Show simple item record

Ochota platit za streamovací služby: Případ České republiky
dc.contributor.advisorPolák, Petr
dc.creatorStrnadová, Ivana
dc.date.accessioned2019-10-01T10:25:42Z
dc.date.available2019-10-01T10:25:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109573
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to analyze the consumers' willingness to pay for subscription- based video streaming services in the Czech Republic. With the unique data collected via self-developed questionnaire both the willingness to pay and the maximum price that consumers would be willing to pay for such services is examined. Using the logistic regression, variables that have a significant effect on the probability of subscribing were identified. These include the age, education level, preference for original sound and Czech movie production, online payments, purchase of an electronic movie, number of devices used, cinema visits, favouritism of movies over TV shows, satisfaction with the content offered by common broadcasting stations and desire for spatial mobility when accessing video content. Similar results were obtained when predicting the price using OLS. Additionally a previous purchase of a physical medium and the income level were found significant. Based on demand estimation this thesis also suggests that from the provider's perspective the optimal profit maximization price for streaming services should be set in the range from 218 to 283 CZK.en_US
dc.description.abstractCíl této bakalářské práce spočívá v analýze ochoty spotřebitelů platit za streamovací služby nabízející filmový obsah v České republice. Na základně unikátních dat získaných z dotazníkového šetření je zkoumána nejen ochota platit, ale také maximální cena, kterou by spotřebitelé za takovéto služby byli ochotni zaplatit. Pomocí logistické regrese byly identifikovány faktory, které signifikantně ovlivňují pravděpodobnost předplacení služby. Tyto faktory zahrnují věk, úroveň dosaženého vzdělání, preferenci originálního znění a české filmové produkce, online platby, koupě elektronického filmu, počet používaných zařízení, návštěvy kina, preference filmů před seriály, spokojenost s obsahem nabízeným běžnými televizními stanicemi a přání moci sledovat filmový obsah odkudkoli. Podobné výsledky byly získány při predikování ceny pomocí OLS. Dále se zde ukázal signifikantní předchozí nákup fyzického média a výše příjmu. Na základě modelace poptávky tato práce také ukazuje, že z pohledu poskytovatele by optimální cena streamovacích služeb, která maximalizuje profit, měla být nastavena v intervalu od 218 do 283 Kč.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectochota platitcs_CZ
dc.subjectstreamovánícs_CZ
dc.subjectpředplatnécs_CZ
dc.subjectvideo na vyžádánícs_CZ
dc.subjectlogitcs_CZ
dc.subjectmaximalizace ziskucs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectWTPen_US
dc.subjectstreamingen_US
dc.subjectsubscriptionen_US
dc.subjectvideo on demanden_US
dc.subjectlogiten_US
dc.subjectprofit maximizationen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.titleWillingness to pay for streaming services: Evidence from the Czech Republicen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-10
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId212680
dc.title.translatedOchota platit za streamovací služby: Případ České republikycs_CZ
dc.contributor.refereeKučera, Adam
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCíl této bakalářské práce spočívá v analýze ochoty spotřebitelů platit za streamovací služby nabízející filmový obsah v České republice. Na základně unikátních dat získaných z dotazníkového šetření je zkoumána nejen ochota platit, ale také maximální cena, kterou by spotřebitelé za takovéto služby byli ochotni zaplatit. Pomocí logistické regrese byly identifikovány faktory, které signifikantně ovlivňují pravděpodobnost předplacení služby. Tyto faktory zahrnují věk, úroveň dosaženého vzdělání, preferenci originálního znění a české filmové produkce, online platby, koupě elektronického filmu, počet používaných zařízení, návštěvy kina, preference filmů před seriály, spokojenost s obsahem nabízeným běžnými televizními stanicemi a přání moci sledovat filmový obsah odkudkoli. Podobné výsledky byly získány při predikování ceny pomocí OLS. Dále se zde ukázal signifikantní předchozí nákup fyzického média a výše příjmu. Na základě modelace poptávky tato práce také ukazuje, že z pohledu poskytovatele by optimální cena streamovacích služeb, která maximalizuje profit, měla být nastavena v intervalu od 218 do 283 Kč.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to analyze the consumers' willingness to pay for subscription- based video streaming services in the Czech Republic. With the unique data collected via self-developed questionnaire both the willingness to pay and the maximum price that consumers would be willing to pay for such services is examined. Using the logistic regression, variables that have a significant effect on the probability of subscribing were identified. These include the age, education level, preference for original sound and Czech movie production, online payments, purchase of an electronic movie, number of devices used, cinema visits, favouritism of movies over TV shows, satisfaction with the content offered by common broadcasting stations and desire for spatial mobility when accessing video content. Similar results were obtained when predicting the price using OLS. Additionally a previous purchase of a physical medium and the income level were found significant. Based on demand estimation this thesis also suggests that from the provider's perspective the optimal profit maximization price for streaming services should be set in the range from 218 to 283 CZK.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV