Zobrazit minimální záznam

Motiv paměti v pozdější tvorbě Juliana Barnese
dc.contributor.advisorBeran, Zdeněk
dc.creatorChaloupecká, Aneta
dc.date.accessioned2019-10-22T08:24:27Z
dc.date.available2019-10-22T08:24:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111267
dc.description.abstract(in English): This thesis explores the theme of memory as seen in later works of Julian Barnes, namely Arthur & George (2005), Nothing to be Frightened of (2008) and The Sense of an Ending (2011). Barnes is part of the postwar generation of writers who have been highly influenced by the postmodern thought, specifically the problematisation of history. According to the postmodernists, there is no possible way to objectively learn about the historical reality, as all there is to give evidence are the unreliable testimonies of eye-witnesses and biased historical accounts. Historiographies are considered to be unreliable sources of information about the past since they employ the same narrative strategies as fictional texts do and they are often written from the position of power. Memory is a key concept in this discussion since apart from historical documents, it is the only way of knowing about the past. To Barnes, memory represents a complex mechanism which enables to recall the past, but also defines our entire understanding of the everyday reality. In the three books that this thesis discusses have chosen a different strategy to approach the problem of memory - Nothing to be Frightened of is a memoir which provides for the theoretical background of this thesis, as it presents Barnes understanding...en_US
dc.description.abstract(česky) Tato bakalářská práce zkoumá téma paměti, jak je zobrazena v pozdějších dílech Juliana Barnese Arthur & George (2005), Nothing to be Frightened of (2008) a The Sense of an Ending (2011). Barnes patří do generace poválečných autorů inspirovaných postmoderním myšlením, konkrétně problematizací historie. Dle postmodernistů totiž neexistuje objektivní způsob poznání historické reality, jelikož jediným důkazem jsou nevěrohodné výpovědi svědků a zkreslené historické dokumenty. Historiografie je považována za nevěrohodný zdroj informací o minulosti, neboť používají stejné narativní strategie jako texty fiktivní a jsou často psány z perspektivy vítězů. Paměť je klíčový koncept v této problematice, jelikož jsou kromě historických dokumentů jediným způsobem, jak poznat minulost. Pro Barnese paměť znamená komplexní mechanismus, který umožňuje vzpomenout si na minulost, ale také určuje veškeré naše chápání každodenní reality. Ve třech diskutovaných knihách Barnes zvolil rozdílnou strategii, s jakou k problematice přistupuje. Memoár Nothing to be Frightened of funguje jako teoretický základ práce, jelikož v něm Barnes prezentuje vlastní chápání složitého mechanismu paměti. Arthur & George kombinuje fakta a fikci, jelikož vypráví fiktivní verzi událostí z pohledu George Edaljiho, a realitu založenou na...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmemory|Julian Barnes|postmodernismen_US
dc.subjectpaměť|Julian Barnes|postmodernismuscs_CZ
dc.titleTheme of Memory in Julian Barnes' Later Worksen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId202984
dc.title.translatedMotiv paměti v pozdější tvorbě Juliana Barnesecs_CZ
dc.contributor.refereeClark, Colin Steele
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Tato bakalářská práce zkoumá téma paměti, jak je zobrazena v pozdějších dílech Juliana Barnese Arthur & George (2005), Nothing to be Frightened of (2008) a The Sense of an Ending (2011). Barnes patří do generace poválečných autorů inspirovaných postmoderním myšlením, konkrétně problematizací historie. Dle postmodernistů totiž neexistuje objektivní způsob poznání historické reality, jelikož jediným důkazem jsou nevěrohodné výpovědi svědků a zkreslené historické dokumenty. Historiografie je považována za nevěrohodný zdroj informací o minulosti, neboť používají stejné narativní strategie jako texty fiktivní a jsou často psány z perspektivy vítězů. Paměť je klíčový koncept v této problematice, jelikož jsou kromě historických dokumentů jediným způsobem, jak poznat minulost. Pro Barnese paměť znamená komplexní mechanismus, který umožňuje vzpomenout si na minulost, ale také určuje veškeré naše chápání každodenní reality. Ve třech diskutovaných knihách Barnes zvolil rozdílnou strategii, s jakou k problematice přistupuje. Memoár Nothing to be Frightened of funguje jako teoretický základ práce, jelikož v něm Barnes prezentuje vlastní chápání složitého mechanismu paměti. Arthur & George kombinuje fakta a fikci, jelikož vypráví fiktivní verzi událostí z pohledu George Edaljiho, a realitu založenou na...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This thesis explores the theme of memory as seen in later works of Julian Barnes, namely Arthur & George (2005), Nothing to be Frightened of (2008) and The Sense of an Ending (2011). Barnes is part of the postwar generation of writers who have been highly influenced by the postmodern thought, specifically the problematisation of history. According to the postmodernists, there is no possible way to objectively learn about the historical reality, as all there is to give evidence are the unreliable testimonies of eye-witnesses and biased historical accounts. Historiographies are considered to be unreliable sources of information about the past since they employ the same narrative strategies as fictional texts do and they are often written from the position of power. Memory is a key concept in this discussion since apart from historical documents, it is the only way of knowing about the past. To Barnes, memory represents a complex mechanism which enables to recall the past, but also defines our entire understanding of the everyday reality. In the three books that this thesis discusses have chosen a different strategy to approach the problem of memory - Nothing to be Frightened of is a memoir which provides for the theoretical background of this thesis, as it presents Barnes understanding...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV