Show simple item record

Feminismus a genderová rovnost v českých školách a ve společnosti
dc.contributor.advisorOstdiek, Gerald Robert
dc.creatorDonovalová, Anna
dc.date.accessioned2019-10-21T08:50:51Z
dc.date.available2019-10-21T08:50:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110848
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou feminismu a genderové rovnosti ve společnosti, specificky ve školství. Genderová rovnost (stejně jako jiné typy rovnosti) je důležitá část demokratické společnosti. Způsob, jakým je feminismus a genderová rovnost přijímána a diskutována ve školách reflektuje a zároveň formuje způsob, jak tyto témata přijímá společnost. Cílem této práce je prezentovat problematiku genderové rovnosti a feminismu a analyzovat situaci spojenou s těmito tématy ve školství. Tato práce zjišťuje postoje učitelů k těmto tématům a jejich práci s nimi v hodinách. Teoretická část práce přináší základní pojmy těchto témat a jejich interpretaci, zaměřuje se na historii feminismu, jeho vznik a vývoj ve světě a v českých zemích (respektive v Československu). Práce mapuje vývoj feminismu a genderové rovnosti v České republice od roku 1989 do současnosti. Práce prezentuje genderovou rovnost a feminismus v kontextu školství a vzdělávání. Tato část práce byla zpracována skrze výzkum založený na zkoumání literatury. Empirická část práce analyzuje rozhovory provedeny s pracujícími učiteli Základů společenských věd kvantitativně i kvalitativně a tudíž nabízí přehled toho, jaká nálada panuje v české společnosti s ohledem na tato témata. Rozhovory byly nahrávány, jejich obsah přepsán a výsledky...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the issue of feminism and gender equality in society and, more specifically in education. Gender equality (as well as other types of equality) is an important part of a democratic society. The way feminism and gender equality are approached and discussed in school reflects and at the same time shapes how it is perceived in society. The goal of this thesis is to present the issue of gender equality and feminism, and analyse the situation specific to these topics in Czech schools. The aim of the thesis is to find out teachers' attitude towards these topics and the way they work with them in their lessons. The theoretical part of this thesis offers basic terms and their interpretations, focuses on the history of feminism its origin and progress in the world and in Bohemia (Czechoslovakia respectively). It maps the development of feminism and gender equality in the Czech Republic since 1989 until the present day and shows the attitude of the Czech society towards these issues. It presents gender equality and feminism in context of education. This part of the thesis was conducted with the use of literature- based research methodology. The empirical part of this thesis analyses the interviews conducted with working teachers of subject called "Basics of Social Sciences" both...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectFeminismuscs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjecthistorie feminismucs_CZ
dc.subjectgenderová rovnostcs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectFeminismen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectHistory of Feminismen_US
dc.subjectGender Equalityen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleFeminism and Gender Equality in Czech Schools and Societyen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-25
dc.description.departmentHTF - Katedra filozofiecs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199879
dc.title.translatedFeminismus a genderová rovnost v českých školách a ve společnostics_CZ
dc.contributor.refereeDrozenová, Wendy
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou feminismu a genderové rovnosti ve společnosti, specificky ve školství. Genderová rovnost (stejně jako jiné typy rovnosti) je důležitá část demokratické společnosti. Způsob, jakým je feminismus a genderová rovnost přijímána a diskutována ve školách reflektuje a zároveň formuje způsob, jak tyto témata přijímá společnost. Cílem této práce je prezentovat problematiku genderové rovnosti a feminismu a analyzovat situaci spojenou s těmito tématy ve školství. Tato práce zjišťuje postoje učitelů k těmto tématům a jejich práci s nimi v hodinách. Teoretická část práce přináší základní pojmy těchto témat a jejich interpretaci, zaměřuje se na historii feminismu, jeho vznik a vývoj ve světě a v českých zemích (respektive v Československu). Práce mapuje vývoj feminismu a genderové rovnosti v České republice od roku 1989 do současnosti. Práce prezentuje genderovou rovnost a feminismus v kontextu školství a vzdělávání. Tato část práce byla zpracována skrze výzkum založený na zkoumání literatury. Empirická část práce analyzuje rozhovory provedeny s pracujícími učiteli Základů společenských věd kvantitativně i kvalitativně a tudíž nabízí přehled toho, jaká nálada panuje v české společnosti s ohledem na tato témata. Rozhovory byly nahrávány, jejich obsah přepsán a výsledky...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the issue of feminism and gender equality in society and, more specifically in education. Gender equality (as well as other types of equality) is an important part of a democratic society. The way feminism and gender equality are approached and discussed in school reflects and at the same time shapes how it is perceived in society. The goal of this thesis is to present the issue of gender equality and feminism, and analyse the situation specific to these topics in Czech schools. The aim of the thesis is to find out teachers' attitude towards these topics and the way they work with them in their lessons. The theoretical part of this thesis offers basic terms and their interpretations, focuses on the history of feminism its origin and progress in the world and in Bohemia (Czechoslovakia respectively). It maps the development of feminism and gender equality in the Czech Republic since 1989 until the present day and shows the attitude of the Czech society towards these issues. It presents gender equality and feminism in context of education. This part of the thesis was conducted with the use of literature- based research methodology. The empirical part of this thesis analyses the interviews conducted with working teachers of subject called "Basics of Social Sciences" both...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra filozofiecs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV