Show simple item record

European Language Portfolio and its impact on teaching climate
dc.contributor.advisorProkop, Jiří
dc.creatorKargerová, Lenka
dc.date.accessioned2019-02-19T12:58:57Z
dc.date.available2019-02-19T12:58:57Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11079
dc.description.abstractPředmětem práce je projekt Evropského jazykového portfolia (EJP) . Cílem bylo ověřit hypotézu, že jeho používání působí pozitivněna vyučovací klima. Empirická část navazuje na dosavadní výzkum klimatu a využívá kvantitativních i kvalitativních metod. Pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodinách bylo zjištěno, že používání EJP ve výuce nejvýrazněji ovlivňuje postoj studentů k učení a vztah mezi učitelem a studenty. Práce přináší poznatky o fungování moderních zahraničních metod v kontextu současného českého školství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of thesis is the project of European Language Portfolio (ELP). The aim was to confirm the hypothesis that its use ln classes positively affects lesson climate . Experimental part connects to the previous climate research and avails quantitative and qualitative methods. Questionnaire and observation techniques revealed that the use of ELP mostly affects student s ' attitude towards learning and relationship between students and the teacher . The thesis yields findings about modern methods coming from abroad and their functioning in the context of current Czech education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEvropské jazykové portfolio a jeho vliv na vyučovací klimacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-06
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId125061
dc.title.translatedEuropean Language Portfolio and its impact on teaching climateen_US
dc.contributor.refereeSmetáček, Vladimír
dc.contributor.refereeLašek, Jan
dc.identifier.aleph000944180
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředmětem práce je projekt Evropského jazykového portfolia (EJP) . Cílem bylo ověřit hypotézu, že jeho používání působí pozitivněna vyučovací klima. Empirická část navazuje na dosavadní výzkum klimatu a využívá kvantitativních i kvalitativních metod. Pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodinách bylo zjištěno, že používání EJP ve výuce nejvýrazněji ovlivňuje postoj studentů k učení a vztah mezi učitelem a studenty. Práce přináší poznatky o fungování moderních zahraničních metod v kontextu současného českého školství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of thesis is the project of European Language Portfolio (ELP). The aim was to confirm the hypothesis that its use ln classes positively affects lesson climate . Experimental part connects to the previous climate research and avails quantitative and qualitative methods. Questionnaire and observation techniques revealed that the use of ELP mostly affects student s ' attitude towards learning and relationship between students and the teacher . The thesis yields findings about modern methods coming from abroad and their functioning in the context of current Czech education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV