Zobrazit minimální záznam

Position of Primary and Secondary School Pupils from Selected National and Ethnic Minorities in the Czech Republic
dc.contributor.advisorProkop, Jiří
dc.creatorŠvarcová, Eva
dc.date.accessioned2019-02-19T13:26:38Z
dc.date.available2019-02-19T13:26:38Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10998
dc.description.abstractTématem předložené disertační práce je problematika postavení a integrace etnických minorit v rámci České republiky s důrazem na multikulturní výchovu a roli školy v tomto procesu. Teoretická část je postavena na vymezení základních pojmů, které mají vazbu k problematice multikulturality. Dále je prezentován legislativní rámec koncepce integrace cizinců v ČR, včetně systému péče o nezletilé cizince bez doprovodu. Pozornost je rovněž věnována otázkám akulturace a adaptace imigrantů a multikulturním specifikům vybraných etnických minorit, které jsou podrobněji charakterizovány. Jedná se o imigranty z Vietnamu, Ukrajiny a z Blízkého a Středního východu. Komparace specifik vychází z nástinu rodinných zvyků, kulturních tradic a hodnot jednotlivých minorit. Pro kompletaci dané problematiky je v práci uvedena také základní charakteristika významných náboženských směrů - křesťanství (katolictví, protestantismu, pravoslaví), islámu, judaismu a dalších. V rámci konkretizace a operativního vyjádření postavení žáků etnických minorit v české škole v holistickém významu j e v textu pracováno s výrazem sociální opora. Součástí je definování a diagnostika sociální opory. V uvedeném směru je koncipována i empirická část. Realizovaný výzkum se zaměřuje na analýzu sociální opory u vybraných etnických minorit ve školním...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the submitted dissertation thesis is the problamatic of position and integration ethnic minorities in Czech Republic with emphasis on multicultural education and on the part of a school in this procedure. The theoretical part is standing on a delimitation of the fundamental concepts, which are related to a problamatic of a multiculture. There is presented a legislative scope of a conception of the integration of foreigners in Czech Republic, including a system of a care of under age foreigners without any escort. An attention is paid to questions of aculturation and adaptation of immigrants and multicultural specification selected ethnic minorities, which are characterized in details. These are immigrants from Vietnam, Ukraine, the Near East and the Middle East. A comparation of the specification comes out from outlines family customs, cultural traditions and significances of particular minorities. For a comletion of this problematic there are an essential characteristics of significant religions- Christianity (Catholicism, Protestantism, Orthodoxism), Islam, Judaism and some other ones. In a scope of cocretization and operative formulation of the position of pupils these ethnic minorities in czech schools in holistic signification, in the text there is used a phrase a social steady, which is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnárodnostní menšinycs_CZ
dc.subjectetnické skupinycs_CZ
dc.titlePostavení žáků ZŠ a SŠ příslušníků vybraných národnostních a etnických minorit v české školecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-06
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137062
dc.title.translatedPosition of Primary and Secondary School Pupils from Selected National and Ethnic Minorities in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeStřelec, Stanislav
dc.contributor.refereeTamašová, Viola
dc.identifier.aleph000944162
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTématem předložené disertační práce je problematika postavení a integrace etnických minorit v rámci České republiky s důrazem na multikulturní výchovu a roli školy v tomto procesu. Teoretická část je postavena na vymezení základních pojmů, které mají vazbu k problematice multikulturality. Dále je prezentován legislativní rámec koncepce integrace cizinců v ČR, včetně systému péče o nezletilé cizince bez doprovodu. Pozornost je rovněž věnována otázkám akulturace a adaptace imigrantů a multikulturním specifikům vybraných etnických minorit, které jsou podrobněji charakterizovány. Jedná se o imigranty z Vietnamu, Ukrajiny a z Blízkého a Středního východu. Komparace specifik vychází z nástinu rodinných zvyků, kulturních tradic a hodnot jednotlivých minorit. Pro kompletaci dané problematiky je v práci uvedena také základní charakteristika významných náboženských směrů - křesťanství (katolictví, protestantismu, pravoslaví), islámu, judaismu a dalších. V rámci konkretizace a operativního vyjádření postavení žáků etnických minorit v české škole v holistickém významu j e v textu pracováno s výrazem sociální opora. Součástí je definování a diagnostika sociální opory. V uvedeném směru je koncipována i empirická část. Realizovaný výzkum se zaměřuje na analýzu sociální opory u vybraných etnických minorit ve školním...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the submitted dissertation thesis is the problamatic of position and integration ethnic minorities in Czech Republic with emphasis on multicultural education and on the part of a school in this procedure. The theoretical part is standing on a delimitation of the fundamental concepts, which are related to a problamatic of a multiculture. There is presented a legislative scope of a conception of the integration of foreigners in Czech Republic, including a system of a care of under age foreigners without any escort. An attention is paid to questions of aculturation and adaptation of immigrants and multicultural specification selected ethnic minorities, which are characterized in details. These are immigrants from Vietnam, Ukraine, the Near East and the Middle East. A comparation of the specification comes out from outlines family customs, cultural traditions and significances of particular minorities. For a comletion of this problematic there are an essential characteristics of significant religions- Christianity (Catholicism, Protestantism, Orthodoxism), Islam, Judaism and some other ones. In a scope of cocretization and operative formulation of the position of pupils these ethnic minorities in czech schools in holistic signification, in the text there is used a phrase a social steady, which is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990009441620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV