dc.contributor.advisor | Novák, Tomáš | |
dc.creator | Chreňová, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T09:07:56Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T09:07:56Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/110110 | |
dc.description.abstract | Cíl: Cílem této práce bylo zjistit, jaký postoj zaujímají studenti fyzioterapie jak k práci s pacienty s duševním onemocněním, tak i k samotným pacientům. Vedlejším cílem bylo zjistit, zda na tento postoj má vliv úroveň znalostí spojených s duševním onemocněním a absolvování odborné praxe v psychiatrickém zařízení. Metodika: Testování bylo provedeno pomocí dotazníkového šetření. Tento dotazník se skládal ze dvou standardizovaných testů pro měření stigmatizace (MAKS a MICA) a z části skládající se z vlastních otázek pro doplnění dalších informací. Výsledky: Studie se zúčastnilo 89 studentů fyzioterapie z různých měst a fakult ČR. Průměrné skóre škály MAKS u studentů fyzioterapie bylo 49 z celkového maxima 60, což značí velmi dobrou úroveň znalostí spojených s duševním onemocněním. Zároveň nebyl prokázán statisticky významný rozdíl v úrovni znalostí mezi studenty bakalářského a magisterského studia. Dále bylo zjištěno, že postoj studentů fyzioterapie k pacientům s duševním onemocněním je spíše pozitivní (průměrné skóre škály MICA bylo 68,7 z celkového maxima 96). Zde se naopak prokázal statisticky významný rozdíl v postoji mezi studenty bakalářského a magisterského studia. Absolvování odborné praxe v psychiatrickém zařízení se však neprojevilo jako statisticky významný vliv na postoj k pacientům s... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main objective: The main goal of this work was to assess the attitude of physiotherapy students towards working with patients suffering from mental illness and to also assess their attitude towards mentally ill patients in general. The secondary aim concerns their level of knowledge of mental illnesses and professional experience during their practice at a psychiatric hospital and how they can both influence a student's attitude. Methods: To reach the final results a questionnaire was used. The questionnaire consisted of two parts: two standardized tests for measuring stigmatization (MAKS and MICA) and a set of my own questions for gaining further information. Results: Eighty-nine physiotherapy students from different towns and faculties participated in the study. An average score MAKS scale in the surveyed group of physiotherapy students was 49 out of a possible 60, indicating a very good level of knowledge of mental illnesses. A statistically significant difference in the level of knowledge was not proved between students of bachelor and master studies. Furthermore, the attitude of physiotherapy students to the mentally ill patients was found to be very positive (the average score was 68.7 on the MICA scale, out of a possible 96). This test detected quite a big difference concerning the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.title | Postoje studentů fyzioterapie k práci s pacienty s duševním onemocněním | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-13 | |
dc.description.department | Department of Rehabilitation Medicine | en_US |
dc.description.department | Klinika rehabilitačního lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Third Faculty of Medicine | en_US |
dc.description.faculty | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 198147 | |
dc.title.translated | Attitudes of physiotherapy students towards work with patients with mental illness | en_US |
dc.contributor.referee | Honců, Pavla | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Fyzioterapie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physiotherapy | en_US |
thesis.degree.program | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.degree.program | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 3. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Third Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine | en_US |
uk.faculty-name.cs | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Third Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 3.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physiotherapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cíl: Cílem této práce bylo zjistit, jaký postoj zaujímají studenti fyzioterapie jak k práci s pacienty s duševním onemocněním, tak i k samotným pacientům. Vedlejším cílem bylo zjistit, zda na tento postoj má vliv úroveň znalostí spojených s duševním onemocněním a absolvování odborné praxe v psychiatrickém zařízení. Metodika: Testování bylo provedeno pomocí dotazníkového šetření. Tento dotazník se skládal ze dvou standardizovaných testů pro měření stigmatizace (MAKS a MICA) a z části skládající se z vlastních otázek pro doplnění dalších informací. Výsledky: Studie se zúčastnilo 89 studentů fyzioterapie z různých měst a fakult ČR. Průměrné skóre škály MAKS u studentů fyzioterapie bylo 49 z celkového maxima 60, což značí velmi dobrou úroveň znalostí spojených s duševním onemocněním. Zároveň nebyl prokázán statisticky významný rozdíl v úrovni znalostí mezi studenty bakalářského a magisterského studia. Dále bylo zjištěno, že postoj studentů fyzioterapie k pacientům s duševním onemocněním je spíše pozitivní (průměrné skóre škály MICA bylo 68,7 z celkového maxima 96). Zde se naopak prokázal statisticky významný rozdíl v postoji mezi studenty bakalářského a magisterského studia. Absolvování odborné praxe v psychiatrickém zařízení se však neprojevilo jako statisticky významný vliv na postoj k pacientům s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main objective: The main goal of this work was to assess the attitude of physiotherapy students towards working with patients suffering from mental illness and to also assess their attitude towards mentally ill patients in general. The secondary aim concerns their level of knowledge of mental illnesses and professional experience during their practice at a psychiatric hospital and how they can both influence a student's attitude. Methods: To reach the final results a questionnaire was used. The questionnaire consisted of two parts: two standardized tests for measuring stigmatization (MAKS and MICA) and a set of my own questions for gaining further information. Results: Eighty-nine physiotherapy students from different towns and faculties participated in the study. An average score MAKS scale in the surveyed group of physiotherapy students was 49 out of a possible 60, indicating a very good level of knowledge of mental illnesses. A statistically significant difference in the level of knowledge was not proved between students of bachelor and master studies. Furthermore, the attitude of physiotherapy students to the mentally ill patients was found to be very positive (the average score was 68.7 on the MICA scale, out of a possible 96). This test detected quite a big difference concerning the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |