň součástí práce je akční studentský učitelský výzkum a dotazníkové šetření, aplikované na žácích 3. tříd, které porovnává tři typy výuky matematiky - klasickou matematiku, Hejného metodu se sémantickým zaměřením a Hejného metodu zaměřenou strukturálně. Práce obsahuje výsledky a vyhodnocení dotazníků a...
Pavlína Panáčková Učitelství pro první stupeň ZŠ 5. ročník ABSTRACT (MOTIVATION OF PUPILS FOR LEARNING AT PRIMARY SCHOOL) The master thesis deals with motivational quality of semantic support during teaching at first grade at primary school. The theory section consists of four parts. The first part concerns motivation and its sources and motivational problems at school and at the same time it is about communication. The specifics of learning pupils at primary schoo are in chapter 2. The last part deals with the didactic justification of the evocative and motivational function of semantic support for learning. At the same time we are looking for an answer to the question. Does semantics have more meaning in some subjects depending on the type of learning? The aim of the practical part is to find the answer to the question: How does the using of semantic supports influence the pupils' knowledge and their relation to learning? The research contains interviews of the teachers with main topic of semantics and its application during teaching. At the same time, the questionnaire survey is applied to pupils of the third class which compares three types of Mathematics - classical mathematics, Hejny method with semantic focus and Hejny method focused structurally. The thesis contains results evaluation of...