Show simple item record

Nosíme masku: Performativita v Afroamerickém divadle od roku 1950 do roku 1970
dc.contributor.advisorWallace, Clare
dc.creatorPolák, Ondřej
dc.date.accessioned2019-10-20T19:19:26Z
dc.date.available2019-10-20T19:19:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110545
dc.description.abstractCílem práce je průzkum afroamerického divadla z hlediska performativity a popis vlivu konceptů, jako jsou passing a entrenchment, na díla afroamerických dramatiků v průběhu padesátých a šedesátých let dvacátého století. Za tímto účelem se první část práce soustřeďuje na popis performativity, a to nejprve na definici jejího původního významu v lingvistice a následné sledování jejího vývoje. Hlavní vliv na tuto část mají díla Judith Butler, Nadine Ehlers, Eve Sedgewick a Andrew Parkera. Práce Judith Butler jsou použity jako hlavní zdroj pochopení performativity v jejím současném významu, ale také umožňují definici performativního aktu zvaného "passing". Dílo Nadine Ehlers slouží k propojení performativity a rasy, a také jako základ pro popis takzvaného "entrenchmentu". Práce Eve Sedgewick a Andrew Parkera vytváří spojnici mezi performativitou a divadlem, neboť jsou v ní popsány takzvané "relations of spectatorship", které jsou základním stavebním kamenem divadla. Jelikož performativita, ať už na divadle, nebo kdekoli jinde, je založena na diskursu, poodhaluje další kapitola této práce obrazy a vztahy diváctví, které určovaly vývoj afroamerického divadla od jeho počátků. Zahrnují výstupy otroků, černé minstrely, ale i první pokusy o ryze afroamerické divadlo. Všechny aspekty společně utvořily základ,...cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to explore African American theatre through the lens of performativity and to show how the performative concepts of passing and entrenchment affected the writing of African American playwrights in the 1950s and 1960s. To this end, the first part of the work is focused on establishing performativity as a concept, starting with its origins in linguistics and then tracing its development. The main influences for this section are the works of Judith Butler, Nadine Ehlers, Andrew Parker and Eve Sedgewick. Butler's work on performativity is used as the main source for understanding performativity in its contemporary sense and to establish "passing" as a performative act. Ehlers' work serves to connect performativity to race and to show the use of "entrenchment" in performativity. Finally, Parker and Sedgewick's work provides a bridge between performativity and theatrical performance as they describe the "relations of spectatorship" necessary for the existence of theatre. Since performativity, in theatre or anywhere else, is based on discourse, the thesis will show the images and relations of spectatorship that defined African American theatre and performance since its inception. These include slave performance, black minstrelsy, but also the first attempts at quintessentially...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAfrican-American|African Americans|theatre|drama|performativity|race|racism|theatre theory|studies of race|theatre performance|Civil Rights Movement|Butler|Hansberry|Baraka|race in the United Statesen_US
dc.subjectAfroamerický|afroameričané|divadlo|drama|performativita|rasa|rasismus|divadelní teorie|studium rasy|divadelní performance|Hnutí za občanská práva|Butler|Hansberry|Baraka|rasa v kontextu USAcs_CZ
dc.titleWEARING THE MASK: Performativity in African American Drama from 1950 to 1970en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-10
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId202842
dc.title.translatedNosíme masku: Performativita v Afroamerickém divadle od roku 1950 do roku 1970cs_CZ
dc.contributor.refereeUlmanová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglophone Literatures and Culturesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
uk.degree-discipline.enAnglophone Literatures and Culturesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je průzkum afroamerického divadla z hlediska performativity a popis vlivu konceptů, jako jsou passing a entrenchment, na díla afroamerických dramatiků v průběhu padesátých a šedesátých let dvacátého století. Za tímto účelem se první část práce soustřeďuje na popis performativity, a to nejprve na definici jejího původního významu v lingvistice a následné sledování jejího vývoje. Hlavní vliv na tuto část mají díla Judith Butler, Nadine Ehlers, Eve Sedgewick a Andrew Parkera. Práce Judith Butler jsou použity jako hlavní zdroj pochopení performativity v jejím současném významu, ale také umožňují definici performativního aktu zvaného "passing". Dílo Nadine Ehlers slouží k propojení performativity a rasy, a také jako základ pro popis takzvaného "entrenchmentu". Práce Eve Sedgewick a Andrew Parkera vytváří spojnici mezi performativitou a divadlem, neboť jsou v ní popsány takzvané "relations of spectatorship", které jsou základním stavebním kamenem divadla. Jelikož performativita, ať už na divadle, nebo kdekoli jinde, je založena na diskursu, poodhaluje další kapitola této práce obrazy a vztahy diváctví, které určovaly vývoj afroamerického divadla od jeho počátků. Zahrnují výstupy otroků, černé minstrely, ale i první pokusy o ryze afroamerické divadlo. Všechny aspekty společně utvořily základ,...cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this thesis is to explore African American theatre through the lens of performativity and to show how the performative concepts of passing and entrenchment affected the writing of African American playwrights in the 1950s and 1960s. To this end, the first part of the work is focused on establishing performativity as a concept, starting with its origins in linguistics and then tracing its development. The main influences for this section are the works of Judith Butler, Nadine Ehlers, Andrew Parker and Eve Sedgewick. Butler's work on performativity is used as the main source for understanding performativity in its contemporary sense and to establish "passing" as a performative act. Ehlers' work serves to connect performativity to race and to show the use of "entrenchment" in performativity. Finally, Parker and Sedgewick's work provides a bridge between performativity and theatrical performance as they describe the "relations of spectatorship" necessary for the existence of theatre. Since performativity, in theatre or anywhere else, is based on discourse, the thesis will show the images and relations of spectatorship that defined African American theatre and performance since its inception. These include slave performance, black minstrelsy, but also the first attempts at quintessentially...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV