Zobrazit minimální záznam

Motive of death in kindergarten mediated through children's literature
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorJansenová, Tereza
dc.date.accessioned2019-10-18T13:18:51Z
dc.date.available2019-10-18T13:18:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111179
dc.description.abstractThis bachelor thesis will convey a research theme of death and its presence as a theme in the kindergarten and amongst its pedagogues and their explanations of it. The goal of this thesis is to map the death-related themes present in kindergarten and the way their presence manifests there. We also strive to create a list of appropriate and qualified literature for children to go along with it and which can be used to work with the idea of death in kindergarten. Using this we are going to create, realise and reflect three lessons containing death-related themes where we would use "work with a book" method in selected kindergarten. Theoretical part of this thesis will concentrate on the death-theme and ways in which children approach said theme - this will be done through characteristics of pre-school child and through their cognitive evolution towards the death-theme. Further on in the practical part of the thesis we will explain the term "reader's pre-literacy" through the work with a book method and read strategies used in kindergarten. First part of the practical part of the thesis is covering results of a questionnaire with 107 respondents - kindergarten teachers. The questionnaire was targeted on questions related to the death-theme being present in the kindergarten and how is said theme being...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje zprostředkováním tématu smrti v mateřské škole metodou práce s knihou. Cílem této práce bylo zmapovat, zda s tématem smrti v mateřské škole pracují a případně, jakým způsobem; vytvořit seznam vhodné a osvědčené literatury pro děti k práci s tématem smrti v mateřské škole; navrhnout, realizovat a reflektovat tři lekce k tématu smrti pomocí metody práce s knihou ve vybrané mateřské škole. Teoretická část se zabývá vhledy do tématu smrti, jakým způsobem děti k smrti přistupují, charakteristikou předškolního dítěte, kognitivnímu vývoji zaměřenému k tématu smrti. Dále v teoretické části vysvětluji pojem čtenářská negramotnost, zabývám metodou práce s knihou a čtenářskými strategiemi v mateřské škole, které následně využívám v praktické části. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření 107 učiteli mateřských škol, které bylo zaměřeno na otázky, zda a případně jakým způsobem respondenti pracují s tématem smrti na téma smrti v mateřské škole. 53,3 % respondentů uvedlo, že s tématem smrti v mateřské škole nepracuje a téměř čtvrtina respondentů uvedla jako důvod to, že děti v tomto věku smrt nechápou a tedy s tématem není vhodné pracovat v mateřské škole. Pokud s tématem učitelé pracují, upřednostňují povídání v menším počtu dětí a při tématu "Dušiček". Druhá část...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsmrtcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectliteratura pro dětics_CZ
dc.subjectpráce s knihoucs_CZ
dc.subjectdeathen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectliterature for childrenen_US
dc.subjectworking with booken_US
dc.titleMotiv smrti v mateřské škole zprostředkovaný skrze dětskou literaturucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-11
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId210577
dc.title.translatedMotive of death in kindergarten mediated through children's literatureen_US
dc.contributor.refereeKrátká, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje zprostředkováním tématu smrti v mateřské škole metodou práce s knihou. Cílem této práce bylo zmapovat, zda s tématem smrti v mateřské škole pracují a případně, jakým způsobem; vytvořit seznam vhodné a osvědčené literatury pro děti k práci s tématem smrti v mateřské škole; navrhnout, realizovat a reflektovat tři lekce k tématu smrti pomocí metody práce s knihou ve vybrané mateřské škole. Teoretická část se zabývá vhledy do tématu smrti, jakým způsobem děti k smrti přistupují, charakteristikou předškolního dítěte, kognitivnímu vývoji zaměřenému k tématu smrti. Dále v teoretické části vysvětluji pojem čtenářská negramotnost, zabývám metodou práce s knihou a čtenářskými strategiemi v mateřské škole, které následně využívám v praktické části. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření 107 učiteli mateřských škol, které bylo zaměřeno na otázky, zda a případně jakým způsobem respondenti pracují s tématem smrti na téma smrti v mateřské škole. 53,3 % respondentů uvedlo, že s tématem smrti v mateřské škole nepracuje a téměř čtvrtina respondentů uvedla jako důvod to, že děti v tomto věku smrt nechápou a tedy s tématem není vhodné pracovat v mateřské škole. Pokud s tématem učitelé pracují, upřednostňují povídání v menším počtu dětí a při tématu "Dušiček". Druhá část...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis will convey a research theme of death and its presence as a theme in the kindergarten and amongst its pedagogues and their explanations of it. The goal of this thesis is to map the death-related themes present in kindergarten and the way their presence manifests there. We also strive to create a list of appropriate and qualified literature for children to go along with it and which can be used to work with the idea of death in kindergarten. Using this we are going to create, realise and reflect three lessons containing death-related themes where we would use "work with a book" method in selected kindergarten. Theoretical part of this thesis will concentrate on the death-theme and ways in which children approach said theme - this will be done through characteristics of pre-school child and through their cognitive evolution towards the death-theme. Further on in the practical part of the thesis we will explain the term "reader's pre-literacy" through the work with a book method and read strategies used in kindergarten. First part of the practical part of the thesis is covering results of a questionnaire with 107 respondents - kindergarten teachers. The questionnaire was targeted on questions related to the death-theme being present in the kindergarten and how is said theme being...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV