Zobrazit minimální záznam

Moral distress of teachers
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorMatulová, Jaroslava
dc.date.accessioned2019-10-18T09:06:36Z
dc.date.available2019-10-18T09:06:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110102
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou morálního distresu učitelů na českých základních školách. Je členěna do dvou částí. První, teoretická, je věnována vysvětlení základních pojmů, které souvisí s etickou stránkou učitelské profese. Od obecnějších pojmů jako jsou etika, morálka, stres se přechází k heslům, jež jsou pro tuto práci stěžejní - morální distres, kritická událost. Druhá část je praktická. Na základě analýzy dat získaných kvalitativním výzkumem se autorka pokouší popsat a kategorizovat podoby morálního distresu. Zaznamenává různé způsoby řešení kritických situací a jejich možný vliv na psychiku a další práci pedagogů. Práce by mohla posloužit jako podklad pro další následný výzkum, popřípadě jako materiál, na jehož základě by mohly být navrženy strategie, které by pomohly učitelům podobné situace co nejlépe zvládnout. KLÍČOVÁ SLOVA Morálka, etika, sociální vlivy, kritická událost, dilema, morální distres, strescs_CZ
dc.description.abstractThis Master's thesis analyzes the subject of moral distress of Czech primary school teachers. It is divided into two parts. The first theoretical part clarifies key concepts and terms of ethics in education. Aside from more general terms like ethics, morals, and stress, it also covers crucial terms like moral distress and critical events. The second, practical part analyzes a qualitative dataset to describe and categorize different forms of moral distress. It records a variety of ways of solving critical situations and their potential influence on the psyche and professional development of educators. The aim of this work is to serve as a base for additional research or as a material for creating strategies to overcome similar situations. KEYWORDS Moral values, ethics, social influences, critical situations, dilemmas, moral distress, stressen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmorálkacs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectdilemacs_CZ
dc.subjectsociální vlivycs_CZ
dc.subjectkritická událostcs_CZ
dc.subjectmorální disstrescs_CZ
dc.subjectMoral valuesen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectsocial influencesen_US
dc.subjectcritical situationsen_US
dc.subjectdilemmasen_US
dc.subjectmoral distressen_US
dc.subjectstressen_US
dc.titleMorální disstres učitelůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-13
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId197199
dc.title.translatedMoral distress of teachersen_US
dc.contributor.refereePavlas Martanová, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou morálního distresu učitelů na českých základních školách. Je členěna do dvou částí. První, teoretická, je věnována vysvětlení základních pojmů, které souvisí s etickou stránkou učitelské profese. Od obecnějších pojmů jako jsou etika, morálka, stres se přechází k heslům, jež jsou pro tuto práci stěžejní - morální distres, kritická událost. Druhá část je praktická. Na základě analýzy dat získaných kvalitativním výzkumem se autorka pokouší popsat a kategorizovat podoby morálního distresu. Zaznamenává různé způsoby řešení kritických situací a jejich možný vliv na psychiku a další práci pedagogů. Práce by mohla posloužit jako podklad pro další následný výzkum, popřípadě jako materiál, na jehož základě by mohly být navrženy strategie, které by pomohly učitelům podobné situace co nejlépe zvládnout. KLÍČOVÁ SLOVA Morálka, etika, sociální vlivy, kritická událost, dilema, morální distres, strescs_CZ
uk.abstract.enThis Master's thesis analyzes the subject of moral distress of Czech primary school teachers. It is divided into two parts. The first theoretical part clarifies key concepts and terms of ethics in education. Aside from more general terms like ethics, morals, and stress, it also covers crucial terms like moral distress and critical events. The second, practical part analyzes a qualitative dataset to describe and categorize different forms of moral distress. It records a variety of ways of solving critical situations and their potential influence on the psyche and professional development of educators. The aim of this work is to serve as a base for additional research or as a material for creating strategies to overcome similar situations. KEYWORDS Moral values, ethics, social influences, critical situations, dilemmas, moral distress, stressen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV