Zobrazit minimální záznam

Music ethnography of Prague catholic choir
dc.contributor.advisorZdrálek, Vít
dc.creatorHolcová, Alžběta
dc.date.accessioned2021-03-24T22:49:55Z
dc.date.available2021-03-24T22:49:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111060
dc.description.abstractPředkládaná práce se hudebně etnografickou metodou zabývá fungováním pražské katolické scholy Rytmig působící u kostela sv. Ignáce na Karlově náměstí a zaměřené na současnou křesťanskou populární hudbu. Prostřednictvím etnomuzikologického výzkumu, tedy z pohledu aktivního participanta se pokusím porozumět smyslu této hudební aktivity nejen v kontextu katolické liturgie. Opírám se zejména o knihu Music as Social Life od Thomase Turina, se kterou pracuji s tématem funkce hudby při liturgii a v dalším mimoliturgickém setkávání, které ve schole pozoruji. Co se týče metodologie, opírám se zaprvé o etnomuzikologickou "příručku" pro studenty od Simone Krüger a o knihu Chápající rozhovor od Jean-Claude Kaufmanna, jež se věnuje metodickému postupu při tvorbě rozhovorů, které tvoří stěžejní část mého materiálu. Dále se zabývám přístupem k nácviku, při němž pozoruji silný důraz na otevřenost a inkluzi, která je upřednostňována před výkonem. Možnost participace na liturgické performanci i všech dalších aktivitách je nabízena všem zájemcům bez ohledu na schopnosti, zkušenosti či dokonce vyznání. Klíčová slova: etnomuzikologie, schola, liturgie, katolická církev, inkluzivnost, funkce hudbycs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is concerned through musical-ethnographic method with functioning of Prague catholic choir Rytmig of church of st. Ignatius on Charles Square dealing with contemporary christian popular music. I try to understand the meaning of this musical activity not only in the context of catholic liturgy, by means of ethnomusicological research, that is from the view of active participant. I use the book Music as Social Life by Thomas Turino and work with the topic of music function of liturgy and other non-liturgical meetings of the schola. Regarding methodology, I use the ethnomusicological handbook for students by Simone Krüger and the book L'entretien compréhensif (in original) by Jean-Claude Kaufmann, dealing with method of interview, which comprises main part of the material. I am also concerned with approach to rehearsals and the emphasis on inclusivity, which takes preference over result. The opportunity of participation on liturgical performance and other activities is offered to everyone regardless of ability, experience or even religion. Keywords: ethnomusicology, choir, liturgy, catholic church, inclusivity, music functionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectethnomusicology|choir|liturgy|catholic church|inclusivity|music functionen_US
dc.subjectetnomuzikologie|schola|liturgie|katolická církev|inkluzivnost|funkce hudbycs_CZ
dc.titleHudební etnografie pražské katolické scholycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-03
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId210801
dc.title.translatedMusic ethnography of Prague catholic choiren_US
dc.contributor.refereeŠidlo Friedl, Marian
dc.identifier.aleph002297383
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředkládaná práce se hudebně etnografickou metodou zabývá fungováním pražské katolické scholy Rytmig působící u kostela sv. Ignáce na Karlově náměstí a zaměřené na současnou křesťanskou populární hudbu. Prostřednictvím etnomuzikologického výzkumu, tedy z pohledu aktivního participanta se pokusím porozumět smyslu této hudební aktivity nejen v kontextu katolické liturgie. Opírám se zejména o knihu Music as Social Life od Thomase Turina, se kterou pracuji s tématem funkce hudby při liturgii a v dalším mimoliturgickém setkávání, které ve schole pozoruji. Co se týče metodologie, opírám se zaprvé o etnomuzikologickou "příručku" pro studenty od Simone Krüger a o knihu Chápající rozhovor od Jean-Claude Kaufmanna, jež se věnuje metodickému postupu při tvorbě rozhovorů, které tvoří stěžejní část mého materiálu. Dále se zabývám přístupem k nácviku, při němž pozoruji silný důraz na otevřenost a inkluzi, která je upřednostňována před výkonem. Možnost participace na liturgické performanci i všech dalších aktivitách je nabízena všem zájemcům bez ohledu na schopnosti, zkušenosti či dokonce vyznání. Klíčová slova: etnomuzikologie, schola, liturgie, katolická církev, inkluzivnost, funkce hudbycs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is concerned through musical-ethnographic method with functioning of Prague catholic choir Rytmig of church of st. Ignatius on Charles Square dealing with contemporary christian popular music. I try to understand the meaning of this musical activity not only in the context of catholic liturgy, by means of ethnomusicological research, that is from the view of active participant. I use the book Music as Social Life by Thomas Turino and work with the topic of music function of liturgy and other non-liturgical meetings of the schola. Regarding methodology, I use the ethnomusicological handbook for students by Simone Krüger and the book L'entretien compréhensif (in original) by Jean-Claude Kaufmann, dealing with method of interview, which comprises main part of the material. I am also concerned with approach to rehearsals and the emphasis on inclusivity, which takes preference over result. The opportunity of participation on liturgical performance and other activities is offered to everyone regardless of ability, experience or even religion. Keywords: ethnomusicology, choir, liturgy, catholic church, inclusivity, music functionen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantHavelková, Tereza
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022973830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV