Zobrazit minimální záznam

The role of social pedagogue in the school environment
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorTurek, Ondřej
dc.date.accessioned2019-10-20T20:24:02Z
dc.date.available2019-10-20T20:24:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110808
dc.description.abstract(in English) The diploma thesis named The Role of Social Pedagogue In The School Environment deals with the problems of theoretical and practical use of social pedagogues in school environment. In this thesis is the school environment defined as a certain space which is not used only for the school lessons, but it is related to all school-related events. In the theoretical part, the thesis focuses on the differences in the concept of social pedagogy in the countries of Europe and partly also describes the different approach in North America. The chapter describes in more detail the conception of social pedagogy in the Czech Republic including the historical evolution. The thesis also tries to point out the status of social pedagogy as a scientific discipline and describes its limits. This part of the thesis also includes a description of historical milestones that influenced social pedagogy during its path to becoming an academic discipline. There is also a detailed literature search of the published researches related to the use of a social pedagogues in school environment. It turns out that the position of a social pedagogue is not framed by a specific law, so this thesis presents a number of legislative documents that can help to place this position in the legal framework. Last but not least,...en_US
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce s názvem Role sociálního pedagoga ve školním prostředí se zabývá problematikou teoretického i praktického využití sociálních pedagogů ve školním prostředí. Školní prostředí je v této práci vymezováno jako určitý prostor, ve kterém probíhá nejen výuka, ale souvisí s ním veškeré dění týkající se školy. Práce se v teoretické části zaměřuje na rozdíly v pojetí sociální pedagogiky ve státech Evropy a z části popisuje rozdílný přístup v Severní Americe. V kapitole je podrobněji popisováno pojetí v České republice s ohledem na jeho historický vývoj. Též se práce snaží poukázat na formování sociální pedagogiky jako vědní disciplíny a pojmenovává její limity. K této části práce náleží i popis historických milníků, které ovlivnily sociální pedagogiku v jejím pronikání do akademické sféry. Nechybí podrobná rešerše dosud publikovaných výzkumů týkajících se právě působení sociálního pedagoga ve školách. Ukazuje se, že pozice sociálního pedagoga není legislativně ukotvena ve specifickém zákoně, a tak tato diplomová práce uvádí řadu legislativních dokumentů, které mohou pomoci tuto pozici zasadit do právního rámce. V neposlední řadě pak práce teoreticky popisuje kompetence sociálního pedagoga a jeho možnou náplň práce. Práce však dochází k závěru, že přes nemožnost postihnout všechny jevy...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsociální pedagog|sociální pedagogika|školní prostředícs_CZ
dc.subjectsocial pedagogue|social pedagogy|school environmenten_US
dc.titleRole sociálního pedagoga ve školním prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-10
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId211045
dc.title.translatedThe role of social pedagogue in the school environmenten_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce s názvem Role sociálního pedagoga ve školním prostředí se zabývá problematikou teoretického i praktického využití sociálních pedagogů ve školním prostředí. Školní prostředí je v této práci vymezováno jako určitý prostor, ve kterém probíhá nejen výuka, ale souvisí s ním veškeré dění týkající se školy. Práce se v teoretické části zaměřuje na rozdíly v pojetí sociální pedagogiky ve státech Evropy a z části popisuje rozdílný přístup v Severní Americe. V kapitole je podrobněji popisováno pojetí v České republice s ohledem na jeho historický vývoj. Též se práce snaží poukázat na formování sociální pedagogiky jako vědní disciplíny a pojmenovává její limity. K této části práce náleží i popis historických milníků, které ovlivnily sociální pedagogiku v jejím pronikání do akademické sféry. Nechybí podrobná rešerše dosud publikovaných výzkumů týkajících se právě působení sociálního pedagoga ve školách. Ukazuje se, že pozice sociálního pedagoga není legislativně ukotvena ve specifickém zákoně, a tak tato diplomová práce uvádí řadu legislativních dokumentů, které mohou pomoci tuto pozici zasadit do právního rámce. V neposlední řadě pak práce teoreticky popisuje kompetence sociálního pedagoga a jeho možnou náplň práce. Práce však dochází k závěru, že přes nemožnost postihnout všechny jevy...cs_CZ
uk.abstract.en(in English) The diploma thesis named The Role of Social Pedagogue In The School Environment deals with the problems of theoretical and practical use of social pedagogues in school environment. In this thesis is the school environment defined as a certain space which is not used only for the school lessons, but it is related to all school-related events. In the theoretical part, the thesis focuses on the differences in the concept of social pedagogy in the countries of Europe and partly also describes the different approach in North America. The chapter describes in more detail the conception of social pedagogy in the Czech Republic including the historical evolution. The thesis also tries to point out the status of social pedagogy as a scientific discipline and describes its limits. This part of the thesis also includes a description of historical milestones that influenced social pedagogy during its path to becoming an academic discipline. There is also a detailed literature search of the published researches related to the use of a social pedagogues in school environment. It turns out that the position of a social pedagogue is not framed by a specific law, so this thesis presents a number of legislative documents that can help to place this position in the legal framework. Last but not least,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV