Show simple item record

Educational needs of the visually handicap in the context of another professional education
dc.contributor.advisorŠafránková, Jana Marie
dc.creatorVodová, Alena
dc.date.accessioned2019-10-17T12:01:39Z
dc.date.available2019-10-17T12:01:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109364
dc.description.abstractZávěrečná práce na téma Specifické vzdělávací potřeby zrakově postižených pedagogů v rámci dalšího profesního vzdělávání se zaměřuje na potřeby a možnosti, které se týkají celoživotního vzdělávání zrakově postižených pedagogů v České republice. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá osobami zdravotně handicapovanými - osoby zrakově postižené - podporou, rehabilitací a využitím kompenzačních pomůcek. Dále mapuje sociální systém služeb, které sdružují a věnují se osobám se zrakovým postižením. Klíčovým tématem je systém vzdělávání utvořený v České republice a ve Slovenské republice. Praktická část analyzuje, jaké jsou možnosti dalšího profesního vzdělávání zrakově postižených pedagogů, a usiluje o identifikaci potřeb a současné nabídky toto vzdělávání uskutečňovat. Prostřednictvím výzkumného pohovoru byly zjišťovány potřeby a možnosti trhu s dalším vzděláváním pro specifickou cílovou skupinu osob nevidomých. KLÍČOVÁ SLOVA Celoživotní vzdělávání, další profesní vzdělávání, kompenzační pomůcky, nevidomí, pedagog, profesní růst, škola, vidomí, vzdělávací potřeby, zrakově postižení.cs_CZ
dc.description.abstractFinal work on the topic Specific educational needs of visually impaired teachers in the framework of further professional education with a focus on needs and possibilities related with lifetime education of visually impaired teachers in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is focused on disabilited people - people with visual impairment - support, rehabilitation and usage of compensation aids. Furthermore, it maps the social system of services that are grouped together and are helping to people with visual impairment. The key topic is the education system in the Czech Republic and the Slovak Republic. Practical part analyzes possibilities of further professional education of visually impaired pedagogical workers and it aspires for the identification of needs and current offer of this education to be realized. Through the research interview were searched needs and possibilities of the market with another education for specific target group of visual impairment people. KEYWORDS Lifelong learning, continuing vocational education, compensation aids, blind people, educator, professional growth, school, educational needs, visually impaired.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCeloživotní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdalší profesní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkompenzační pomůckycs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectprofesní růstcs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvzdělávací potřebycs_CZ
dc.subjectzrakově postiženícs_CZ
dc.subjectVisual handicapen_US
dc.subjecteducational needsen_US
dc.subjectfurther professional educationen_US
dc.subjectprofessional increaseen_US
dc.subjectcompensatory aidsen_US
dc.titleVzdělávací potřeby zrakově postižených pedagogů v rámci dalšího profesního vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-04
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId215347
dc.title.translatedEducational needs of the visually handicap in the context of another professional educationen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csZávěrečná práce na téma Specifické vzdělávací potřeby zrakově postižených pedagogů v rámci dalšího profesního vzdělávání se zaměřuje na potřeby a možnosti, které se týkají celoživotního vzdělávání zrakově postižených pedagogů v České republice. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá osobami zdravotně handicapovanými - osoby zrakově postižené - podporou, rehabilitací a využitím kompenzačních pomůcek. Dále mapuje sociální systém služeb, které sdružují a věnují se osobám se zrakovým postižením. Klíčovým tématem je systém vzdělávání utvořený v České republice a ve Slovenské republice. Praktická část analyzuje, jaké jsou možnosti dalšího profesního vzdělávání zrakově postižených pedagogů, a usiluje o identifikaci potřeb a současné nabídky toto vzdělávání uskutečňovat. Prostřednictvím výzkumného pohovoru byly zjišťovány potřeby a možnosti trhu s dalším vzděláváním pro specifickou cílovou skupinu osob nevidomých. KLÍČOVÁ SLOVA Celoživotní vzdělávání, další profesní vzdělávání, kompenzační pomůcky, nevidomí, pedagog, profesní růst, škola, vidomí, vzdělávací potřeby, zrakově postižení.cs_CZ
uk.abstract.enFinal work on the topic Specific educational needs of visually impaired teachers in the framework of further professional education with a focus on needs and possibilities related with lifetime education of visually impaired teachers in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is focused on disabilited people - people with visual impairment - support, rehabilitation and usage of compensation aids. Furthermore, it maps the social system of services that are grouped together and are helping to people with visual impairment. The key topic is the education system in the Czech Republic and the Slovak Republic. Practical part analyzes possibilities of further professional education of visually impaired pedagogical workers and it aspires for the identification of needs and current offer of this education to be realized. Through the research interview were searched needs and possibilities of the market with another education for specific target group of visual impairment people. KEYWORDS Lifelong learning, continuing vocational education, compensation aids, blind people, educator, professional growth, school, educational needs, visually impaired.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV