Show simple item record

Priming jako spouštěč prosociálního chování
dc.contributor.advisorPolák, Petr
dc.creatorTížková, Tereza
dc.date.accessioned2019-10-17T12:06:08Z
dc.date.available2019-10-17T12:06:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109390
dc.description.abstractPriming je kognitivním zkreslením, jež v různých podobách ovlivňuje náš každodenní život. Tato práce studuje působení primingu v ekonomii, kde jsou subjekty běžně nuceny činit rozhodnutí za nejistoty. Empirická část této práce obsahuje experiment, kde jsou subjekty manipulovány směrem k, nebo proti prosociálnímu chování pomocí techniky verbálního primingu. Výsledky experimentu ukazují, že priming na specifické koncepty spojené s tendencí jednat prosociálně skutečně zvyšuje následnou míru prosociálního chování, ačkoliv v opačném případě pro toto dostatečný důkaz nebyl nalezen.cs_CZ
dc.description.abstractPriming is a cognitive bias influencing, in various forms, daily life of people. This paper examines the effect of priming in economics, where subjects are often forced to make decisions under uncertainty. The empirical part of this paper introduces the experiment, where subjects were manipulated towards or against prosocial behaviour with verbal priming techniques. The experiment results show that priming to specific concepts correlated with a tendency to act prosocially actually increases the subsequent degree of prosocial behaviour, although the same evidence has not been found with the opposite case.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectprimingcs_CZ
dc.subjectneziskový sektorcs_CZ
dc.subjectbehaviorální ekonomiecs_CZ
dc.subjectheuristikacs_CZ
dc.subjectprimingen_US
dc.subjectnonprofiten_US
dc.subjectbehavioral economicsen_US
dc.subjectheuristicsen_US
dc.titlePriming as a tool for triggering prosocial behavioren_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId215669
dc.title.translatedPriming jako spouštěč prosociálního chovánícs_CZ
dc.contributor.refereeGodar, Sarah
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPriming je kognitivním zkreslením, jež v různých podobách ovlivňuje náš každodenní život. Tato práce studuje působení primingu v ekonomii, kde jsou subjekty běžně nuceny činit rozhodnutí za nejistoty. Empirická část této práce obsahuje experiment, kde jsou subjekty manipulovány směrem k, nebo proti prosociálnímu chování pomocí techniky verbálního primingu. Výsledky experimentu ukazují, že priming na specifické koncepty spojené s tendencí jednat prosociálně skutečně zvyšuje následnou míru prosociálního chování, ačkoliv v opačném případě pro toto dostatečný důkaz nebyl nalezen.cs_CZ
uk.abstract.enPriming is a cognitive bias influencing, in various forms, daily life of people. This paper examines the effect of priming in economics, where subjects are often forced to make decisions under uncertainty. The empirical part of this paper introduces the experiment, where subjects were manipulated towards or against prosocial behaviour with verbal priming techniques. The experiment results show that priming to specific concepts correlated with a tendency to act prosocially actually increases the subsequent degree of prosocial behaviour, although the same evidence has not been found with the opposite case.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeD


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV