dc.contributor.advisor | Veselý, Arnošt | |
dc.creator | Mouralová, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T08:41:51Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T08:41:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/110214 | |
dc.description.abstract | The doctoral thesis has primarily a theoretical character and outcomes. The focus of interest is formed by a detailed investigation of the actor concept in key theoretical approaches to contemporary public policy; the results are subsequently applied on the example of education policy, particularly on teachers as a specific actor category. The goals of this thesis are: 1) to describe how the words "actor", "agent" and "stakeholder" (which all translate as "aktér" in the Czech language) are used in public policy articles; 2) to introduce and compare selected public policy approaches working with actors; 3) to model how these approaches are used in the case of teachers (as actors) and the policy of tracking; 4) to create a comprehensive conceptual framework for the public policy research on actors. The analytical part of the doctoral thesis is based on a summative content analysis of public policy texts published in four extensive handbooks of public policy. | en_US |
dc.description.abstract | Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | aktér | cs_CZ |
dc.subject | teorie veřejněpolitického procesu | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací politika | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | vnější diferenciace | cs_CZ |
dc.subject | sumativní obsahová analýza | cs_CZ |
dc.subject | actor | en_US |
dc.subject | stakeholder | en_US |
dc.subject | agent | en_US |
dc.subject | theories of policy process | en_US |
dc.subject | educational policy | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.subject | tracking | en_US |
dc.subject | summative content analysis | en_US |
dc.title | Učitelé jako aktéři vzdělávací politiky: konceptualizace aktérů ve veřejné politice a aplikace vybraných přístupů na příklad učitelů | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-16 | |
dc.description.department | Department of Public and Social Policy | en_US |
dc.description.department | Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 128446 | |
dc.title.translated | Teachers as actors of education policy: A conceptualization of actors in public policy and an application of selected approaches on the example of teachers | en_US |
dc.contributor.referee | Malíková, Ludmila | |
dc.contributor.referee | Winkler, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 002294927 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Public and Social Policy | en_US |
thesis.degree.discipline | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policy | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Public and Social Policy | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The doctoral thesis has primarily a theoretical character and outcomes. The focus of interest is formed by a detailed investigation of the actor concept in key theoretical approaches to contemporary public policy; the results are subsequently applied on the example of education policy, particularly on teachers as a specific actor category. The goals of this thesis are: 1) to describe how the words "actor", "agent" and "stakeholder" (which all translate as "aktér" in the Czech language) are used in public policy articles; 2) to introduce and compare selected public policy approaches working with actors; 3) to model how these approaches are used in the case of teachers (as actors) and the policy of tracking; 4) to create a comprehensive conceptual framework for the public policy research on actors. The analytical part of the doctoral thesis is based on a summative content analysis of public policy texts published in four extensive handbooks of public policy. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990022949270106986 | |