Programovací nástroje pro algoritmizaci a programování na ZŠ
Programming tools for development of algorithms and programs at elementary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109410Identifikátory
SIS: 211181
Kolekce
- Kvalifikační práce [19349]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vaňková, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
9. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Algoritmus, informatické myšlení, propedeutika, programovací jazyk, robotická programovatelná hračkaKlíčová slova (anglicky)
Algorithm, Computational Thinking, Propaedeutic, Programming Language, Robotic Programmable DeviceBakalářská práce je zaměřena na vzdělávací oblast algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem je přinést přehled a popis konkrétních výukových metod a programů, které napomáhají k rozvoji informatického myšlení u žáků. Součástí práce je analýza výzkumů, které mapují stav výuky algoritmizace a programování na základních školách v letech 2006- 2007 a v roce 2013, uskutečněných na Katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce také obsahuje vymezení základních pojmů vztahujících se k tomuto tématu a ukázku pracovních listů ke dvěma konkrétním metodám.
The bachelor thesis is centred on an educational area algorithm development and programming at basic schools. The main aim is an overview and a description of teaching methods and programmes which promote the development of student's computional thinking. The thesis contains an analysis of researches which describes the situation of teaching algorithm development and programming at basic schools in 2006-2007 and in 2013. The analysis was realized by Department of Information Technology and Education at Faculty of Education at Charles University. Next part is a definition of basic concepts relating to this topic and at the end there are two examples of worksheets prepared for concrete methods.