Show simple item record

From North to South: A picture guide to the forest habitats of Atlantic Europe
dc.contributor.advisorŠizling, Arnošt Leoš
dc.creatorValtrová, Žofie
dc.date.accessioned2019-10-17T14:05:15Z
dc.date.available2019-10-17T14:05:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109768
dc.description.abstractV této diplomové práci jsem se pokusila způsobem srozumitelným pro studenty středních škol ukázat, jak se mění krajina atlantické Evropy od severu k jihu. Vytvořila jsem příručku využitelnou ve výuce s názvem Od severu na jih: Obrazový atlas lesních habitatů atlantické Evropy. V příručce můžeme na profilových fotografiích po 50 kilometrech sledovat změnu krajiny. Fotografie doplňuje učební text o biomech Evropy. Součástí tohoto textu jsou informace o klimatických podmínkách, rostlinách a živočiších a jejich vztazích k danému prostředí i o roli člověka v těchto biomech. Základní text doplňují informace o zajímavostech daného biomu oddělené formou boxů. Ve druhé části práce jsem se zaměřila na využití mé příručky ve výuce. Vytvořila jsem několik námětů, které mohou sloužit jako inspirace pro pedagogy. Tato příručka se snaží propojit výuku o biomech v předmětech biologie a zeměpis tak, aby došlo k mezipředmětové vazbě, díky které si studenti uvědomí, jak se mění v Evropě krajina plynule z jednoho biomu do druhého. KLÍČOVÁ SLOVA biomy, krajina, atlantická Evropa, přírodní prostředí, biologie, zeměpiscs_CZ
dc.description.abstractIn this diploma thesis I tried to show in a way understandable to high school students, how the landscape of Atlantic Europe changes from north to south. I have created a handbook, that can be used in lessons, called: From North to South: A Picture Guide to the forest habitats of Atlantic Europe. In that handbook, we can follow the landscape change on the profile pictures made in 50 kilometres distances. The pictures are complemented by a textbook on Europe's biomes with a climatic specification, characteristic plants and animals and their relationships to the given environment, and the role of a man in these biomes. The main text is supplemented by an interesting information given separately in boxes. In the second part of the thesis I focused on using my handbook in teaching. I have proposed several ideas that can serve as an inspiration for teachers. This guide tries to make an interdisciplinary link between biology and geography lessons, that will enable students to realize the continual changes among particular biomes in Europe. KEYWORDS biomes, landscape, Atlantic Europe, natural habitats, biology, geographyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbiomycs_CZ
dc.subjectkrajinacs_CZ
dc.subjectatlantická Evropacs_CZ
dc.subjectpřírodní prostředícs_CZ
dc.subjectbiologiecs_CZ
dc.subjectzeměpiscs_CZ
dc.subjectbiomesen_US
dc.subjectlandscapeen_US
dc.subjectAtlantic Europeen_US
dc.subjectnatural habitatsen_US
dc.subjectbiologyen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.titleOd Severu na Jih: Obrazový atlas lesních habitatů Atlantické Evropycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-11
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId200189
dc.title.translatedFrom North to South: A picture guide to the forest habitats of Atlantic Europeen_US
dc.contributor.refereeHanel, Lubomír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této diplomové práci jsem se pokusila způsobem srozumitelným pro studenty středních škol ukázat, jak se mění krajina atlantické Evropy od severu k jihu. Vytvořila jsem příručku využitelnou ve výuce s názvem Od severu na jih: Obrazový atlas lesních habitatů atlantické Evropy. V příručce můžeme na profilových fotografiích po 50 kilometrech sledovat změnu krajiny. Fotografie doplňuje učební text o biomech Evropy. Součástí tohoto textu jsou informace o klimatických podmínkách, rostlinách a živočiších a jejich vztazích k danému prostředí i o roli člověka v těchto biomech. Základní text doplňují informace o zajímavostech daného biomu oddělené formou boxů. Ve druhé části práce jsem se zaměřila na využití mé příručky ve výuce. Vytvořila jsem několik námětů, které mohou sloužit jako inspirace pro pedagogy. Tato příručka se snaží propojit výuku o biomech v předmětech biologie a zeměpis tak, aby došlo k mezipředmětové vazbě, díky které si studenti uvědomí, jak se mění v Evropě krajina plynule z jednoho biomu do druhého. KLÍČOVÁ SLOVA biomy, krajina, atlantická Evropa, přírodní prostředí, biologie, zeměpiscs_CZ
uk.abstract.enIn this diploma thesis I tried to show in a way understandable to high school students, how the landscape of Atlantic Europe changes from north to south. I have created a handbook, that can be used in lessons, called: From North to South: A Picture Guide to the forest habitats of Atlantic Europe. In that handbook, we can follow the landscape change on the profile pictures made in 50 kilometres distances. The pictures are complemented by a textbook on Europe's biomes with a climatic specification, characteristic plants and animals and their relationships to the given environment, and the role of a man in these biomes. The main text is supplemented by an interesting information given separately in boxes. In the second part of the thesis I focused on using my handbook in teaching. I have proposed several ideas that can serve as an inspiration for teachers. This guide tries to make an interdisciplinary link between biology and geography lessons, that will enable students to realize the continual changes among particular biomes in Europe. KEYWORDS biomes, landscape, Atlantic Europe, natural habitats, biology, geographyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV