Show simple item record

The election of the Director General of Czech Television in 2017 as a news topic
dc.contributor.advisorŠtoll, Martin
dc.creatorCoufalová, Dominika
dc.date.accessioned2019-10-20T20:07:41Z
dc.date.available2019-10-20T20:07:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110718
dc.description.abstractThe thesis deals with the election of the Director General of Czech Television in 2017. The topic is viewed from the perspective of the media agenda of print and online media. The researched media was chosen by the key of the highest readership in the period from the beginning of January to the end of April 2017. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the specifics of the effects of media, which categorizes into three types. Furthermore, the theory mentions the concept agenda-setting, which belong to the long-term effects of the media, and which includes the examined media agenda. The theory also defines the concepts of public service and public service media, related terms and basic legal anchoring. The theoretical part also presents the Czech Television institution and its supervisory body, which elects the General Director, the Council of Czech Television. The practical part, through the analysis of news outputs that were published for the election in the defined period, using quantitative content analysis and qualitative analysis of the frameworks, shows how the choice was displayed in the media environment and what topics it raised. The quantitative part defines the codes that were most frequent in the news output. The qualitative part...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá volbou generálního ředitele České televize v roce 2017. Na téma je pohlíženo z hlediska mediální agendy jednotlivých tištěných a internetových médií. Zkoumaná média byla vybrána klíčem nejvyšší čtenosti ve zkoumaném období od začátku ledna do konce dubna 2017. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá specifiky účinků médií, které kategorizuje do tří typů. Dále teorie zmiňuje koncept nastolováním témat, který řadíme do dlouhodobých účinků médií, a do kterého patří zkoumaná mediální agenda. Teorie také vymezuje pojmy veřejnoprávní média a média veřejné služby, pojmy s nimi související a základní právní ukotvení. Teoretická část představuje instituci České televize a její dozorčí orgán, který generálního ředitele volí, Radu České televize. Praktická část skrze analýzu zpravodajských výstupů, které byly k volbě ve vymezeném období publikovány, pomocí kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní analýzy rámců ukazuje, jakým způsobem byla volba v mediálním prostředím zobrazována a jaká témata nastolovala. V kvantitativní části jsou stanoveny kódy, které se ve zpravodajských výstupech nejvíce vyskytovaly. Kvalitativní část pak pracuje s pěti rámci, které z kvantitativní analýzy vyplynuly a bylo zajímavé je zkoumat do hloubky, tedy kvalitativním...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectČeská televizecs_CZ
dc.subjectnastolování tématcs_CZ
dc.subjectveřejná službacs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectmediální agendacs_CZ
dc.subjectRada České televizecs_CZ
dc.subjectCzech Televisionen_US
dc.subjectagenda-settingen_US
dc.subjectpublic serviceen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectmedia agendaen_US
dc.subjectCouncil of the Czech Televisionen_US
dc.titleVolba generálního ředitele České televize v roce 2017 jako zpravodajské témacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-24
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId192793
dc.title.translatedThe election of the Director General of Czech Television in 2017 as a news topicen_US
dc.contributor.refereeLokšík, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá volbou generálního ředitele České televize v roce 2017. Na téma je pohlíženo z hlediska mediální agendy jednotlivých tištěných a internetových médií. Zkoumaná média byla vybrána klíčem nejvyšší čtenosti ve zkoumaném období od začátku ledna do konce dubna 2017. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá specifiky účinků médií, které kategorizuje do tří typů. Dále teorie zmiňuje koncept nastolováním témat, který řadíme do dlouhodobých účinků médií, a do kterého patří zkoumaná mediální agenda. Teorie také vymezuje pojmy veřejnoprávní média a média veřejné služby, pojmy s nimi související a základní právní ukotvení. Teoretická část představuje instituci České televize a její dozorčí orgán, který generálního ředitele volí, Radu České televize. Praktická část skrze analýzu zpravodajských výstupů, které byly k volbě ve vymezeném období publikovány, pomocí kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní analýzy rámců ukazuje, jakým způsobem byla volba v mediálním prostředím zobrazována a jaká témata nastolovala. V kvantitativní části jsou stanoveny kódy, které se ve zpravodajských výstupech nejvíce vyskytovaly. Kvalitativní část pak pracuje s pěti rámci, které z kvantitativní analýzy vyplynuly a bylo zajímavé je zkoumat do hloubky, tedy kvalitativním...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the election of the Director General of Czech Television in 2017. The topic is viewed from the perspective of the media agenda of print and online media. The researched media was chosen by the key of the highest readership in the period from the beginning of January to the end of April 2017. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the specifics of the effects of media, which categorizes into three types. Furthermore, the theory mentions the concept agenda-setting, which belong to the long-term effects of the media, and which includes the examined media agenda. The theory also defines the concepts of public service and public service media, related terms and basic legal anchoring. The theoretical part also presents the Czech Television institution and its supervisory body, which elects the General Director, the Council of Czech Television. The practical part, through the analysis of news outputs that were published for the election in the defined period, using quantitative content analysis and qualitative analysis of the frameworks, shows how the choice was displayed in the media environment and what topics it raised. The quantitative part defines the codes that were most frequent in the news output. The qualitative part...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeC


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV