Show simple item record

The effect of fear in marketing communication
dc.contributor.advisorVranka, Marek
dc.creatorNeumannová, Barbora
dc.date.accessioned2019-10-18T13:45:58Z
dc.date.available2019-10-18T13:45:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110425
dc.description.abstractThe bachelor thesis called "The effect of fear in marketing communication" deals with the role of emotion in advertising, particularly with the emotion of fear and its effect of persuasion when it's used in marketing communication. The thesis consists of two parts - theoretical and practical. theoretical part includes the theory of the role of emotions in advertising and the advantages and disadvantages that go with that. It also describes the fear and how it can be used in marketing communication. The theoretical part is also focused on the Regulatory focus theory and the term Regulatory fit. The practical part involves the experiment which examines the effect of fear emotion in marketing communication and the persuasion of messages. One part of the experiment is measuring the regulatory focus of the participants and the links between their focus and framed messages. In this experiment the results do not confirm higher persuasion of marketing communication containing emotion of fear and there were no significant statistical relationships between regulatory focus of participants and the evaluation of persuasion of marketing messages in the same frame.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem Vliv strachu v marketingové komunikaci se zabývá rolí emocí v reklamě. Konkrétně se zaměřuje na emoci strachu a její vliv na přesvědčování v případě, že je obsažena v reklamním sdělení. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje roli emocí v reklamě a s tím spojeným výhodám a nevýhodám. Dále se soustředí na strach a jeho využití v marketingu. V neposlední řadě je v teoretické části popsána teorie regulačního zaměření a pojem regulační fit, které jsou přiblíženy odbornými studiemi. Praktická část se skládá z experimentu, který primárně zkoumá vliv emoce strachu obsažené v marketingových textech na přesvědčivost textů. Výzkum také zjišťuje regulační zaměření respondentů a jeho spojitost s hodnocením přesvědčivosti marketingových sdělení ve stejném zaměření. V případě tohoto experimentu, výsledky nepotvrzují vyšší přesvědčivost marketingových sdělení obsahujících strach a nebyly zaznamenány signifikantní statistické vztahy mezi regulačním zaměřením respondentů a hodnocením přesvědčivosti stejně zaměřených sdělení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEmoce v reklaměcs_CZ
dc.subjectemoce strachucs_CZ
dc.subjectstrach v reklaměcs_CZ
dc.subjectpřesvědčovánícs_CZ
dc.subjectpřesvědčování pomocí emocícs_CZ
dc.subjectregulační zaměřenícs_CZ
dc.subjectEmotions in advertisingen_US
dc.subjectemotion of fearen_US
dc.subjectfear in advertisingen_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectpersuding with emotionsen_US
dc.subjectregulatory focusen_US
dc.titleVliv strachu v marketingové komunikacics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-19
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId204416
dc.title.translatedThe effect of fear in marketing communicationen_US
dc.contributor.refereeRosenfeldová, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem Vliv strachu v marketingové komunikaci se zabývá rolí emocí v reklamě. Konkrétně se zaměřuje na emoci strachu a její vliv na přesvědčování v případě, že je obsažena v reklamním sdělení. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje roli emocí v reklamě a s tím spojeným výhodám a nevýhodám. Dále se soustředí na strach a jeho využití v marketingu. V neposlední řadě je v teoretické části popsána teorie regulačního zaměření a pojem regulační fit, které jsou přiblíženy odbornými studiemi. Praktická část se skládá z experimentu, který primárně zkoumá vliv emoce strachu obsažené v marketingových textech na přesvědčivost textů. Výzkum také zjišťuje regulační zaměření respondentů a jeho spojitost s hodnocením přesvědčivosti marketingových sdělení ve stejném zaměření. V případě tohoto experimentu, výsledky nepotvrzují vyšší přesvědčivost marketingových sdělení obsahujících strach a nebyly zaznamenány signifikantní statistické vztahy mezi regulačním zaměřením respondentů a hodnocením přesvědčivosti stejně zaměřených sdělení.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis called "The effect of fear in marketing communication" deals with the role of emotion in advertising, particularly with the emotion of fear and its effect of persuasion when it's used in marketing communication. The thesis consists of two parts - theoretical and practical. theoretical part includes the theory of the role of emotions in advertising and the advantages and disadvantages that go with that. It also describes the fear and how it can be used in marketing communication. The theoretical part is also focused on the Regulatory focus theory and the term Regulatory fit. The practical part involves the experiment which examines the effect of fear emotion in marketing communication and the persuasion of messages. One part of the experiment is measuring the regulatory focus of the participants and the links between their focus and framed messages. In this experiment the results do not confirm higher persuasion of marketing communication containing emotion of fear and there were no significant statistical relationships between regulatory focus of participants and the evaluation of persuasion of marketing messages in the same frame.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV