Osobnost učitele v pojetí studentů
Personality of a Teacher in Students' Perception
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110712Identifikátory
SIS: 198245
Kolekce
- Kvalifikační práce [2707]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vágnerová, Marie
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
24. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Učitel, osobnost učitele, učitelská profese, etapy učitelské profese, role učitele, student, vztah učitel - student, pedagogická komunikace, ideální učitelKlíčová slova (anglicky)
Teacher, personality of a teacher, teaching profession, stages of a teaching profession, role of a teacher, student, relationship teacher - student, pedagogical communication, ideal teacherDiplomová práce s názvem "Osobnost učitele v pojetí studentů" je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je zaměřena na osobnost učitele. Popisuje některé typologie osobnosti učitele, jednotlivé etapy učitelské profese, vybrané faktory, které osobnost učitele ovlivňují. Druhá kapitola je orientována na roli učitele, na náplň jeho pracovní činnosti, na pracovní zátěž, která je s touto profesí spojena a také na téma syndromu vyhoření. Třetí kapitola se poměrně stručně věnuje tématu pedagogické komunikace a pygmalionskému efektu. Čtvrtá kapitola se zabývá vztahem učitel - žák. Snaží se popsat specifika a význam tohoto vztahu, jaké faktory tento vzájemný vztah ovlivňují a co může pedagog udělat pro to, aby byl tento vztah dobrý. V druhé, empirické části, se práce věnuje shrnutím poznatků kvantitativního výzkumu, který byl realizován mezi studenty ve formě dotazníků. Cílem této výzkumné práce je zjistit, jak studenti nahlíží na osobnost učitele. Čeho si na učitelích nejvíce váží, co je pro ně u učitelů důležité a naopak, co jim u učitelů nejvíce vadí. Výzkumné šetření se dále zabývá tím, jak se toto hodnocení liší u studentů podle jejich věku a podle jejich pohlaví. Metodami vyhodnocení dat byly zvoleny statistická metoda...
The Master thesis with the name "Personality of a Teacher in Students' Perception" is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter focuses on the personality of a teacher. It describes some typologies of a teacher's personality, individual stages of the teaching profession and selected factors influencing the teacher's personality. The second chapter describes the role of a teacher, the content of his work, and the occupational load which is connected to the teaching profession. Further, it addresses teachers dealing with the burnout syndrome. The third chapter briefly presents the topic of pedagogical communication and the Pygmalion effect. The fourth chapter examines the student - teacher relationship. It aims to describe the characteristics and the significance of this relationship, by which factors it is influenced and what a pedagogue can do for a good relationship. In the second, empirical part, this thesis presents the findings' summary of a quantitative research, which was carried out among students in the form of questionnaires. The aim of this research thesis is to find out how students perceive the teacher's personality, what they value the most about teachers, what they find important about the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Kázeň a začínající učitel
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODvořáková, Jitka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 10. 9. 2020 -
Přínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKučerová, Martina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 7. 9. 2022The aim of this diploma thesis is to analyse the issue of teaching as a profession in the conditions of current changes in education and to describe the current situation in the field of personnel provision of education ... -
Třídní učitel a výběr pedagogů na tuto pozici v podmínkách základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHoráček, Stanislav (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 9. 9. 2014Tato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, ...