dc.contributor.advisor | Dvořáková, Michaela | |
dc.creator | Jovanovičová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T09:12:51Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T09:12:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/110139 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku nových medií v oblasti mediální výchovy na druhém stupni základní školy. V první části je představena historie sociálních médií. S jejich masovým rozvojem se změnilo jejich působení a chování ve společnosti. Rozvoj mediální produkce přináší i rizika, kterým je nutné čelit prostřednictvím komplexního vzdělávání společnosti. Je proto nutné rozvíjet mediální gramotnost, digitální gramotnost, kritické myšlení a čtení. V teoretické části je popsáno využívání médií ve věkové kategorii žáků druhého stupně základní školy. Čtenář je též uveden do problematiky rizik, kterým dospívající čelí v prostředí internetu, a jsou představeny způsoby, jak žáky na tyto rizika připravit. Ve druhé části práce je představena trojici projektů zaměřených na rozvoj mediální gramotnost a kritického myšlení. Žáci se učí kriticky hodnotit mediální sdělení a zkoumají všechny faktory, jež ovlivňují tvorbu sdělení. Podobně pracují i s obrazovým materiálem. Reflektují z různých hledisek i své vlastní používání medií a digitálních technologií. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the problematics of new media in the field of media education in the second stage of basic education. In the first part of the thesis, history of social media is presented. Their influence and conduct in society have changed with their mass growth. The development of media production presents risks which need to be faced through complex education of society; development of media literacy, digital literacy, critical thinking, and reading is therefore crucial. The theoretical part of this thesis describes how the age group of lower secondary education students utilizes media. Moreover, the reader is introduced to risks which adolescents face online, and subsequently, means of preparing students for these risks are devised. The second part of the thesis consists of three projects dealing with media literacy and critical thinking advancement. Students are learning to critically asses media messages and they examine all factors which influence message production. Furthermore, the students work with visual image material in a similar way, and they reflect on their own media and digital technology usage. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mediální výchova | cs_CZ |
dc.subject | sociální sítě | cs_CZ |
dc.subject | média | cs_CZ |
dc.subject | masová komunikace | cs_CZ |
dc.subject | mediální gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | media education | en_US |
dc.subject | social networks | en_US |
dc.subject | media | en_US |
dc.subject | mass communication | en_US |
dc.subject | media literacy | en_US |
dc.subject | pupil | en_US |
dc.title | Nová média v mediální výchově na 2. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-09 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 209934 | |
dc.title.translated | New media in media education on low secondary school | en_US |
dc.contributor.referee | Rybák, David | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku nových medií v oblasti mediální výchovy na druhém stupni základní školy. V první části je představena historie sociálních médií. S jejich masovým rozvojem se změnilo jejich působení a chování ve společnosti. Rozvoj mediální produkce přináší i rizika, kterým je nutné čelit prostřednictvím komplexního vzdělávání společnosti. Je proto nutné rozvíjet mediální gramotnost, digitální gramotnost, kritické myšlení a čtení. V teoretické části je popsáno využívání médií ve věkové kategorii žáků druhého stupně základní školy. Čtenář je též uveden do problematiky rizik, kterým dospívající čelí v prostředí internetu, a jsou představeny způsoby, jak žáky na tyto rizika připravit. Ve druhé části práce je představena trojici projektů zaměřených na rozvoj mediální gramotnost a kritického myšlení. Žáci se učí kriticky hodnotit mediální sdělení a zkoumají všechny faktory, jež ovlivňují tvorbu sdělení. Podobně pracují i s obrazovým materiálem. Reflektují z různých hledisek i své vlastní používání medií a digitálních technologií. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the problematics of new media in the field of media education in the second stage of basic education. In the first part of the thesis, history of social media is presented. Their influence and conduct in society have changed with their mass growth. The development of media production presents risks which need to be faced through complex education of society; development of media literacy, digital literacy, critical thinking, and reading is therefore crucial. The theoretical part of this thesis describes how the age group of lower secondary education students utilizes media. Moreover, the reader is introduced to risks which adolescents face online, and subsequently, means of preparing students for these risks are devised. The second part of the thesis consists of three projects dealing with media literacy and critical thinking advancement. Students are learning to critically asses media messages and they examine all factors which influence message production. Furthermore, the students work with visual image material in a similar way, and they reflect on their own media and digital technology usage. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |