Show simple item record

Theoretical background and evaluation Reuven Feuerstein Instrumental Enrichment
dc.contributor.advisorPokorná, Věra
dc.creatorMálková, Gabriela
dc.date.accessioned2019-02-19T13:24:12Z
dc.date.available2019-02-19T13:24:12Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10999
dc.description.abstractTuto práci inicioval zájem o Instrumentální obohacování jako o potenciální nástroj řešení výukových a adaptačních obtíží romských a sociálně slabých dětí v české škole. Za podpory Centra pro výzkum vývoje osobnosti a etnicity při Fakultě humanitních studií UK v Praze a v přímé návaznosti na pilotní českou studii s Instrumentálním obohacováním z devadesátých let dvacátého století byl připraven výzkumný projekt, jehož průběh a výsledky tato práce představuje. Výzkumný zájem o Instrumentální obohacování nás vedl ke studiu jeho teoretického zázemí, historických souvislostí jeho vzniku, badatelských počinů, které stály u jeho zrodu a pochopitelně i ke studiu publikací z výzkumu, který sledoval efekty Instrumentálního obohacování v podobných nebo alespoň blízkých podmínkách situaci našeho výzkumného Projektu. Literární zdroje pro vypracování tohoto textu tak téměř výhradně těží z literatury anglické, neboť právě v tomto jazyce existuje drtivá většina textů zaměřených na uvedená témata.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis presents and discusses theoretical roots and background of Instrumental Enrichment. Reuven Feuerstein's Instrumental Enrichment was originally designed to overcome cognitive difficulties of culturally different children and adults in after second war Israel. Today this program is used all over the world in wide educational contexts. We introduce this program as a part of large body of research and knowledge in so called "thinking skills" domain too. This thesis also presents data from one year evaluation of this program as a tool for improving cognitive abilities and thinking skills of culturally and socially disadvantaged children in Czech primary school. Research design or our study refers to pilot (never published) evaluation study of Instrumental Enrichment in Czech Republic. It was prepared as a comparative, pre-post experimental design. We were interested in differences between experimental and control groups in performance on assessment battery before and after intervention. Assessment battery consisted of measures of cognitive abilities and IQ, school attainment tests and measures of self-esteem. For qualitative analyses we included diary of Instrumental Enrichment's lecturer and some tests from the assessment battery too. Data from both experimental (N=9, aged between 9 and 11) and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmyšlenícs_CZ
dc.subjectprogramy a projektycs_CZ
dc.subjectpsychologický výzkumcs_CZ
dc.titleTeoretická východiska a evaluace Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteinacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-12
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137074
dc.title.translatedTheoretical background and evaluation Reuven Feuerstein Instrumental Enrichmenten_US
dc.contributor.refereeŠtech, Stanislav
dc.contributor.refereeŠulová, Lenka
dc.identifier.aleph000943043
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogical Psychologyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogická psychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogical Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTuto práci inicioval zájem o Instrumentální obohacování jako o potenciální nástroj řešení výukových a adaptačních obtíží romských a sociálně slabých dětí v české škole. Za podpory Centra pro výzkum vývoje osobnosti a etnicity při Fakultě humanitních studií UK v Praze a v přímé návaznosti na pilotní českou studii s Instrumentálním obohacováním z devadesátých let dvacátého století byl připraven výzkumný projekt, jehož průběh a výsledky tato práce představuje. Výzkumný zájem o Instrumentální obohacování nás vedl ke studiu jeho teoretického zázemí, historických souvislostí jeho vzniku, badatelských počinů, které stály u jeho zrodu a pochopitelně i ke studiu publikací z výzkumu, který sledoval efekty Instrumentálního obohacování v podobných nebo alespoň blízkých podmínkách situaci našeho výzkumného Projektu. Literární zdroje pro vypracování tohoto textu tak téměř výhradně těží z literatury anglické, neboť právě v tomto jazyce existuje drtivá většina textů zaměřených na uvedená témata.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis presents and discusses theoretical roots and background of Instrumental Enrichment. Reuven Feuerstein's Instrumental Enrichment was originally designed to overcome cognitive difficulties of culturally different children and adults in after second war Israel. Today this program is used all over the world in wide educational contexts. We introduce this program as a part of large body of research and knowledge in so called "thinking skills" domain too. This thesis also presents data from one year evaluation of this program as a tool for improving cognitive abilities and thinking skills of culturally and socially disadvantaged children in Czech primary school. Research design or our study refers to pilot (never published) evaluation study of Instrumental Enrichment in Czech Republic. It was prepared as a comparative, pre-post experimental design. We were interested in differences between experimental and control groups in performance on assessment battery before and after intervention. Assessment battery consisted of measures of cognitive abilities and IQ, school attainment tests and measures of self-esteem. For qualitative analyses we included diary of Instrumental Enrichment's lecturer and some tests from the assessment battery too. Data from both experimental (N=9, aged between 9 and 11) and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV