Zobrazit minimální záznam

Social exclusion in school classrooms
dc.contributor.advisorJanošová, Pavlína
dc.creatorJeništová, Darja
dc.date.accessioned2019-10-20T20:07:19Z
dc.date.available2019-10-20T20:07:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110716
dc.description.abstractThis thesis is focused on social exclusion. Theoretical part is concerned with social exclusion - its definition, forms and consequences. The next topic is inklusion, that is relatively new phenomenon in czech education. The last part includes prevention, that means prevention programs and especially school psychologists. Practical part is composed of thematical analysis of semistructured interviews with school psychologists. These school psychologists work with children who attend primary and lower secondary education. My intention was to answer these three questions. How do school psychologists perceive children, who are getting on the margin of class group? How do the prevention programs, that are supposed to help socially excluded childer work, according to school psychologists? How do school psychologists co-work with other adults who take care of a child, that is socially excluded? All respondents (school psychologists) meet socially excluded children in their school. They pay special attention to the children. They also do comprehend short-term and long-term consequences of such environment, not only for the excluded child but for the whole group. Primary prevention programs are, according to interviewees, the more effective the sooner the first program starts. There are two groups of...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá sociálním vyčleněním. Teoretická část se zabývá sociálním vyčleněním - definicí, formami a důsledky tohoto jevu. Dále inkluzí, která je v českém školství relativně novým jevem. Jako poslední zahrnuje prevenci a to jak samotné programy, tak se zaměřuji také na školní psychology. Praktická část je složena z tématické analýzy polostrukturovaných rozhovorů se školními psychology na primárním a nižším sekundárním stupni vzdělávání. V těchto rozhovorech bylo mou snahou odpovědět na tyto tři výzkumné otázky. Jak školní psychologové vnímají děti, které se dostávají na okraj kolektivu ve třídě? Jak, podle školních psychologů, probíhají preventivní programy, které by měly tomuto jevu zabránit? Preventivní programy probíhají na všech školách dotazovaných školních psychologů. Všichni dotazovaní se shodovali na výhodách Jak se školním psychologům na problému sociálního vyčlenění spolupracuje s ostatními dospělými pečujícími o děti (učitelé, rodiče,…)? Všichni dotazovaní školní psychologové se s dětmi vyčleněnými s kolektivu ve třídách potkávají. Na tyto děti se zaměřují a chápou dlouhodobé i krátkodobé důsledky takového prostředí jak na vyčleňované dítě samotné, tak na celou skupinu. Preventivní programy jsou, podle jejich názoru dotazovaných školních psychologů, tím účinnější,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectSociální vyčleněnícs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectškolní psychologcs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.subjectSocial exclusionen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectschool psychologen_US
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectprimary preventionen_US
dc.titleSociální exkluze ve školní tříděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-24
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202385
dc.title.translatedSocial exclusion in school classroomsen_US
dc.contributor.refereeVágnerová, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá sociálním vyčleněním. Teoretická část se zabývá sociálním vyčleněním - definicí, formami a důsledky tohoto jevu. Dále inkluzí, která je v českém školství relativně novým jevem. Jako poslední zahrnuje prevenci a to jak samotné programy, tak se zaměřuji také na školní psychology. Praktická část je složena z tématické analýzy polostrukturovaných rozhovorů se školními psychology na primárním a nižším sekundárním stupni vzdělávání. V těchto rozhovorech bylo mou snahou odpovědět na tyto tři výzkumné otázky. Jak školní psychologové vnímají děti, které se dostávají na okraj kolektivu ve třídě? Jak, podle školních psychologů, probíhají preventivní programy, které by měly tomuto jevu zabránit? Preventivní programy probíhají na všech školách dotazovaných školních psychologů. Všichni dotazovaní se shodovali na výhodách Jak se školním psychologům na problému sociálního vyčlenění spolupracuje s ostatními dospělými pečujícími o děti (učitelé, rodiče,…)? Všichni dotazovaní školní psychologové se s dětmi vyčleněnými s kolektivu ve třídách potkávají. Na tyto děti se zaměřují a chápou dlouhodobé i krátkodobé důsledky takového prostředí jak na vyčleňované dítě samotné, tak na celou skupinu. Preventivní programy jsou, podle jejich názoru dotazovaných školních psychologů, tím účinnější,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on social exclusion. Theoretical part is concerned with social exclusion - its definition, forms and consequences. The next topic is inklusion, that is relatively new phenomenon in czech education. The last part includes prevention, that means prevention programs and especially school psychologists. Practical part is composed of thematical analysis of semistructured interviews with school psychologists. These school psychologists work with children who attend primary and lower secondary education. My intention was to answer these three questions. How do school psychologists perceive children, who are getting on the margin of class group? How do the prevention programs, that are supposed to help socially excluded childer work, according to school psychologists? How do school psychologists co-work with other adults who take care of a child, that is socially excluded? All respondents (school psychologists) meet socially excluded children in their school. They pay special attention to the children. They also do comprehend short-term and long-term consequences of such environment, not only for the excluded child but for the whole group. Primary prevention programs are, according to interviewees, the more effective the sooner the first program starts. There are two groups of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV