Designing Health Interventions: The Role of Argument Type and Message Format
Navrhování osvětových kampaní: Úloha druhu argumentu a formátu sdělení
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110446Identifikátory
SIS: 192562
Kolekce
- Kvalifikační práce [12363]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švec, Kamil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
osvětová kampaň, alkohol, mladiství, efektivita, intervence, charakteristiky sdělení, typ argumentu, afektivní, kognitivní
Klíčová slova (anglicky)
health campaign, alcohol, binge-drinking, young-adults, effectiveness, message characteristics, argument type, affective, cognitive, two-sided message
8 Abstrakt Dle Evropské školní studie o alkoholu a jiných drogách (ESPAD, 2015) jsou české děti a dospívající v konzumaci alkoholu v posledních třiceti dnech (68.5 %) výrazně nad evropským průměrem (48 %) a mají také výrazně častější zkušenosti s nárazovým pitím alkoholu. Cílem práce je zhodnotit roli typů argumentů a formátů persvazivních sdělení v osvětových kampaních. Práce nabízí vhled do vnímání těchto persvazivních sdělení mezi cílovou skupinou, stejně jako praktické implikace využitelné v sociálním marketingu. Teoretická část je ukotvena v aktuálních poznatcích ze sociální psychologie a behaviorální ekonomie se zaměřením na argumentaci a persvazi. Klíčové teorie, na kterých se práce zakládá1 jsou the Social Judgement Theory (Sherif, Sherif, Hovland and Nebergall, 1961), the Elaboration Likelihood Model (Petty and Cacioppo, 1986), Teorie kognitivní disonance (Festinger, 1957) a Teorie odůvodněného jednání (Fishbein and Ajzen, 1975). Empirická část je založena na replikaci experimentu (Cornelis, Cauberghe and De Pelsmacker, 2013). Účelem experimentální studie bylo popsat, jakým způsobem adolescenti vnímají sdělení, která je mají odradit od nadměrné konzumace alkoholu. Získaný vzorek 232 studentů gymnázia byl dotazován pomocí tištěného dotazníku. Výsledky byly vyhodnoceny pomocí statistické analýzy za...
8 Abstract According to the study carried out by the European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs (ESPAD, 2015) in the Czech Republic, Czech children reported higher alcohol consumption in the last 30 days (68.5 %) compared to the EU average (48%) as well as more common encounters with binge-drinking. The objective of this thesis is to assess the role of argument type and message format found in Health campaigns. The thesis explored the perception of persuasive messages amongst the target group and offers theoretical implications for practitioners. The theoretical part is grounded in current knowledge in social psychology as well as behavioral economics while focusing on argumentation and persuasion. Key theories this thesis is based on include the Social Judgement Theory (Sherif, Sherif, Hovland and Nebergall, 1961), the Elaboration Likelihood Model (Petty and Cacioppo, 1986), the Cognitive Dissonance Theory (Festinger, 1957) and the Theory of Reasoned Action (Fishbein and Ajzen, 1975). The empirical part is based on experiment replication (Cornelis, Cauberghe and De Pelsmacker, 2013) which inspected the perception of messages that dissuade from binge-drinking amongst young adults. This thesis employs printed questionnaire distributed amongst the convenience sample of 232 students attending...