Zobrazit minimální záznam

The Role of Self-Regulation, Quantity of Practice and Self-Efficacy in Self-Assessment and Improved Performance among Lebanese and Czech Piano Students
dc.contributor.advisorGregor, Vít
dc.creatorAgopian, Vartan
dc.date.accessioned2020-11-26T16:52:14Z
dc.date.available2020-11-26T16:52:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109933
dc.description.abstractThis work studies the role of self-regulation and self-efficacy during piano practice in improved self-assessment and performance, since in the last couple of decades, research has shown that number of hours of practice is not the only predictor of improved performance. Piano students at the Beirut and Prague conservatories wrote weekly journals assessing their self-regulation during practice for nine months and then performed in an exam, in addition to filling an online questionnaire. Results showed that students self-regulated mostly using the method and social factors dimension. Moreover, although students in Prague performed a harder repertoire, they were not better in self-regulation compared to the students in Beirut, except for the time dimension of self-regulation. A list of self-regulatory behaviors is presented at the end of the work, in addition to the implications for music educators and piano students and the contributions to the field of music education in terms of preparation for performance in the absence of a teacher. Keywords piano pedagogy, practice, self-assessment, self-efficacy, self-regulationen_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá úlohu seberegulace a vlastní efektivity při klavírním cvičení, při zlepšování sebehodnocení a vlastní výkonnosti, protože v posledních několika desetiletích výzkum ukázal, že počet hodin cvičení není jediným prediktorem zlepšení výkonu. Studenti klavíru na konzervatořích v Bejrútu a Praze psali týdenní reflexe hodnotící jejich seberegulaci v cvičení po dobu devíti měsíců a poté vyplnili on-line dotazník. Výsledky ukázaly, že studenti seberegulují především dimenze metod a sociálních faktorů. Ačkoliv studenti v Praze připravovali náročnější repertoár, ve srovnání s žáky v Bejrútu nebyly lepší v seberegulaci, s výjimkou časové dimenze seberegulace. V závěru práce je prezentován seznam seberegulačního chování a důsledky pro hudební pedagogy a klavírní studenty. Zároveň jsou uvedeny příspěvky do oblasti hudební výchovy z hlediska přípravy na výkon v nepřítomnosti učitele. Klíčová slova klavírní pedagogika, cvičení, sebehodnocení, vlastní efektivita, seberegulacecs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpiano pedagogyen_US
dc.subjectpracticeen_US
dc.subjectself-assessmenten_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectself-regulationen_US
dc.subjectklavírní pedagogikacs_CZ
dc.subjectcvičenícs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectvlastní efektivitacs_CZ
dc.subjectseberegulacecs_CZ
dc.titleThe Role of Self-Regulation, Quantity of Practice and Self-Efficacy in Self-Assessment and Improved Performance among Lebanese and Czech Piano Studentsen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-12
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId182833
dc.title.translatedThe Role of Self-Regulation, Quantity of Practice and Self-Efficacy in Self-Assessment and Improved Performance among Lebanese and Czech Piano Studentscs_CZ
dc.contributor.refereePalkovská, Jana
dc.contributor.refereeSanders, Edel
dc.identifier.aleph002294360
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební teorie a pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusical Theory and Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá úlohu seberegulace a vlastní efektivity při klavírním cvičení, při zlepšování sebehodnocení a vlastní výkonnosti, protože v posledních několika desetiletích výzkum ukázal, že počet hodin cvičení není jediným prediktorem zlepšení výkonu. Studenti klavíru na konzervatořích v Bejrútu a Praze psali týdenní reflexe hodnotící jejich seberegulaci v cvičení po dobu devíti měsíců a poté vyplnili on-line dotazník. Výsledky ukázaly, že studenti seberegulují především dimenze metod a sociálních faktorů. Ačkoliv studenti v Praze připravovali náročnější repertoár, ve srovnání s žáky v Bejrútu nebyly lepší v seberegulaci, s výjimkou časové dimenze seberegulace. V závěru práce je prezentován seznam seberegulačního chování a důsledky pro hudební pedagogy a klavírní studenty. Zároveň jsou uvedeny příspěvky do oblasti hudební výchovy z hlediska přípravy na výkon v nepřítomnosti učitele. Klíčová slova klavírní pedagogika, cvičení, sebehodnocení, vlastní efektivita, seberegulacecs_CZ
uk.abstract.enThis work studies the role of self-regulation and self-efficacy during piano practice in improved self-assessment and performance, since in the last couple of decades, research has shown that number of hours of practice is not the only predictor of improved performance. Piano students at the Beirut and Prague conservatories wrote weekly journals assessing their self-regulation during practice for nine months and then performed in an exam, in addition to filling an online questionnaire. Results showed that students self-regulated mostly using the method and social factors dimension. Moreover, although students in Prague performed a harder repertoire, they were not better in self-regulation compared to the students in Beirut, except for the time dimension of self-regulation. A list of self-regulatory behaviors is presented at the end of the work, in addition to the implications for music educators and piano students and the contributions to the field of music education in terms of preparation for performance in the absence of a teacher. Keywords piano pedagogy, practice, self-assessment, self-efficacy, self-regulationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022943600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV