Show simple item record

New media in media education on low secondary school
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorJovanovičová, Lucie
dc.date.accessioned2019-10-18T09:12:51Z
dc.date.available2019-10-18T09:12:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110139
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na problematiku nových medií v oblasti mediální výchovy na druhém stupni základní školy. V první části je představena historie sociálních médií. S jejich masovým rozvojem se změnilo jejich působení a chování ve společnosti. Rozvoj mediální produkce přináší i rizika, kterým je nutné čelit prostřednictvím komplexního vzdělávání společnosti. Je proto nutné rozvíjet mediální gramotnost, digitální gramotnost, kritické myšlení a čtení. V teoretické části je popsáno využívání médií ve věkové kategorii žáků druhého stupně základní školy. Čtenář je též uveden do problematiky rizik, kterým dospívající čelí v prostředí internetu, a jsou představeny způsoby, jak žáky na tyto rizika připravit. Ve druhé části práce je představena trojici projektů zaměřených na rozvoj mediální gramotnost a kritického myšlení. Žáci se učí kriticky hodnotit mediální sdělení a zkoumají všechny faktory, jež ovlivňují tvorbu sdělení. Podobně pracují i s obrazovým materiálem. Reflektují z různých hledisek i své vlastní používání medií a digitálních technologií.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the problematics of new media in the field of media education in the second stage of basic education. In the first part of the thesis, history of social media is presented. Their influence and conduct in society have changed with their mass growth. The development of media production presents risks which need to be faced through complex education of society; development of media literacy, digital literacy, critical thinking, and reading is therefore crucial. The theoretical part of this thesis describes how the age group of lower secondary education students utilizes media. Moreover, the reader is introduced to risks which adolescents face online, and subsequently, means of preparing students for these risks are devised. The second part of the thesis consists of three projects dealing with media literacy and critical thinking advancement. Students are learning to critically asses media messages and they examine all factors which influence message production. Furthermore, the students work with visual image material in a similar way, and they reflect on their own media and digital technology usage.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectmasová komunikacecs_CZ
dc.subjectmediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectmass communicationen_US
dc.subjectmedia literacyen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.titleNová média v mediální výchově na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId209934
dc.title.translatedNew media in media education on low secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeRybák, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je zaměřena na problematiku nových medií v oblasti mediální výchovy na druhém stupni základní školy. V první části je představena historie sociálních médií. S jejich masovým rozvojem se změnilo jejich působení a chování ve společnosti. Rozvoj mediální produkce přináší i rizika, kterým je nutné čelit prostřednictvím komplexního vzdělávání společnosti. Je proto nutné rozvíjet mediální gramotnost, digitální gramotnost, kritické myšlení a čtení. V teoretické části je popsáno využívání médií ve věkové kategorii žáků druhého stupně základní školy. Čtenář je též uveden do problematiky rizik, kterým dospívající čelí v prostředí internetu, a jsou představeny způsoby, jak žáky na tyto rizika připravit. Ve druhé části práce je představena trojici projektů zaměřených na rozvoj mediální gramotnost a kritického myšlení. Žáci se učí kriticky hodnotit mediální sdělení a zkoumají všechny faktory, jež ovlivňují tvorbu sdělení. Podobně pracují i s obrazovým materiálem. Reflektují z různých hledisek i své vlastní používání medií a digitálních technologií.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the problematics of new media in the field of media education in the second stage of basic education. In the first part of the thesis, history of social media is presented. Their influence and conduct in society have changed with their mass growth. The development of media production presents risks which need to be faced through complex education of society; development of media literacy, digital literacy, critical thinking, and reading is therefore crucial. The theoretical part of this thesis describes how the age group of lower secondary education students utilizes media. Moreover, the reader is introduced to risks which adolescents face online, and subsequently, means of preparing students for these risks are devised. The second part of the thesis consists of three projects dealing with media literacy and critical thinking advancement. Students are learning to critically asses media messages and they examine all factors which influence message production. Furthermore, the students work with visual image material in a similar way, and they reflect on their own media and digital technology usage.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV