dc.contributor.advisor | Prokop, Jiří | |
dc.creator | Švarcová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T13:26:38Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T13:26:38Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/10998 | |
dc.description.abstract | Tématem předložené disertační práce je problematika postavení a integrace etnických minorit v rámci České republiky s důrazem na multikulturní výchovu a roli školy v tomto procesu. Teoretická část je postavena na vymezení základních pojmů, které mají vazbu k problematice multikulturality. Dále je prezentován legislativní rámec koncepce integrace cizinců v ČR, včetně systému péče o nezletilé cizince bez doprovodu. Pozornost je rovněž věnována otázkám akulturace a adaptace imigrantů a multikulturním specifikům vybraných etnických minorit, které jsou podrobněji charakterizovány. Jedná se o imigranty z Vietnamu, Ukrajiny a z Blízkého a Středního východu. Komparace specifik vychází z nástinu rodinných zvyků, kulturních tradic a hodnot jednotlivých minorit. Pro kompletaci dané problematiky je v práci uvedena také základní charakteristika významných náboženských směrů - křesťanství (katolictví, protestantismu, pravoslaví), islámu, judaismu a dalších. V rámci konkretizace a operativního vyjádření postavení žáků etnických minorit v české škole v holistickém významu j e v textu pracováno s výrazem sociální opora. Součástí je definování a diagnostika sociální opory. V uvedeném směru je koncipována i empirická část. Realizovaný výzkum se zaměřuje na analýzu sociální opory u vybraných etnických minorit ve školním... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of the submitted dissertation thesis is the problamatic of position and integration ethnic minorities in Czech Republic with emphasis on multicultural education and on the part of a school in this procedure. The theoretical part is standing on a delimitation of the fundamental concepts, which are related to a problamatic of a multiculture. There is presented a legislative scope of a conception of the integration of foreigners in Czech Republic, including a system of a care of under age foreigners without any escort. An attention is paid to questions of aculturation and adaptation of immigrants and multicultural specification selected ethnic minorities, which are characterized in details. These are immigrants from Vietnam, Ukraine, the Near East and the Middle East. A comparation of the specification comes out from outlines family customs, cultural traditions and significances of particular minorities. For a comletion of this problematic there are an essential characteristics of significant religions- Christianity (Catholicism, Protestantism, Orthodoxism), Islam, Judaism and some other ones. In a scope of cocretization and operative formulation of the position of pupils these ethnic minorities in czech schools in holistic signification, in the text there is used a phrase a social steady, which is... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | národnostní menšiny | cs_CZ |
dc.subject | etnické skupiny | cs_CZ |
dc.title | Postavení žáků ZŠ a SŠ příslušníků vybraných národnostních a etnických minorit v české škole | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-06-06 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 137062 | |
dc.title.translated | Position of Primary and Secondary School Pupils from Selected National and Ethnic Minorities in the Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Střelec, Stanislav | |
dc.contributor.referee | Tamašová, Viola | |
dc.identifier.aleph | 000944162 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem předložené disertační práce je problematika postavení a integrace etnických minorit v rámci České republiky s důrazem na multikulturní výchovu a roli školy v tomto procesu. Teoretická část je postavena na vymezení základních pojmů, které mají vazbu k problematice multikulturality. Dále je prezentován legislativní rámec koncepce integrace cizinců v ČR, včetně systému péče o nezletilé cizince bez doprovodu. Pozornost je rovněž věnována otázkám akulturace a adaptace imigrantů a multikulturním specifikům vybraných etnických minorit, které jsou podrobněji charakterizovány. Jedná se o imigranty z Vietnamu, Ukrajiny a z Blízkého a Středního východu. Komparace specifik vychází z nástinu rodinných zvyků, kulturních tradic a hodnot jednotlivých minorit. Pro kompletaci dané problematiky je v práci uvedena také základní charakteristika významných náboženských směrů - křesťanství (katolictví, protestantismu, pravoslaví), islámu, judaismu a dalších. V rámci konkretizace a operativního vyjádření postavení žáků etnických minorit v české škole v holistickém významu j e v textu pracováno s výrazem sociální opora. Součástí je definování a diagnostika sociální opory. V uvedeném směru je koncipována i empirická část. Realizovaný výzkum se zaměřuje na analýzu sociální opory u vybraných etnických minorit ve školním... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of the submitted dissertation thesis is the problamatic of position and integration ethnic minorities in Czech Republic with emphasis on multicultural education and on the part of a school in this procedure. The theoretical part is standing on a delimitation of the fundamental concepts, which are related to a problamatic of a multiculture. There is presented a legislative scope of a conception of the integration of foreigners in Czech Republic, including a system of a care of under age foreigners without any escort. An attention is paid to questions of aculturation and adaptation of immigrants and multicultural specification selected ethnic minorities, which are characterized in details. These are immigrants from Vietnam, Ukraine, the Near East and the Middle East. A comparation of the specification comes out from outlines family customs, cultural traditions and significances of particular minorities. For a comletion of this problematic there are an essential characteristics of significant religions- Christianity (Catholicism, Protestantism, Orthodoxism), Islam, Judaism and some other ones. In a scope of cocretization and operative formulation of the position of pupils these ethnic minorities in czech schools in holistic signification, in the text there is used a phrase a social steady, which is... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990009441620106986 | |