Zobrazit minimální záznam

The European Parliament 2019 Elections Online Campaign of Czech Political Actors
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorChejn, Tomáš
dc.date.accessioned2019-10-20T20:16:33Z
dc.date.available2019-10-20T20:16:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110767
dc.description.abstractIn the thesis we are going to focus on the topic of on-line political communication of 8 czech ballot leaders on the social network service Facebook during the 2019 European Parliament election campaign. On-line campaign is essential tool to gain the favor of the electorate in the 4th age of political communication. In long term perspective the European Parliament elections are suffering from the low interest of the electorate and from the trend of decreasing tournout in both pan-European and Czech political arenas. Our research is based on the theoretical concepts about main functions of on-line campaign in the 4th age of political communication. The mobilization of the electorate towards political participation is one of those functions. Next we base our research on the second order elections theory of Karlheinz Reif and Hermann Schmitt. The European Parliament elections are characterised by predominance of topics important to the local political system and by substituting as a referendum about the government of a member country. Last but not least, we base our research on the theory of Paul Taggart and Alexander Szczerbiak, who say that today, euroscepticism is an attractive mainstream topic, which can be found throughout the whole political spectrum. The goal of our research is to prove and...en_US
dc.description.abstractV této práci se budeme věnovat on-line politické komunikaci na sociální síti Facebook u 8 lídrů českých kandidátek během kampaně k volbám do Evropského parlamentu 2019. Ve čtvrtém věku politické komunikace patří on-line kampaně ke stěžejním nástrojům v boji o voličskou přízeň. Volby do Evropského parlamentu přitom dlouhodobě trpí rostoucím nezájmem elektorátu, což se projevuje v trendu klesající volební účasti, a to jak v měřítku celoevropském, tak i v českém. Výzkum je založen na teoretických koncepcích hlavních funkcí on-line předvolebních kampaní ve čtvrtém věku politické komunikace, podle kterých mezi tyto funkce patří právě mobilizace elektorátu k další politické participaci. Dále čerpáme z teorie Karlheinze Reifa a Hermanna Schmitta o volbách druhého řádu, podle kterých kampaním k evropským volbám vládnou spíše témata domácího politického systému a volby plní funkci referenda o vládě členské země. V poslední řadě vycházíme z teorie o mainstreamizaci euroskepticismu od Paula Taggarta a Alexandera Szczerbiaka, podle kterých dnes patří euroskepticismus k atraktivním mainstreamovým tématům, které lze nalézt u politických subjektů napříč celým ideologickým spektrem. Cílem výzkumu je ověřit a zmapovat, zda a jakým způsobem budou zkoumaní lídři využívat mobilizační funkci on-line kampaně. Z...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjecton-line kampaňcs_CZ
dc.subjectmobilizacecs_CZ
dc.subjecteuroskepticismuscs_CZ
dc.subjectvolby druhého řáducs_CZ
dc.subjectEvropský parlamentcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjecton-line campaignen_US
dc.subjectmobilisationen_US
dc.subjectsecond order electionsen_US
dc.subjectEuropean Parliamenten_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectsocial network servicesen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.titleOnline kampaň českých politických aktérů k volbám do Evropského parlamentu 2019cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-24
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId211987
dc.title.translatedThe European Parliament 2019 Elections Online Campaign of Czech Political Actorsen_US
dc.contributor.refereeVochocová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se budeme věnovat on-line politické komunikaci na sociální síti Facebook u 8 lídrů českých kandidátek během kampaně k volbám do Evropského parlamentu 2019. Ve čtvrtém věku politické komunikace patří on-line kampaně ke stěžejním nástrojům v boji o voličskou přízeň. Volby do Evropského parlamentu přitom dlouhodobě trpí rostoucím nezájmem elektorátu, což se projevuje v trendu klesající volební účasti, a to jak v měřítku celoevropském, tak i v českém. Výzkum je založen na teoretických koncepcích hlavních funkcí on-line předvolebních kampaní ve čtvrtém věku politické komunikace, podle kterých mezi tyto funkce patří právě mobilizace elektorátu k další politické participaci. Dále čerpáme z teorie Karlheinze Reifa a Hermanna Schmitta o volbách druhého řádu, podle kterých kampaním k evropským volbám vládnou spíše témata domácího politického systému a volby plní funkci referenda o vládě členské země. V poslední řadě vycházíme z teorie o mainstreamizaci euroskepticismu od Paula Taggarta a Alexandera Szczerbiaka, podle kterých dnes patří euroskepticismus k atraktivním mainstreamovým tématům, které lze nalézt u politických subjektů napříč celým ideologickým spektrem. Cílem výzkumu je ověřit a zmapovat, zda a jakým způsobem budou zkoumaní lídři využívat mobilizační funkci on-line kampaně. Z...cs_CZ
uk.abstract.enIn the thesis we are going to focus on the topic of on-line political communication of 8 czech ballot leaders on the social network service Facebook during the 2019 European Parliament election campaign. On-line campaign is essential tool to gain the favor of the electorate in the 4th age of political communication. In long term perspective the European Parliament elections are suffering from the low interest of the electorate and from the trend of decreasing tournout in both pan-European and Czech political arenas. Our research is based on the theoretical concepts about main functions of on-line campaign in the 4th age of political communication. The mobilization of the electorate towards political participation is one of those functions. Next we base our research on the second order elections theory of Karlheinz Reif and Hermann Schmitt. The European Parliament elections are characterised by predominance of topics important to the local political system and by substituting as a referendum about the government of a member country. Last but not least, we base our research on the theory of Paul Taggart and Alexander Szczerbiak, who say that today, euroscepticism is an attractive mainstream topic, which can be found throughout the whole political spectrum. The goal of our research is to prove and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV