Zobrazit minimální záznam

Pupil's reading
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorBartošová, Marcela
dc.date.accessioned2019-10-20T19:54:52Z
dc.date.available2019-10-20T19:54:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110648
dc.description.abstractThe diploma thesis called Pupils'reading activities in the theoretical part defines the terms reading, reading activities and reading literacy. It describes factors influencing the readers and their direct and indirect influence on pupils and their reading. The last chapter of the theoretical part is devoted to several researches on children's reading in the Czech Republic. The empirical part is devoted to the quantitative- quualitative survey carried out in the form of anonymous questionnaires for the pupils of the 5th and 6th grades of primary schools and the pupils of the 1st grade of eight-year grammar school. The questionnaire focuses on assigning and controlling pupils'reading, supporting reading by the family, pupils' individual attitudes to reading and their genre preferences. The results are given as a percentage to be comparable with the results of other researches carried out in the Czech Republic. The second part of the empirical work consists of a summary of qualitative semi-structured interviews with class teachers from primary schools and with Czech language teachers from secondary schools. The results of the questionnaire survey and the results of the inteviews correspond to the results of the research developed in the Czech Republic. When comparing the responses of the pupils of...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Čtenářství žáků v teoretické části definuje pojmy čtení, čtenářství a čtenářská gramotnost. Popisuje faktory ovlivňující čtenáře a přibližuje jejich přímé i nepřímé působení na žáky a jejich čtenářství. Poslední kapitola teoretické části je věnována několika výzkumům dětského čtenářství realizovaným v České republice. Empirická část se věnuje kvantitativně kvantitativnímu šetření, provedenému formou anonymních dotazníků u žáků 5. a 6. ročníků základních škol a žáků primy osmiletého gymnázia. Dotazník se zaměřuje na zadávání a kontrolu žákovské četby, na podporu čtenářství ze strany rodiny, na individuální postoje žáků k četbě a jejich žánrovou preferenci. Výsledky jsou uváděny v procentech, aby byly srovnatelné s výsledky jiných výzkumů uskutečněných v České republice. Druhou část empirické práce tvoří shrnutí kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů s třídními učiteli z I. stupně základních škol a učiteli českého jazyka z II. stupně základních škol. Výsledky dotazníkového šetření i výstupy z rozhovorů odpovídají výsledkům výzkumů uskutečněných v České republice. Při srovnání odpovědí žáků jednotlivých ročníků panovala u většiny shoda, lišily se jen odpovědi u povinné četby a obliby volnočasových aktivit.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleČtenářství žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-24
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId166611
dc.title.translatedPupil's readingen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Čtenářství žáků v teoretické části definuje pojmy čtení, čtenářství a čtenářská gramotnost. Popisuje faktory ovlivňující čtenáře a přibližuje jejich přímé i nepřímé působení na žáky a jejich čtenářství. Poslední kapitola teoretické části je věnována několika výzkumům dětského čtenářství realizovaným v České republice. Empirická část se věnuje kvantitativně kvantitativnímu šetření, provedenému formou anonymních dotazníků u žáků 5. a 6. ročníků základních škol a žáků primy osmiletého gymnázia. Dotazník se zaměřuje na zadávání a kontrolu žákovské četby, na podporu čtenářství ze strany rodiny, na individuální postoje žáků k četbě a jejich žánrovou preferenci. Výsledky jsou uváděny v procentech, aby byly srovnatelné s výsledky jiných výzkumů uskutečněných v České republice. Druhou část empirické práce tvoří shrnutí kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů s třídními učiteli z I. stupně základních škol a učiteli českého jazyka z II. stupně základních škol. Výsledky dotazníkového šetření i výstupy z rozhovorů odpovídají výsledkům výzkumů uskutečněných v České republice. Při srovnání odpovědí žáků jednotlivých ročníků panovala u většiny shoda, lišily se jen odpovědi u povinné četby a obliby volnočasových aktivit.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis called Pupils'reading activities in the theoretical part defines the terms reading, reading activities and reading literacy. It describes factors influencing the readers and their direct and indirect influence on pupils and their reading. The last chapter of the theoretical part is devoted to several researches on children's reading in the Czech Republic. The empirical part is devoted to the quantitative- quualitative survey carried out in the form of anonymous questionnaires for the pupils of the 5th and 6th grades of primary schools and the pupils of the 1st grade of eight-year grammar school. The questionnaire focuses on assigning and controlling pupils'reading, supporting reading by the family, pupils' individual attitudes to reading and their genre preferences. The results are given as a percentage to be comparable with the results of other researches carried out in the Czech Republic. The second part of the empirical work consists of a summary of qualitative semi-structured interviews with class teachers from primary schools and with Czech language teachers from secondary schools. The results of the questionnaire survey and the results of the inteviews correspond to the results of the research developed in the Czech Republic. When comparing the responses of the pupils of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV