Show simple item record

Development of prosocial behavior in kindergarten through reading preliteracy activities
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorTomanová, Veronika
dc.date.accessioned2019-10-18T12:08:34Z
dc.date.available2019-10-18T12:08:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110271
dc.description.abstractThe diploma work is focused on the development of prosocial behaviour in a kindergarten by means of reader's preliteracy. The theoretical part clarifies the terms related to the issues of the development of prosocial behaviour in a kindergarten, reader's literacy and preliterasy. It as well briefly describes the differences between heterogeneous and homogenous structure of the classroom in a kindergarten arranged according to the age and deals with the kindergarten as well as the classroom climate. The aim of the practical part was to describe in what matter the particular kindergarten develops pro-social behaviour of children with the support of reader's preliteracy. During the whole school year there were particular activities established and consequently implemented into an age-heterogeneous classroom located in a one-classroom kindergarten and upon consequent reflexion and feedback the activities were further provided with a possibility to work further with a given activity. To gain the reflexion and feedback the methods of interviews, monitoring and self-reflexion were used. Children participating in the activities kept developing their prosocial behaviour and attitude to reading. After studying specialised literature a questionnaire for the research within the practical part was designed for...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na rozvoj prosociálního chování v mateřské škole prostřednictvím čtenářské pregramotnosti. Teoretická část objasňuje pojmy vztahující se k tématům rozvoje prosociálního chování v mateřské škole, čtenářské gramotnosti a pregramotnosti. Dále stručně uvádí rozdíly mezi heterogenním a homogenním uspořádáním třídy dle věku v mateřské škole a zaobírá se i tématem klimatu školy a třídy. Cílem praktické části bylo popsat, jakým způsobem konkrétní mateřská škola rozvíjí prosociální chování dětí prostřednictvím čtenářské pregramotnosti. V průběhu celého školního roku byly sestaveny konkrétní aktivity, zrealizovány ve věkově heterogenní třídě jednotřídní mateřské školy, zreflektovány a doplněny o možnosti další práce s danou aktivitou. K reflexi byla využita metoda rozhovoru, pozorování a sebereflexe. Děti účastí na aktivitách rozvíjely své prosociální chování a vztah ke čtení. Po prostudování odborné literatury byl pro výzkum v praktické části vytvořen dotazník pro rodiče, který zjišťoval, zda a v jakých oblastech má tento mateřskou školou zvolený způsob rozvoje čtenářské pregramotnosti pozitivní vliv na vztahy ve třídě a klima mateřské školy jako celku. Ukázalo se, že rodiče si ne vždy uvědomují, že rozvojem čtenářské pregramotnosti je možné ovlivňovat i klima a vztahy ve...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprosociální chování dětícs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectčtenářská pregramotnostcs_CZ
dc.subjectčtenářstvícs_CZ
dc.subjectheterogenní skupinacs_CZ
dc.subjecthomogenní skupinacs_CZ
dc.subjectklima školycs_CZ
dc.subjectklima třídycs_CZ
dc.subjectprosocial behaviour of childrenen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectpreliteracyen_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectheterogeneous groupen_US
dc.subjecthomogeneous groupen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectclassroom climateen_US
dc.titleRozvoj prosociálního chování v mateřské škole prostřednictvím aktivit zaměřených na rozvoj čtenářstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-17
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188986
dc.title.translatedDevelopment of prosocial behavior in kindergarten through reading preliteracy activitiesen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je zaměřena na rozvoj prosociálního chování v mateřské škole prostřednictvím čtenářské pregramotnosti. Teoretická část objasňuje pojmy vztahující se k tématům rozvoje prosociálního chování v mateřské škole, čtenářské gramotnosti a pregramotnosti. Dále stručně uvádí rozdíly mezi heterogenním a homogenním uspořádáním třídy dle věku v mateřské škole a zaobírá se i tématem klimatu školy a třídy. Cílem praktické části bylo popsat, jakým způsobem konkrétní mateřská škola rozvíjí prosociální chování dětí prostřednictvím čtenářské pregramotnosti. V průběhu celého školního roku byly sestaveny konkrétní aktivity, zrealizovány ve věkově heterogenní třídě jednotřídní mateřské školy, zreflektovány a doplněny o možnosti další práce s danou aktivitou. K reflexi byla využita metoda rozhovoru, pozorování a sebereflexe. Děti účastí na aktivitách rozvíjely své prosociální chování a vztah ke čtení. Po prostudování odborné literatury byl pro výzkum v praktické části vytvořen dotazník pro rodiče, který zjišťoval, zda a v jakých oblastech má tento mateřskou školou zvolený způsob rozvoje čtenářské pregramotnosti pozitivní vliv na vztahy ve třídě a klima mateřské školy jako celku. Ukázalo se, že rodiče si ne vždy uvědomují, že rozvojem čtenářské pregramotnosti je možné ovlivňovat i klima a vztahy ve...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma work is focused on the development of prosocial behaviour in a kindergarten by means of reader's preliteracy. The theoretical part clarifies the terms related to the issues of the development of prosocial behaviour in a kindergarten, reader's literacy and preliterasy. It as well briefly describes the differences between heterogeneous and homogenous structure of the classroom in a kindergarten arranged according to the age and deals with the kindergarten as well as the classroom climate. The aim of the practical part was to describe in what matter the particular kindergarten develops pro-social behaviour of children with the support of reader's preliteracy. During the whole school year there were particular activities established and consequently implemented into an age-heterogeneous classroom located in a one-classroom kindergarten and upon consequent reflexion and feedback the activities were further provided with a possibility to work further with a given activity. To gain the reflexion and feedback the methods of interviews, monitoring and self-reflexion were used. Children participating in the activities kept developing their prosocial behaviour and attitude to reading. After studying specialised literature a questionnaire for the research within the practical part was designed for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV