Zobrazit minimální záznam

Opportunities and obstacles of further education of pedagogical staff
dc.contributor.advisorVeteška, Jaroslav
dc.creatorJaroš, Aleš
dc.date.accessioned2019-10-17T12:03:13Z
dc.date.available2019-10-17T12:03:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109373
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zmapovat oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, prozkoumat preferovaná témata a formy dalšího vzdělávání učitelů, porovnat poměr mezi osobní volbou učitele a potřebou školy. Analyzovat motivaci pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání. Teoretická část definuje základní pojmy, vymezuje otázku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků legislativně. Zjišťuje strategie vzdělávací politiky. Porovnává vzdělávání učitelů v dobách minulých a dnes. Charakterizuje současné formy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a dotkne se i jeho problematiky. Ve výzkumné části formou dotazníkového šetření zkoumá autor preferované oblasti dalšího vzdělávání učitelů na vybrané základní škole a zároveň tak porovnává situaci mezi osobní volbou učitele a realitou. Zkoumá motivační faktory učitelů k dalšímu vzdělávání. Polostrukturovaným rozhovor s vedením školy zjišťuje zájem učitelů o další vzdělávání, snaží se odhalit, zda a jakým způsobem ověřuje management školy obsah a výstup dalšího vzdělání učitelů pro školu, jestli vedení ponechává učiteli možnost výběru vzdělávacího programu a jaké klady a zápory vidí školní management v DVPP.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to find out which areas of further education teachers prefer and which they would use in practice, to compare the relation between the personal choice of the teacher and the necessary reality and to identify teachers' motivation for further education as well as its current conditions. The theoretical part defines the basic concepts and describes the issue of further education of teachers in legislation. It identifies education policy strategies. It compares teacher training in past and present times. It characterizes contemporary forms of teachers' further education and also mentions its problems. In the research part the author examines the preferred areas of further education of teachers at his school in the form of a questionnaire survey, and at the same time compares the situation between the personal choice of the teacher and reality. Semi-structured interviews with teachers identify their motivation and current conditions for further education. The survey could provide feedback to the school management.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAndragogikacs_CZ
dc.subjectmanagementcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectvzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.subjectAdult educationen_US
dc.subjectandragogyen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleMožnosti a překážky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-23
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId211377
dc.title.translatedOpportunities and obstacles of further education of pedagogical staffen_US
dc.contributor.refereePavlov, Ivan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je zmapovat oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, prozkoumat preferovaná témata a formy dalšího vzdělávání učitelů, porovnat poměr mezi osobní volbou učitele a potřebou školy. Analyzovat motivaci pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání. Teoretická část definuje základní pojmy, vymezuje otázku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků legislativně. Zjišťuje strategie vzdělávací politiky. Porovnává vzdělávání učitelů v dobách minulých a dnes. Charakterizuje současné formy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a dotkne se i jeho problematiky. Ve výzkumné části formou dotazníkového šetření zkoumá autor preferované oblasti dalšího vzdělávání učitelů na vybrané základní škole a zároveň tak porovnává situaci mezi osobní volbou učitele a realitou. Zkoumá motivační faktory učitelů k dalšímu vzdělávání. Polostrukturovaným rozhovor s vedením školy zjišťuje zájem učitelů o další vzdělávání, snaží se odhalit, zda a jakým způsobem ověřuje management školy obsah a výstup dalšího vzdělání učitelů pro školu, jestli vedení ponechává učiteli možnost výběru vzdělávacího programu a jaké klady a zápory vidí školní management v DVPP.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to find out which areas of further education teachers prefer and which they would use in practice, to compare the relation between the personal choice of the teacher and the necessary reality and to identify teachers' motivation for further education as well as its current conditions. The theoretical part defines the basic concepts and describes the issue of further education of teachers in legislation. It identifies education policy strategies. It compares teacher training in past and present times. It characterizes contemporary forms of teachers' further education and also mentions its problems. In the research part the author examines the preferred areas of further education of teachers at his school in the form of a questionnaire survey, and at the same time compares the situation between the personal choice of the teacher and reality. Semi-structured interviews with teachers identify their motivation and current conditions for further education. The survey could provide feedback to the school management.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV