Zobrazit minimální záznam

The Segmentation the Czech Market based on the Donations to Non-Profit Organizations
dc.contributor.advisorSupa, Markéta
dc.creatorSlezáková, Pavla
dc.date.accessioned2019-10-18T13:41:24Z
dc.date.available2019-10-18T13:41:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110402
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with segmentation of the Czech market on the basis of donating to NGOs. In the last few years NGOs have been facing harsh criticism and part of the public finds their activities worthless, which is one of the reasons the numbers of their contributors continue to decrease. This thesis aims to characterise the contributors segment of the market to help NGOs improve the targeting of their marketing and fundraising activities. The first part of the thesis defines the term of non governmental organisations, their legal and economic basis and some of the particulars of their marketing communication. The theoretic framework and primary approaches of market segmentation are also explicated in the first part. The second part of the thesis consists of a research based on analysing the MML-TGI data. The research aims to compare the groups of contributors and non contributors and discover the differences between them.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje problematice segmentace českého trhu na základě přispívání neziskovým organizacím. Neziskové organizace v posledních letech čelí tvrdé kritice a jejich činnost je částí veřejnosti označována za zbytečnou, i proto počet jejich přispěvatelů setrvale klesá. Práce si klade za cíl charakterizovat segment přispěvatelů a pomoci tak neziskovým organizacím lépe zacílit jejich marketingové a fundraisingové aktivity. První část práce představuje pojem neziskových organizací, jejich ekonomicko-právní ukotvení a některá specifika jejich marketingové komunikace. Vyložen je teoretický rámec tržní segmentace a jsou popsány zásadní segmentační přístupy. Druhou částí práce je výzkum založený na analýze MML-TGI dat, jehož cílem je porovnat skupinu přispívajících a nepřispívajících a odhalit, jak se skupiny navzájem liší.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNeziskové organizacecs_CZ
dc.subjectfundraisingcs_CZ
dc.subjectsegmentacecs_CZ
dc.subjecttrhcs_CZ
dc.subjectcílený marketingcs_CZ
dc.subjectMML-TGIcs_CZ
dc.subjectNGOsen_US
dc.subjectfundraisingen_US
dc.subjectsegmentationen_US
dc.subjectmarketen_US
dc.subjecttargeted marketingen_US
dc.subjectMML-TGIen_US
dc.titleSegmentace českého trhu na základě příspěvků neziskovým organizacímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-19
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId204431
dc.title.translatedThe Segmentation the Czech Market based on the Donations to Non-Profit Organizationsen_US
dc.contributor.refereeKoudelková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje problematice segmentace českého trhu na základě přispívání neziskovým organizacím. Neziskové organizace v posledních letech čelí tvrdé kritice a jejich činnost je částí veřejnosti označována za zbytečnou, i proto počet jejich přispěvatelů setrvale klesá. Práce si klade za cíl charakterizovat segment přispěvatelů a pomoci tak neziskovým organizacím lépe zacílit jejich marketingové a fundraisingové aktivity. První část práce představuje pojem neziskových organizací, jejich ekonomicko-právní ukotvení a některá specifika jejich marketingové komunikace. Vyložen je teoretický rámec tržní segmentace a jsou popsány zásadní segmentační přístupy. Druhou částí práce je výzkum založený na analýze MML-TGI dat, jehož cílem je porovnat skupinu přispívajících a nepřispívajících a odhalit, jak se skupiny navzájem liší.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with segmentation of the Czech market on the basis of donating to NGOs. In the last few years NGOs have been facing harsh criticism and part of the public finds their activities worthless, which is one of the reasons the numbers of their contributors continue to decrease. This thesis aims to characterise the contributors segment of the market to help NGOs improve the targeting of their marketing and fundraising activities. The first part of the thesis defines the term of non governmental organisations, their legal and economic basis and some of the particulars of their marketing communication. The theoretic framework and primary approaches of market segmentation are also explicated in the first part. The second part of the thesis consists of a research based on analysing the MML-TGI data. The research aims to compare the groups of contributors and non contributors and discover the differences between them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV