Zobrazit minimální záznam

Designs and Realization of Scenery in Baroque Theatres in Bohemia in the 18th century
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorBenčová, Monika
dc.date.accessioned2019-10-18T13:42:00Z
dc.date.available2019-10-18T13:42:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110405
dc.description.abstractResumé This Ph.D. thesis deals with scenic designs and decorations of Baroque theatre in 18th century in Czech Republic. The paper presents development of theatre based on preserved decorations and scenic designs.And try to find the answer about scenic painting in Bohemia. The thesis focused mainly on scenic designes with connection to the aristocratic families. Timeline is defined by the work of Galli Bibiena's family and the work of Josef Platzer. The scenic decorations are presented on the background of Austrian and Italian influences that directly affected Czech culture and mutual connection with the other baroque theatres in the European cities.In this context, the question arises, which has become one of the main lines of thesis, whether there was purely Czech stage design influenced by European theater art or the application of Viennese and Italian designs on the Czech territory.And whether it can be referred to as "Czech stage art" or more generally Central European stage design. From the beginning, the work was designed to highlight the best examples. In my thesis I do not try to conceive completely the work of all well-known artists (scenographers), whether Czech or foreign, who have been involved in scenic creation in the Czech Republic, but I focus only on some examples that have significantly...en_US
dc.description.abstractTato disertační práce se zabývá dekoracemi barokního divadla na území České republiky v 18. století a zpracováním zejména jejich návrhů v návaznosti na šlechtické rody. Časový rozsah je vymezen působením rodiny GalliBibienů až po tvorbu Josefa Platzera. Dekorace zámeckého divadla jsou uvedeny na pozadí rakouských a italských vlivů, které přímo ovlivňovaly české prostředí a vzájemnou provázanost s dalšími barokními divadly v evropských městech.Dekorace zámeckého divadla uvádím na pozadí zahraničních vlivů (vídeňských a italských), které přímo působily na české prostředí a vzájemné provázanosti s dalšími barokními divadly v evropských městech. V této souvislosti se nabízí otázka, která se stala jednou z hlavních linií práce, a to jestli existovala čistě česká jevištní tvorba ovlivněná evropským divadelním uměním anebo se jednalo o uplatňování vídeňských a italských vzorů na českém území. A jestli se tak může mluvit o "českém jevištním umění" anebo obecněji o středoevropském jevištním výtvarnictví.Od počátku byla práce koncipována tak, aby vyzdvihla ty nejlepší příklady v dané problematice. Ve své práci se nesnažím pojmout kompletně dílo všech známých umělců (scénografů), ať již českých či zahraničních, kteří se scénické tvorbě na území České republiky věnovali, ale zaměřuji se jen na některé...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectBaroko-Divadlo-Kresba-Scénografie-Galli Bibienacs_CZ
dc.subjectBaroque-Theater-Drawing-Scenography-Galli Bibienaen_US
dc.titleNávrhy a realizace dekorací barokního divadla v Čechách v 18. stoletícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-19
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId116961
dc.title.translatedDesigns and Realization of Scenery in Baroque Theatres in Bohemia in the 18th centuryen_US
dc.contributor.refereeSládek, Miloš
dc.contributor.refereeKazlepka, Zdeněk
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato disertační práce se zabývá dekoracemi barokního divadla na území České republiky v 18. století a zpracováním zejména jejich návrhů v návaznosti na šlechtické rody. Časový rozsah je vymezen působením rodiny GalliBibienů až po tvorbu Josefa Platzera. Dekorace zámeckého divadla jsou uvedeny na pozadí rakouských a italských vlivů, které přímo ovlivňovaly české prostředí a vzájemnou provázanost s dalšími barokními divadly v evropských městech.Dekorace zámeckého divadla uvádím na pozadí zahraničních vlivů (vídeňských a italských), které přímo působily na české prostředí a vzájemné provázanosti s dalšími barokními divadly v evropských městech. V této souvislosti se nabízí otázka, která se stala jednou z hlavních linií práce, a to jestli existovala čistě česká jevištní tvorba ovlivněná evropským divadelním uměním anebo se jednalo o uplatňování vídeňských a italských vzorů na českém území. A jestli se tak může mluvit o "českém jevištním umění" anebo obecněji o středoevropském jevištním výtvarnictví.Od počátku byla práce koncipována tak, aby vyzdvihla ty nejlepší příklady v dané problematice. Ve své práci se nesnažím pojmout kompletně dílo všech známých umělců (scénografů), ať již českých či zahraničních, kteří se scénické tvorbě na území České republiky věnovali, ale zaměřuji se jen na některé...cs_CZ
uk.abstract.enResumé This Ph.D. thesis deals with scenic designs and decorations of Baroque theatre in 18th century in Czech Republic. The paper presents development of theatre based on preserved decorations and scenic designs.And try to find the answer about scenic painting in Bohemia. The thesis focused mainly on scenic designes with connection to the aristocratic families. Timeline is defined by the work of Galli Bibiena's family and the work of Josef Platzer. The scenic decorations are presented on the background of Austrian and Italian influences that directly affected Czech culture and mutual connection with the other baroque theatres in the European cities.In this context, the question arises, which has become one of the main lines of thesis, whether there was purely Czech stage design influenced by European theater art or the application of Viennese and Italian designs on the Czech territory.And whether it can be referred to as "Czech stage art" or more generally Central European stage design. From the beginning, the work was designed to highlight the best examples. In my thesis I do not try to conceive completely the work of all well-known artists (scenographers), whether Czech or foreign, who have been involved in scenic creation in the Czech Republic, but I focus only on some examples that have significantly...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.codeN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV