Show simple item record

Reliability Evaluation of Visual Perception Test
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorBalíková, Tereza
dc.date.accessioned2019-10-17T14:09:15Z
dc.date.available2019-10-17T14:09:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109789
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Ověření reliability Testu zrakového vnímání navazuje na pilotní výzkum Felcmanové (2015) v ověřování reliability Testu zrakového vnímání metodou test- retest. Protože původní výzkum zahrnoval méně početný výzkumný vzorek, bylo hlavním cílem této diplomové práce získat data početnějšího výzkumného vzorku a poměřit nové výsledky s výsledky původními. Vzhledem ke stanovenému cíli byla zvolena metoda test- retest, stejně jako při původním pilotním výzkumu autorky Testu zrakového vnímání. Kromě hlavního cíle byla také v rámci této práce formulována některá doporučení k úpravě testu a manuálu (podrobnější instrukce, praktická ukázka a příklady vyhodnocení). Dalším cílem bylo i diagnostikovat úroveň zrakového vnímání dětí tvořících výzkumný vzorek. Teoretická východiska vytváří pozadí aktuálních poznatků z oblasti zrakového vnímání a diagnostiky i celkových specificích diagnostiky zrakového vnímání dětí v předškolním věku. Vzorek pro ověření reliability tvořilo 57 probandů předškolního věku. V rámci explorace dat bylo vyřazeno celkem 8 probandů, jejichž výsledky byly shledány jako extrémní. Výzkumem bylo zjištěno, že koeficient shody měření prostřednictvím testu a retestu dosáhl hodnoty 0,83 (0,82882) u výběrového souboru N=57 a hodnoty 0,84 (0,841063) u výběrového souboru bez...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis called Verification of a Reliability of The Visual Perception Test built on a pilot study of Felcmanová (2015), who using test-retest reliability, developed a test for visual perception. Due to previous research including a smaller sample size, the main aim of this thesis was to gather data of a larger sample and compare the new and previous results. Given this objective, the test-retest methodology was therefore adopted for this project as well. Besides this main goal, recommendations were formulated for adjusting the test and manual (more detailed instructions, practical demonstration and evaluation examples). Simultaneously this research diagnosed the level of visual perception of children forming the research sample. The theoretical backgrounds builds the backdrop of current knowledge in the field of visual perception and diagnostic, to which results were eventually related. It further describes specifics of diagnostic of children in pre-school age. The chosen sample for the verification of reliability consisted of 57 pre-school age children. During the data exploration eight children were selected, whose results were found to present extreme values. As a consequence this research has found that the co-efficient of conformity of measurement through the test-retest method reached a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectZrakové vnímánícs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectreliabilitacs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectdiagnostický materiálcs_CZ
dc.subjectTest zrakového vnímánícs_CZ
dc.subjectVisual perceptionen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectreliabilityen_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.subjectdiagnostic materiálen_US
dc.subjectvisual perception testen_US
dc.titleOvěření reliability Testu zrakového vnímánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-11
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId208321
dc.title.translatedReliability Evaluation of Visual Perception Testen_US
dc.contributor.refereeMlčková, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Ověření reliability Testu zrakového vnímání navazuje na pilotní výzkum Felcmanové (2015) v ověřování reliability Testu zrakového vnímání metodou test- retest. Protože původní výzkum zahrnoval méně početný výzkumný vzorek, bylo hlavním cílem této diplomové práce získat data početnějšího výzkumného vzorku a poměřit nové výsledky s výsledky původními. Vzhledem ke stanovenému cíli byla zvolena metoda test- retest, stejně jako při původním pilotním výzkumu autorky Testu zrakového vnímání. Kromě hlavního cíle byla také v rámci této práce formulována některá doporučení k úpravě testu a manuálu (podrobnější instrukce, praktická ukázka a příklady vyhodnocení). Dalším cílem bylo i diagnostikovat úroveň zrakového vnímání dětí tvořících výzkumný vzorek. Teoretická východiska vytváří pozadí aktuálních poznatků z oblasti zrakového vnímání a diagnostiky i celkových specificích diagnostiky zrakového vnímání dětí v předškolním věku. Vzorek pro ověření reliability tvořilo 57 probandů předškolního věku. V rámci explorace dat bylo vyřazeno celkem 8 probandů, jejichž výsledky byly shledány jako extrémní. Výzkumem bylo zjištěno, že koeficient shody měření prostřednictvím testu a retestu dosáhl hodnoty 0,83 (0,82882) u výběrového souboru N=57 a hodnoty 0,84 (0,841063) u výběrového souboru bez...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis called Verification of a Reliability of The Visual Perception Test built on a pilot study of Felcmanová (2015), who using test-retest reliability, developed a test for visual perception. Due to previous research including a smaller sample size, the main aim of this thesis was to gather data of a larger sample and compare the new and previous results. Given this objective, the test-retest methodology was therefore adopted for this project as well. Besides this main goal, recommendations were formulated for adjusting the test and manual (more detailed instructions, practical demonstration and evaluation examples). Simultaneously this research diagnosed the level of visual perception of children forming the research sample. The theoretical backgrounds builds the backdrop of current knowledge in the field of visual perception and diagnostic, to which results were eventually related. It further describes specifics of diagnostic of children in pre-school age. The chosen sample for the verification of reliability consisted of 57 pre-school age children. During the data exploration eight children were selected, whose results were found to present extreme values. As a consequence this research has found that the co-efficient of conformity of measurement through the test-retest method reached a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV