Show simple item record

Project Bookstart: the potential for further development in the Czech Republic
dc.contributor.advisorLandová, Hana
dc.creatorMizlerová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-08-25T08:51:16Z
dc.date.available2020-08-25T08:51:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110524
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá mezinárodním projektem Bookstart a potenciálem jeho dalšího rozvoje v České republice. První část práce je věnována terminologii a vymezení pojmů čtenářská pregramotnost, gramotnost a funkční gramotnost. Dále jsou představeny vybrané české i zahraniční projekty podporující čtenářskou gramotnost. V závěru teoretické části diplomové práce je pozornost věnována představení projektu Bookstart, dosavadních zkušeností s jeho průběhem v zahraničí a zmapování pilotního ročníku projektu v České republice. Praktická část diplomové práce představuje kvalitativní výzkum v podobě dvou polostrukturovaných rozhovorů a kvantitativní výzkum provedený pomocí online dotazníkového šetření. Klíčová slova Bookstart, dětské čtenářství, čtenářská gramotnost, čtenářská pregramotnost, rozvoj čtenářské gramotnosti, knihovnycs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the international project Bookstart and its potential for further development in the Czech Republic. The first part is devoted to terminology and definitions of pre-reading literacy, reading literacy and functional literacy. In addition, selected Czech and foreign projects promoting reading literacy are presented. At the end of the theoretical part of the thesis, attention is paid to the introduction of the project Bookstart, the experience with its course abroad, and mapping the pilot year of the project in the Czech Republic. The practical part of the thesis presents qualitative research in the form of two semi-structured interviews, and quantitative research conducted using an online questionnaire. Keywords Bookstart, children's reading, reading literacy, pre-reading literacy, literacy development, librariesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectBookstart|dětské čtenářství|čtenářská gramotnost|čtenářská pregramotnost|rozvoj čtenářské gramotnosti|knihovnycs_CZ
dc.subjectBookstart|children's reading|reading literacy|pre-reading literacy|literacy development|librariesen_US
dc.titleProjekt Bookstart: potenciál dalšího rozvoje v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202547
dc.title.translatedProject Bookstart: the potential for further development in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeŠmejkalová, Jiřina
dc.identifier.aleph002295962
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá mezinárodním projektem Bookstart a potenciálem jeho dalšího rozvoje v České republice. První část práce je věnována terminologii a vymezení pojmů čtenářská pregramotnost, gramotnost a funkční gramotnost. Dále jsou představeny vybrané české i zahraniční projekty podporující čtenářskou gramotnost. V závěru teoretické části diplomové práce je pozornost věnována představení projektu Bookstart, dosavadních zkušeností s jeho průběhem v zahraničí a zmapování pilotního ročníku projektu v České republice. Praktická část diplomové práce představuje kvalitativní výzkum v podobě dvou polostrukturovaných rozhovorů a kvantitativní výzkum provedený pomocí online dotazníkového šetření. Klíčová slova Bookstart, dětské čtenářství, čtenářská gramotnost, čtenářská pregramotnost, rozvoj čtenářské gramotnosti, knihovnycs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the international project Bookstart and its potential for further development in the Czech Republic. The first part is devoted to terminology and definitions of pre-reading literacy, reading literacy and functional literacy. In addition, selected Czech and foreign projects promoting reading literacy are presented. At the end of the theoretical part of the thesis, attention is paid to the introduction of the project Bookstart, the experience with its course abroad, and mapping the pilot year of the project in the Czech Republic. The practical part of the thesis presents qualitative research in the form of two semi-structured interviews, and quantitative research conducted using an online questionnaire. Keywords Bookstart, children's reading, reading literacy, pre-reading literacy, literacy development, librariesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022959620106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV