dc.contributor.advisor | Daďová, Klára | |
dc.creator | Jůzková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2019-10-01T10:30:10Z | |
dc.date.available | 2019-10-01T10:30:10Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/109599 | |
dc.description.abstract | Title: Changes in posture, flexibility, handgrip and balance in children with special Leeds after 5days suburban camp Objectives: The main objective is to determine the development of selected parameters in physical skills and posture in children with special needs who attended a week lasting inclusive suburban camp. Methods: This is a mixed research with a predominance of qualitative methods. It uses repeated measurements (pretest-posttest). The evaluation of children is conceived as a group (mean and SD) as well as case reports of individual children. A total of 10 children (3 boys, 7 girls) aged 7 to 14 years with different types of special educational needs were evaluated. Mathias test, Thomayer test, handgrip measurement, shoulder rotation test and standing on one leg were used to evaluate movement abilities and posture. Results: The results of the measurements show that in each of the selected tests at least one child improved motor skills. Furthermore, all measured children improved in at least one of the measured parameters. Parents' opinions show that all the children who participated in the camp were in a better physical condition after the camp than beforethe camp. However, the results should be presented with caution because of high data variability and low number of subjects. Keywords:... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Změny držení těla, flexibility, síly stisku ruky a rovnováhy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po absolvování 5denního příměstského tábora Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit vývoj vybraných pohybových schopností a držení těla u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které se účastnily inkluzivního týdenního sportovního příměstského tábora. Metody: Jedná se o smíšený výzkum s převahou kvalitativních metod. Využívá opakované měření (pretest-posttest). Hodnocení dětí je pojato jak skupinově (průměr a SD), tak jako kazuistiky jednotlivých dětí. Celkem bylo hodnoceno 10 dětí (3 chlapci, 7 dívek) ve věku od 7 do 14 let s různým typem speciálních vzdělávacích potřeb (SVP). K hodnocení pohybových schopností a držení těla byly využity: Mathiasův test, Thomayerova zkouška, měření síly stisku ruky digitálním dynamometrem (handgrip), zkouška rotace ramene a stoj na jedné noze. Výsledky: Z výsledků měření vyplývá, že v každém z vybraných testů došlo ke zlepšení motorických kompetencí alespoň u jednoho dítěte. Dále došlo u všech měřených dětí ke zlepšení alespoň v jednom z měřených parametrů. Z názorů rodičů vyplývá, že všechny děti, které se účastnily tábora, byly po táboře v lepší fyzické kondici než před táborem. Výsledky je však třeba brát s rezervou kvůli velké variabilitě hodnot a... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | handicap | cs_CZ |
dc.subject | pohybové schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | motorické kompetence | cs_CZ |
dc.subject | sport | cs_CZ |
dc.subject | handicap | en_US |
dc.subject | motor skills | en_US |
dc.subject | motor competence | en_US |
dc.subject | sport | en_US |
dc.title | Změny držení těla, flexibility, síly stisku ruky a rovnováhy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po absolvování 5denního příměstského tábora | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-10 | |
dc.description.department | Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 202777 | |
dc.title.translated | Changes in posture, flexibility, handgrip and balance in children with special needs after 5days suburban camp | en_US |
dc.contributor.referee | Vařeková, Jitka | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Applied Physical Education and Sport for Persons with Special Needs | en_US |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Applied Physical Education and Sport for Persons with Special Needs | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Změny držení těla, flexibility, síly stisku ruky a rovnováhy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po absolvování 5denního příměstského tábora Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit vývoj vybraných pohybových schopností a držení těla u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které se účastnily inkluzivního týdenního sportovního příměstského tábora. Metody: Jedná se o smíšený výzkum s převahou kvalitativních metod. Využívá opakované měření (pretest-posttest). Hodnocení dětí je pojato jak skupinově (průměr a SD), tak jako kazuistiky jednotlivých dětí. Celkem bylo hodnoceno 10 dětí (3 chlapci, 7 dívek) ve věku od 7 do 14 let s různým typem speciálních vzdělávacích potřeb (SVP). K hodnocení pohybových schopností a držení těla byly využity: Mathiasův test, Thomayerova zkouška, měření síly stisku ruky digitálním dynamometrem (handgrip), zkouška rotace ramene a stoj na jedné noze. Výsledky: Z výsledků měření vyplývá, že v každém z vybraných testů došlo ke zlepšení motorických kompetencí alespoň u jednoho dítěte. Dále došlo u všech měřených dětí ke zlepšení alespoň v jednom z měřených parametrů. Z názorů rodičů vyplývá, že všechny děti, které se účastnily tábora, byly po táboře v lepší fyzické kondici než před táborem. Výsledky je však třeba brát s rezervou kvůli velké variabilitě hodnot a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Changes in posture, flexibility, handgrip and balance in children with special Leeds after 5days suburban camp Objectives: The main objective is to determine the development of selected parameters in physical skills and posture in children with special needs who attended a week lasting inclusive suburban camp. Methods: This is a mixed research with a predominance of qualitative methods. It uses repeated measurements (pretest-posttest). The evaluation of children is conceived as a group (mean and SD) as well as case reports of individual children. A total of 10 children (3 boys, 7 girls) aged 7 to 14 years with different types of special educational needs were evaluated. Mathias test, Thomayer test, handgrip measurement, shoulder rotation test and standing on one leg were used to evaluate movement abilities and posture. Results: The results of the measurements show that in each of the selected tests at least one child improved motor skills. Furthermore, all measured children improved in at least one of the measured parameters. Parents' opinions show that all the children who participated in the camp were in a better physical condition after the camp than beforethe camp. However, the results should be presented with caution because of high data variability and low number of subjects. Keywords:... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |