dc.contributor.advisor | Ehler, Edvard | |
dc.creator | Kripnerová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T14:19:41Z | |
dc.date.available | 2019-10-17T14:19:41Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/109847 | |
dc.description.abstract | Molekulární biologie a genetika jsou v sou asné dob velmi rychle rozvíjející se obory. Jednou z možností, jak zvýšit zájem žák o studium molekulární biologie a genetiky, a podpo it tak jejich vlastní zvídavost a touhu objevovat, je použití metod badatelsky orientované výuky. P estože se eské školství snaží s tímto pokrokem korespondovat, výuka molekulární biologie a genetiky je omezována nejen finan ními a materiálními limity, ale i nedostatkem odborného vzd lání. Tato práce je rozd lena na ást teoretickou a ást praktickou. Teoretická ást se v nuje postavení molekulární biologie ve výuce a modelovým systém m p i studiu a výuce molekulární biologie a genetiky. Praktická ást je rozd lena na t i kapitoly. Cílem první kapitoly bylo zmapovat dostupné u ební materiály vhodné pro výuku na gymnáziích, zejména s ohledem na dostupnost návod pro praktické úlohy. Druhá kapitola shrnuje výsledky dotazníkového šet ení mezi u iteli gymnázií, které se týká postavení molekulární biologie a genetiky ve výuce. Z obou výše zmín ných cíl vyplynulo, že je pot eba se tématu molekulární biologie a genetiky v novat více. Studenti, kte í by se cht li nadále tomuto oboru v novat, mají dle pedagog nedostate né základy, i p esto, že jejich kvalifikace a délka pedagogické praxe jsou dosta ující. Pilotní výzkum u ebnic ukázal,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Molecular biology and genetics are currently very fast developing disciplines. One of the possibilities how to increase the pupils' interest in studying of molecular biology and genetics, and to support their own curiosity is to use research-based teaching strategies. Although Czech Education tries to correspond with this progress, teaching of molecular biology and genetics is limited not only by financial and material limits but also by a lack of vocational education. The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the position of molecular biology in teaching and model systems in the study and teaching of molecular biology and genetics. The practical part is divided into three chapters. The goal of the first chapter was to present available teaching materials suitable for a teaching at grammar schools, especially with regard to the availability of manuals for practical seminars. The second chapter summarized the results of a questionnaire survey among grammar school teachers, which concerns the position of molecular biology and genetics in teaching. Both of the above-mentioned goals have shown that more needs to be done about the molecular biology of genetics. According to the teachers, students who would like to continue to pursue this... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | molekulární biologie a genetika | cs_CZ |
dc.subject | modelové systémy | cs_CZ |
dc.subject | výuka molekulární biologie | cs_CZ |
dc.subject | laboratorní úlohy z molekulární biologie | cs_CZ |
dc.subject | molecular biology and genetics | en_US |
dc.subject | model systems | en_US |
dc.subject | teaching of molecular biology | en_US |
dc.subject | practical course in molecular biology | en_US |
dc.title | Modelové systémy při studiu a výuce molekulární biologie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-11 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 210073 | |
dc.title.translated | Model Systems in the Study and Teaching of Molecular Biology | en_US |
dc.contributor.referee | Němečková, Linda | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Molekulární biologie a genetika jsou v sou asné dob velmi rychle rozvíjející se obory. Jednou z možností, jak zvýšit zájem žák o studium molekulární biologie a genetiky, a podpo it tak jejich vlastní zvídavost a touhu objevovat, je použití metod badatelsky orientované výuky. P estože se eské školství snaží s tímto pokrokem korespondovat, výuka molekulární biologie a genetiky je omezována nejen finan ními a materiálními limity, ale i nedostatkem odborného vzd lání. Tato práce je rozd lena na ást teoretickou a ást praktickou. Teoretická ást se v nuje postavení molekulární biologie ve výuce a modelovým systém m p i studiu a výuce molekulární biologie a genetiky. Praktická ást je rozd lena na t i kapitoly. Cílem první kapitoly bylo zmapovat dostupné u ební materiály vhodné pro výuku na gymnáziích, zejména s ohledem na dostupnost návod pro praktické úlohy. Druhá kapitola shrnuje výsledky dotazníkového šet ení mezi u iteli gymnázií, které se týká postavení molekulární biologie a genetiky ve výuce. Z obou výše zmín ných cíl vyplynulo, že je pot eba se tématu molekulární biologie a genetiky v novat více. Studenti, kte í by se cht li nadále tomuto oboru v novat, mají dle pedagog nedostate né základy, i p esto, že jejich kvalifikace a délka pedagogické praxe jsou dosta ující. Pilotní výzkum u ebnic ukázal,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Molecular biology and genetics are currently very fast developing disciplines. One of the possibilities how to increase the pupils' interest in studying of molecular biology and genetics, and to support their own curiosity is to use research-based teaching strategies. Although Czech Education tries to correspond with this progress, teaching of molecular biology and genetics is limited not only by financial and material limits but also by a lack of vocational education. The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the position of molecular biology in teaching and model systems in the study and teaching of molecular biology and genetics. The practical part is divided into three chapters. The goal of the first chapter was to present available teaching materials suitable for a teaching at grammar schools, especially with regard to the availability of manuals for practical seminars. The second chapter summarized the results of a questionnaire survey among grammar school teachers, which concerns the position of molecular biology and genetics in teaching. Both of the above-mentioned goals have shown that more needs to be done about the molecular biology of genetics. According to the teachers, students who would like to continue to pursue this... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |