Zobrazit minimální záznam

How do childern handle shared custody?
dc.contributor.advisorMatoušek, Oldřich
dc.creatorMüllerová, Žofie
dc.date.accessioned2020-08-21T11:38:33Z
dc.date.available2020-08-21T11:38:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110469
dc.description.abstract(česky): Cílem této práce jezjistit, jak střídavá péče ovlivňuje životy dětí. Teoretická část je členěna do šesti kapitol. V první z nich se zaměřuji na problematiku rozvodů. Na jejím začátku sleduji historii rozvodovosti na našem území včetně statistik rozvodovosti ze současné doby a popisem toho, jak rozvodové řízení probíhá a jakým způsobem se rozhoduje o porozvodové péči o děti. Dále píši o tom, jak děti zvládají rozvod, jakým způsobem se to může projevovat na jejich chování i v dospělém životě. V této souvislosti zmiňuji některé instituce a organizace, kde mohou rodiče i děti hledat pomoc v období okolo rozvodu. Ve čtvrté kapitole píši o tom, jaké existují druhy porozvodové péče a porovnávám jejich výhody a nevýhody. Poté zkoumám, jak se na střídavou péči dívají média, laická veřejnost a profesionálové. Teoretickou část uzavírá kapitola o specifických situacích, kdy může soud rozhodnout o střídavé péči. Následuje kvalitativní výzkum, kde střídavou péči hodnotí profesionálové, jako jsou učitelé, vychovatelé, asistenti pedagogů, sociální pracovníci, pracovníci poraden a psychologové.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The aim of this thesis is to find out how shared custody influences lives of children. The theoretical part is divided into six chapters. In the first one, I focus on the issues associated with divorce. The chapter starts with the history of divorce rates in our country including present day divorce rate statistics and the description of what divorce proceedings look like and their effect on the decision making of childcare after divorce. I also talk about how children handle divorce and how it reflects on their adult life. In this context I mention certain organizations and institutions where parents and children can seek help in the time around the divorce. In chapter four, I focus on the types of childcare after divorce and compare its advantages and disadvantages. After that I examine how the media, general public, and professionals view shared custody. The theoretical part ends with a chapter on specific situations in which court can decide for shared custody. That is followed by qualitative research on how shared custody is evaluated by professionals, such as teachers, carers, pedagogical assistants, social workers, workers of advisory centre and psychologists.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectděti|domov|střídavá péče|rozvod|rodinacs_CZ
dc.subjectchildren|home|shared custody|divorce|familyen_US
dc.titleJak děti zvládají střídavou péči?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId209903
dc.title.translatedHow do childern handle shared custody?en_US
dc.contributor.refereeHavránková, Olga
dc.identifier.aleph002295907
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky): Cílem této práce jezjistit, jak střídavá péče ovlivňuje životy dětí. Teoretická část je členěna do šesti kapitol. V první z nich se zaměřuji na problematiku rozvodů. Na jejím začátku sleduji historii rozvodovosti na našem území včetně statistik rozvodovosti ze současné doby a popisem toho, jak rozvodové řízení probíhá a jakým způsobem se rozhoduje o porozvodové péči o děti. Dále píši o tom, jak děti zvládají rozvod, jakým způsobem se to může projevovat na jejich chování i v dospělém životě. V této souvislosti zmiňuji některé instituce a organizace, kde mohou rodiče i děti hledat pomoc v období okolo rozvodu. Ve čtvrté kapitole píši o tom, jaké existují druhy porozvodové péče a porovnávám jejich výhody a nevýhody. Poté zkoumám, jak se na střídavou péči dívají média, laická veřejnost a profesionálové. Teoretickou část uzavírá kapitola o specifických situacích, kdy může soud rozhodnout o střídavé péči. Následuje kvalitativní výzkum, kde střídavou péči hodnotí profesionálové, jako jsou učitelé, vychovatelé, asistenti pedagogů, sociální pracovníci, pracovníci poraden a psychologové.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The aim of this thesis is to find out how shared custody influences lives of children. The theoretical part is divided into six chapters. In the first one, I focus on the issues associated with divorce. The chapter starts with the history of divorce rates in our country including present day divorce rate statistics and the description of what divorce proceedings look like and their effect on the decision making of childcare after divorce. I also talk about how children handle divorce and how it reflects on their adult life. In this context I mention certain organizations and institutions where parents and children can seek help in the time around the divorce. In chapter four, I focus on the types of childcare after divorce and compare its advantages and disadvantages. After that I examine how the media, general public, and professionals view shared custody. The theoretical part ends with a chapter on specific situations in which court can decide for shared custody. That is followed by qualitative research on how shared custody is evaluated by professionals, such as teachers, carers, pedagogical assistants, social workers, workers of advisory centre and psychologists.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022959070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV