Show simple item record

Teacher burnout syndrome in the context of helping professions
dc.creatorSmutný, Lukáš
dc.date.accessioned2021-03-24T21:22:54Z
dc.date.available2021-03-24T21:22:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110341
dc.description.abstractPedagogičtí pracovníci patří k profesi, která je nejvíce zatížena stresem a syndromem vyhoření. Aby se mohly symptomy, které vedou k syndromu vyhoření, eliminovat, je nutný správný a včasný zásah vedoucího pracovníka, tedy ředitele. Cílem předložené rigorózní práce je podrobně charakterizovat syndrom vyhoření u pomáhajících profesí se zaměřením na profesi učitele a na základě vlastní hloubkové případové studie identifikovat hlavní příčiny syndromu vyhoření u učitelů a navrhnout preventivní opatření z manažerského pohledu. Práce si tedy klade za úkol ze šetření vyvodit opatření pro ředitele, jakožto manažera, které by vedly k eliminaci tohoto negativního jevu na jeho pracovišti. Teoretická část se zabývá také stresem a depresemi, což jsou pojmy, které se syndromem vyhoření souvisí. Detailně jsou popsány a rozebrány jednotlivé fáze syndromu vyhoření a následně se teoretická část věnuje již podrobně syndromu vyhoření u učitele. V analytické části je prezentováno dotazníkové šetření v obecné rovině a dotazníkové šetření v rovině subjektivní. Tento typ dotazníků je volen z toho důvodu, že navzájem zvyšují validitu daného šetření, které probíhalo na třech školách různého zaměření. Následně je uveden rozhovor s učitelkou, která přímo popisuje syndrom vyhoření v praxi. Dotazníkové šetření i rozhovor...cs_CZ
dc.description.abstractPedagogical staff is one of the most burdened professions of stress and burnout syndrome. In order to eliminate the symptoms leading to the burnout syndrome, the correct and timely intervention of the manager, as the director, is necessary. The aim of this thesis is to describe in detail the burnout syndrome in assisting professions focusing on the teacher profession and on the basis of his own in-depth case study to identify the main causes of burnout syndrome in teachers and to propose preventive measures from a managerial point of view. Therefore, the work is the task of the investigation to draw up measures for the director, as the manager to lead them to eliminate this negative phenomenon at his workplace. The theoretical part also deals with stress and depression, which are concepts related to burnout syndrome. The phases of the burnout syndrome are described and analyzed in detail, and the theoretical part deals with the burnout syndrome in detail with the teacher. In the analytical part, questionnaire survey is presented in the general plane and questionnaire survey in the subjective plane. This type of questionnaire is chosen because they increase the validity of the survey in three different schools. Then there is an interview with the teacher, which directly describes the burnout...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectburnout syndromeen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectexecutiveen_US
dc.subjectsymptomen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectsyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectvedoucí pracovníkcs_CZ
dc.subjectsymptomcs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.titleSyndrom vyhoření učitelů v kontextu pomáhajících profesícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-02-06
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208920
dc.title.translatedTeacher burnout syndrome in the context of helping professionsen_US
dc.contributor.refereePavlov, Ivan
dc.identifier.aleph002295204
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPedagogičtí pracovníci patří k profesi, která je nejvíce zatížena stresem a syndromem vyhoření. Aby se mohly symptomy, které vedou k syndromu vyhoření, eliminovat, je nutný správný a včasný zásah vedoucího pracovníka, tedy ředitele. Cílem předložené rigorózní práce je podrobně charakterizovat syndrom vyhoření u pomáhajících profesí se zaměřením na profesi učitele a na základě vlastní hloubkové případové studie identifikovat hlavní příčiny syndromu vyhoření u učitelů a navrhnout preventivní opatření z manažerského pohledu. Práce si tedy klade za úkol ze šetření vyvodit opatření pro ředitele, jakožto manažera, které by vedly k eliminaci tohoto negativního jevu na jeho pracovišti. Teoretická část se zabývá také stresem a depresemi, což jsou pojmy, které se syndromem vyhoření souvisí. Detailně jsou popsány a rozebrány jednotlivé fáze syndromu vyhoření a následně se teoretická část věnuje již podrobně syndromu vyhoření u učitele. V analytické části je prezentováno dotazníkové šetření v obecné rovině a dotazníkové šetření v rovině subjektivní. Tento typ dotazníků je volen z toho důvodu, že navzájem zvyšují validitu daného šetření, které probíhalo na třech školách různého zaměření. Následně je uveden rozhovor s učitelkou, která přímo popisuje syndrom vyhoření v praxi. Dotazníkové šetření i rozhovor...cs_CZ
uk.abstract.enPedagogical staff is one of the most burdened professions of stress and burnout syndrome. In order to eliminate the symptoms leading to the burnout syndrome, the correct and timely intervention of the manager, as the director, is necessary. The aim of this thesis is to describe in detail the burnout syndrome in assisting professions focusing on the teacher profession and on the basis of his own in-depth case study to identify the main causes of burnout syndrome in teachers and to propose preventive measures from a managerial point of view. Therefore, the work is the task of the investigation to draw up measures for the director, as the manager to lead them to eliminate this negative phenomenon at his workplace. The theoretical part also deals with stress and depression, which are concepts related to burnout syndrome. The phases of the burnout syndrome are described and analyzed in detail, and the theoretical part deals with the burnout syndrome in detail with the teacher. In the analytical part, questionnaire survey is presented in the general plane and questionnaire survey in the subjective plane. This type of questionnaire is chosen because they increase the validity of the survey in three different schools. Then there is an interview with the teacher, which directly describes the burnout...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantVeteška, Jaroslav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022952040106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV