Show simple item record

Czech Hip Hop Subculture: Construction of Authenticity in Czech Rap Music
dc.contributor.advisorKolářová, Marta
dc.creatorOravcová, Anna
dc.date.accessioned2019-10-21T09:32:15Z
dc.date.available2019-10-21T09:32:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110964
dc.description.abstractBibliografický záznam ORAVCOVÁ, Anna. Česká hiphopová subkultura: konstrukce autenticity v českém rapu. Praha, 2019. 171 s. Dizertační práce (Ph.D.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Školitelka: PhDr. Marta Kolářová, Ph.D. Abstrakt Hlavní téma předkládané dizertační práce je konstrukce autenticity v českém rapu, tedy na základě jakých charakteristik lze určitý rapový projev označit za "pravý". Teoretická část práce obsahuje vymezení pojmu subkultura, základních atributů hiphopové (sub)kultury a zejména definici autenticity jako klíčového konceptu. V konfrontaci se studiem západních hiphopových (sub)kultur práce zkoumá, které požadavky na autenticitu lze najít v české rapové hudbě a v jakých kontextech či situacích je autenticita českých rapperů a rapperek zvýznamňována. Empirická část práce je postavena na metodě "pohledu zevnitř" (insider research) a na třech kvalitativních přístupech ke sběru dat: (1) polostrukturované rozhovory s dvaceti rappery (včetně jedné rapperky), (2) kvalitativní obsahová analýza rapových textů a (3) zúčastněné pozorování. Výzkum probíhal od roku 2010 do roku 2016. Z daného výzkumu vyplývá, že českou hiphopovou subkulturu a český rap není možné analyzovat bez ohledu na původní, afroamerickou hiphopovou kulturu, která...cs_CZ
dc.description.abstractBibliografický záznam ORAVCOVÁ, Anna. Česká hiphopová subkultura: konstrukce autenticity v českém rapu. Praha, 2019. 171 s. Dizertační práce (Ph.D.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Školitelka: PhDr. Marta Kolářová, Ph.D. Abstract The dissertation focuses on the construction of authenticity in Czech rap music. It seeks to explore attributes based on which one can define a certain rap expression as the "real" one. The theoretical part includes the definition of the term subculture, main attributes of hip hop (sub)culture, and the definition of authenticity, the key concept of the dissertation. In dialogue with the findings of the hip hop studies of Western countries, this dissertation looks at the authenticity claims expressed in Czech rap music and the context and situations in which the question of authenticity of Czech rappers becomes important. The empirical part of the dissertation is based on the perspective of the insider research using a combination of qualitative methods: (1) semi structured interviews with twenty rappers (one of them female); (2) qualitative content analysis of selected rap lyrics; and (3) participant observation at different hip hop events. The research took place between 2010 and 2016. The research shows that Czech...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectautenticitacs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectrasacs_CZ
dc.subjectetnicitacs_CZ
dc.subjectsubkulturacs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjectrapcs_CZ
dc.subjecthip hopcs_CZ
dc.subjectauthenticityen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectraceen_US
dc.subjectethnicityen_US
dc.subjectsubcultureen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectrapen_US
dc.subjecthip hopen_US
dc.titleČeská hiphopová subkultura: konstrukce autenticity v českém rapucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-26
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId134531
dc.title.translatedCzech Hip Hop Subculture: Construction of Authenticity in Czech Rap Musicen_US
dc.contributor.refereeHeřmanský, Martin
dc.contributor.refereeVašát, Petr
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csBibliografický záznam ORAVCOVÁ, Anna. Česká hiphopová subkultura: konstrukce autenticity v českém rapu. Praha, 2019. 171 s. Dizertační práce (Ph.D.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Školitelka: PhDr. Marta Kolářová, Ph.D. Abstrakt Hlavní téma předkládané dizertační práce je konstrukce autenticity v českém rapu, tedy na základě jakých charakteristik lze určitý rapový projev označit za "pravý". Teoretická část práce obsahuje vymezení pojmu subkultura, základních atributů hiphopové (sub)kultury a zejména definici autenticity jako klíčového konceptu. V konfrontaci se studiem západních hiphopových (sub)kultur práce zkoumá, které požadavky na autenticitu lze najít v české rapové hudbě a v jakých kontextech či situacích je autenticita českých rapperů a rapperek zvýznamňována. Empirická část práce je postavena na metodě "pohledu zevnitř" (insider research) a na třech kvalitativních přístupech ke sběru dat: (1) polostrukturované rozhovory s dvaceti rappery (včetně jedné rapperky), (2) kvalitativní obsahová analýza rapových textů a (3) zúčastněné pozorování. Výzkum probíhal od roku 2010 do roku 2016. Z daného výzkumu vyplývá, že českou hiphopovou subkulturu a český rap není možné analyzovat bez ohledu na původní, afroamerickou hiphopovou kulturu, která...cs_CZ
uk.abstract.enBibliografický záznam ORAVCOVÁ, Anna. Česká hiphopová subkultura: konstrukce autenticity v českém rapu. Praha, 2019. 171 s. Dizertační práce (Ph.D.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Školitelka: PhDr. Marta Kolářová, Ph.D. Abstract The dissertation focuses on the construction of authenticity in Czech rap music. It seeks to explore attributes based on which one can define a certain rap expression as the "real" one. The theoretical part includes the definition of the term subculture, main attributes of hip hop (sub)culture, and the definition of authenticity, the key concept of the dissertation. In dialogue with the findings of the hip hop studies of Western countries, this dissertation looks at the authenticity claims expressed in Czech rap music and the context and situations in which the question of authenticity of Czech rappers becomes important. The empirical part of the dissertation is based on the perspective of the insider research using a combination of qualitative methods: (1) semi structured interviews with twenty rappers (one of them female); (2) qualitative content analysis of selected rap lyrics; and (3) participant observation at different hip hop events. The research took place between 2010 and 2016. The research shows that Czech...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV