Zobrazit minimální záznam

Delimitation of catchment areas for elementary schools in Czechia: case study of cities Děčín and Teplice
dc.contributor.advisorNetrdová, Pavlína
dc.creatorHoušková, Zuzana
dc.date.accessioned2019-10-17T14:28:06Z
dc.date.available2019-10-17T14:28:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109894
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou vymezování školských obvodů v Česku. Cílem bakalářské práce je představit a diskutovat problematiku vymezování školských obvodů z pohledu právního, geografického a sociologického. Školské obvody zaručují pro všechny děti místo ve státní škole nedaleko jejich bydliště, v některých případech ale mohou vést k segregaci menšin nebo sociálně znevýhodněných skupin. Jako případové studie byla zvolena města Děčín a Teplice. Z každého města byly vybrány čtyři školské vyhlášky za posledních 20 let, které byly pro účely podrobné analýzy vývoje školských obvodů zpracovány do map v online podobě. Převedením textových vyhlášek do mapové podoby byly nalezeny pravděpodobné chyby způsobené nejspíše špatnou formulací textu nebo nepozorností úředníků, což dokládá výhody mapového zobrazení. Z výzkumu vyplývá, že školské obvody jsou v obou městech tvořeny podobným způsobem a hranice obvodů tvoří převážně hranice městských částí, dopravní komunikace či přírodní bariéra. Klíčová slova: školský obvod, základní škola, Českocs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the problem of creating school catchment areas in Czechia. The aim is to present and discuss the topic of defining the school catchment areas from legal, geographical and sociological view. School catchment areas should guarantee acceptance to school near home for all children in Czechia. However in some cases they can lead to segregation of ethnical or social minorities. Cities Děčín and Teplice have been chosen as case studies. Four school decrees from past 20 years have been selected from each city and maps have been created based on these. In the decrees, possible errors were found likely caused by poor wording or inadvertently introduced by the officials. The work also includes online maps that have been created to simplify the detection of errors in city decrees. My research shows that school catchment areas are created in a similar ways in both cities, and the boundaries of catchment areas are predominantly the boundaries of urban areas, traffic communications, or natural barriers. Keywords: catchment area, elementary school, Czechiaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectspádový obvodcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectČeskocs_CZ
dc.subjectcatchment areaen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectCzechiaen_US
dc.titleVymezování spádových obvodů základních škol v Česku: případová studie měst Děčín a Teplicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-06
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId215468
dc.title.translatedDelimitation of catchment areas for elementary schools in Czechia: case study of cities Děčín and Tepliceen_US
dc.contributor.refereeŠifta, Miroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá problematikou vymezování školských obvodů v Česku. Cílem bakalářské práce je představit a diskutovat problematiku vymezování školských obvodů z pohledu právního, geografického a sociologického. Školské obvody zaručují pro všechny děti místo ve státní škole nedaleko jejich bydliště, v některých případech ale mohou vést k segregaci menšin nebo sociálně znevýhodněných skupin. Jako případové studie byla zvolena města Děčín a Teplice. Z každého města byly vybrány čtyři školské vyhlášky za posledních 20 let, které byly pro účely podrobné analýzy vývoje školských obvodů zpracovány do map v online podobě. Převedením textových vyhlášek do mapové podoby byly nalezeny pravděpodobné chyby způsobené nejspíše špatnou formulací textu nebo nepozorností úředníků, což dokládá výhody mapového zobrazení. Z výzkumu vyplývá, že školské obvody jsou v obou městech tvořeny podobným způsobem a hranice obvodů tvoří převážně hranice městských částí, dopravní komunikace či přírodní bariéra. Klíčová slova: školský obvod, základní škola, Českocs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the problem of creating school catchment areas in Czechia. The aim is to present and discuss the topic of defining the school catchment areas from legal, geographical and sociological view. School catchment areas should guarantee acceptance to school near home for all children in Czechia. However in some cases they can lead to segregation of ethnical or social minorities. Cities Děčín and Teplice have been chosen as case studies. Four school decrees from past 20 years have been selected from each city and maps have been created based on these. In the decrees, possible errors were found likely caused by poor wording or inadvertently introduced by the officials. The work also includes online maps that have been created to simplify the detection of errors in city decrees. My research shows that school catchment areas are created in a similar ways in both cities, and the boundaries of catchment areas are predominantly the boundaries of urban areas, traffic communications, or natural barriers. Keywords: catchment area, elementary school, Czechiaen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV