Show simple item record

Environmental topics in nation branding: the case of Slovenia
dc.contributor.advisorTomalová, Eliška
dc.creatorHavlíčková, Marta
dc.date.accessioned2020-08-26T10:07:25Z
dc.date.available2020-08-26T10:07:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111187
dc.description.abstractThis thesis focuses on the approach of Slovenia to the promotion of the state abroad. It is a small country with two million inhabitants, suffering from poor visibility and being confused with Slovakia. Slovenia has decided to change this by creating a national brand. Positive perception of a country contributes to economic development of the state. It is also an ideal means by which small states can maximise their influence in the international arena. The thesis describes the gradual development of the national brand and its implementation. The thesis also describes the institutional background, the work being coordinated by the Government Office for Communication. Slovenia has succeeded in creating the brand of a green country with a quality of life for all. For a national brand to be successful, it must be based on real national priorities. In the case of Slovenia, ecology is also part of its domestic and foreign policy priorities. The monitored indicators show that Slovenia's environmental performance varies in different areas. In some areas Slovenia is a leader in the EU, in others, for example in transport, its performance is below average. The work concludes that the label is based on real foundations because some part of environmental policy is effective.en_US
dc.description.abstractPředkládaná práce se zaměřuje na přístup Slovinska k propagaci státu v zahraničí. Jde o malou zemi s dvěma miliony obyvatel, která trpěla nízkou viditelností a kterou část světové veřejnosti zaměňovala se Slovenskem. To se Slovinsko rozhodlo změnit pomocí národní značky. Pozitivní vnímání země přispívá k ekonomickému rozvoji státu. Je také ideálním prostředkem, kterým mohou malé státy prosadit svůj vliv na mezinárodním poli Práce popisuje postupný vývoj vytváření národní značky a její implementaci. Práce popisuje i institucionální zakotvení, práce koordinuje Vládní úřad pro komunikaci. Slovinsku se podařilo vytvořit značku zelené země, s kvalitou života pro všechny. Aby byla národní značka úspěšná, musí být založena na reálných prioritách státu. V případě Slovinska je ekologie přítomna i v jeho prioritách domácí a zahraniční politiky. Sledované indikátory ukazují, že výkon Slovinska v ochraně životního prostředí se v různých oblastech liší. V některých oblastech je Slovinsko lídrem v rámci EU, v jiných, například v dopravě, je jeho výkon podprůměrný. Práce dochází k závěru, že značka je založena na reálných základech, neboť určitá část environmentální politiky je efektivní.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNation brandingcs_CZ
dc.subjectveřejná diplomaciecs_CZ
dc.subjectměkká moccs_CZ
dc.subjectSlovinskocs_CZ
dc.subjectenvironmentální politikacs_CZ
dc.subjectNation brandingen_US
dc.subjectpublic diplomacyen_US
dc.subjectsoft poweren_US
dc.subjectSloveniaen_US
dc.subjectenvironmental policyen_US
dc.titleEnvironmentální tematika v nation brandingu: příklad Slovinskacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-18
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId202979
dc.title.translatedEnvironmental topics in nation branding: the case of Sloveniaen_US
dc.contributor.refereeVáška, Jan
dc.identifier.aleph002295491
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Area Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná práce se zaměřuje na přístup Slovinska k propagaci státu v zahraničí. Jde o malou zemi s dvěma miliony obyvatel, která trpěla nízkou viditelností a kterou část světové veřejnosti zaměňovala se Slovenskem. To se Slovinsko rozhodlo změnit pomocí národní značky. Pozitivní vnímání země přispívá k ekonomickému rozvoji státu. Je také ideálním prostředkem, kterým mohou malé státy prosadit svůj vliv na mezinárodním poli Práce popisuje postupný vývoj vytváření národní značky a její implementaci. Práce popisuje i institucionální zakotvení, práce koordinuje Vládní úřad pro komunikaci. Slovinsku se podařilo vytvořit značku zelené země, s kvalitou života pro všechny. Aby byla národní značka úspěšná, musí být založena na reálných prioritách státu. V případě Slovinska je ekologie přítomna i v jeho prioritách domácí a zahraniční politiky. Sledované indikátory ukazují, že výkon Slovinska v ochraně životního prostředí se v různých oblastech liší. V některých oblastech je Slovinsko lídrem v rámci EU, v jiných, například v dopravě, je jeho výkon podprůměrný. Práce dochází k závěru, že značka je založena na reálných základech, neboť určitá část environmentální politiky je efektivní.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the approach of Slovenia to the promotion of the state abroad. It is a small country with two million inhabitants, suffering from poor visibility and being confused with Slovakia. Slovenia has decided to change this by creating a national brand. Positive perception of a country contributes to economic development of the state. It is also an ideal means by which small states can maximise their influence in the international arena. The thesis describes the gradual development of the national brand and its implementation. The thesis also describes the institutional background, the work being coordinated by the Government Office for Communication. Slovenia has succeeded in creating the brand of a green country with a quality of life for all. For a national brand to be successful, it must be based on real national priorities. In the case of Slovenia, ecology is also part of its domestic and foreign policy priorities. The monitored indicators show that Slovenia's environmental performance varies in different areas. In some areas Slovenia is a leader in the EU, in others, for example in transport, its performance is below average. The work concludes that the label is based on real foundations because some part of environmental policy is effective.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022954910106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV