Zobrazit minimální záznam

Classifying Chemical Reactions Using Inquiry Based Science Education Method
dc.contributor.advisorStratilová Urválková, Eva
dc.creatorSejková, Tereza
dc.date.accessioned2019-10-18T13:02:41Z
dc.date.available2019-10-18T13:02:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111088
dc.description.abstractDiploma thesis presents topic Classifying chemical reactions that was elaborated on the principle of inquiry based science education. The handbook for teachers, which is a part of the thesis, contains two variants of structured inquiry and two variants of guided inquiry. There are also methodical instructions for teachers, a list of chemicals, the procedure for carrying out the reactions and photo documentation of experiments, including measured graphs of pH and redox potential (PASCO probeware). Inquiry-based science education has the potential to develop key competences, which are becoming an important goal of education at all levels of education. The key competencies are included in the Czech curriculum, the Framework Educational Program for Grammar schools. The next part of the thesis was preparation of the questionnaire focused on developed key competencies. Students that performed laboratory session with the new developed material on topic classification of chemical reaction filled in the questionnaires after their work. The results showed that during the work students had the opportunity to develop five key competences.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce předkládá materiál Klasifikace chemických reakcí vytvořený v souladu s principy badatelsky orientované výuky. Příručka pro učitele, která je součástí diplomové práce, obsahuje dvě varianty strukturovaného bádání a dvě varianty nasměrovaného bádání. Dále jsou zde metodické listy pro učitele, seznam chemikálií, postup při provádění reakcí a fotodokumentace jednotlivých experimentů, včetně naměřených grafů změn pH a redoxního potenciálu. Badatelsky orientovaná výuka má potenciál rozvíjet klíčové kompetence, které se stávají důležitým cílem vzdělání na všech úrovních vzdělávání. Jsou obsaženy také v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia, a proto bylo dalším cílem zjistit, zda připravené úlohy rozvíjí jednotlivé kompetence. Dotazníky s tvrzeními založenými na klíčových kompetencích vyplňovali žáci po provedeném cvičení a výsledky ukázaly, že během práce žáci měli možnost rozvíjet pět klíčových kompetencí.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectchemický dějcs_CZ
dc.subjectfyzikální dějcs_CZ
dc.subjecttypy reakcícs_CZ
dc.subjectbadatelsky orientovaná výukacs_CZ
dc.subjectpracovní listcs_CZ
dc.subjectchemical processen_US
dc.subjectphysical processen_US
dc.subjecttypes of reactionsen_US
dc.subjectIBSEen_US
dc.subjectworksheeten_US
dc.titleKlasifikace chemických reakcí badatelskou metodoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-18
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId186527
dc.title.translatedClassifying Chemical Reactions Using Inquiry Based Science Education Methoden_US
dc.contributor.refereeČtrnáctová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce předkládá materiál Klasifikace chemických reakcí vytvořený v souladu s principy badatelsky orientované výuky. Příručka pro učitele, která je součástí diplomové práce, obsahuje dvě varianty strukturovaného bádání a dvě varianty nasměrovaného bádání. Dále jsou zde metodické listy pro učitele, seznam chemikálií, postup při provádění reakcí a fotodokumentace jednotlivých experimentů, včetně naměřených grafů změn pH a redoxního potenciálu. Badatelsky orientovaná výuka má potenciál rozvíjet klíčové kompetence, které se stávají důležitým cílem vzdělání na všech úrovních vzdělávání. Jsou obsaženy také v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia, a proto bylo dalším cílem zjistit, zda připravené úlohy rozvíjí jednotlivé kompetence. Dotazníky s tvrzeními založenými na klíčových kompetencích vyplňovali žáci po provedeném cvičení a výsledky ukázaly, že během práce žáci měli možnost rozvíjet pět klíčových kompetencí.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis presents topic Classifying chemical reactions that was elaborated on the principle of inquiry based science education. The handbook for teachers, which is a part of the thesis, contains two variants of structured inquiry and two variants of guided inquiry. There are also methodical instructions for teachers, a list of chemicals, the procedure for carrying out the reactions and photo documentation of experiments, including measured graphs of pH and redox potential (PASCO probeware). Inquiry-based science education has the potential to develop key competences, which are becoming an important goal of education at all levels of education. The key competencies are included in the Czech curriculum, the Framework Educational Program for Grammar schools. The next part of the thesis was preparation of the questionnaire focused on developed key competencies. Students that performed laboratory session with the new developed material on topic classification of chemical reaction filled in the questionnaires after their work. The results showed that during the work students had the opportunity to develop five key competences.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV