Show simple item record

Professional Qualification of Pedagogical Staff of Elementary and Secondary Schools in relation to the Long-term Plan for Education and Development of the Educational System of the Czech Republic
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorKubíček, David
dc.date.accessioned2019-10-17T12:00:16Z
dc.date.available2019-10-17T12:00:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109356
dc.description.abstractPráce se zabývá současnými kvalifikačními požadavky na pedagogické pracovníky působící na základních školách, a to v kontextu dosahování dílčích cílů stanovených Strategií vzdělávací politiky do roku 2020. V teoretické části se věnuje novelám zákona č. 563/2004 Sb. (Zákona o pedagogických pracovnících) z pohledu zákonných nároků na odbornou kvalifikaci pedagogických pracovníků a hledá propojení s dílčími cíli definovanými ve Strategii vzdělávací politiky 2020 a dalších kurikulárních dokumentech. Zachycuje možná úskalí zajištění kvalifikovaných pedagogických pracovníků, která vyplývají z regionálních situací na trhu práce a uvádí možnosti jejich řešení. Definuje vládní priority ve vztahu k učitelské profesi. Výzkumná část porovnává dostupnost kvalifikovaných pedagogických pracovníků v regionech z Královéhradeckého a Moravskoslezského kraje, u kterých je předpoklad různých potenciálů na trhu práce. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogický pracovník, zákon o pedagogických pracovnících, kvalifikace, standard, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavycs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with current qualifying requirements on pedagogical workers working at primary and secondary schools in context of component goals achievement given by Education Policy Strategy 2020. It is devided into two parts. The teoretical part is devoted to amendments to Act n. 563/2004 (Act on Educational Workers) from the perspective of legal claims to professional qualification of pedagogical workers and searches connects with component goals defined in Education Policy Strategy 2020 and other curricural documents. It captures possible pitfalls of providing skilled pedagogical workers that follow from regional situation on the labor market and describes possibilities of their solutions includinng opinions of control members especially Czech School Inspection. It defines goverment priorities in relation to the teaching profession. The research part compares availability of skilled pedagogical workers in parts of two Czech Republic regions where there is assumption of different potential on labor market. KEYWORDS pedagogical worker, Pedagogical Workers Act, qualifications, standard, Long-term Plan for Education and Development of the Educational Systemen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpedagogický pracovníkcs_CZ
dc.subjectzákon o pedagogických pracovnícíchcs_CZ
dc.subjectČeská školní inspekcecs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectvychovatelcs_CZ
dc.subjecttrh prácecs_CZ
dc.subjectvýjimka ze zákonacs_CZ
dc.subjectpedagogical workeren_US
dc.subjectPedagogical Workers Acten_US
dc.subjectCzech School Inspectionen_US
dc.subjectheadmasteren_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjecteducatoren_US
dc.subjectlabor marketen_US
dc.subjectexception to the lawen_US
dc.titleOdborná kvalifikace pedagogických pracovníků základních škol ve vztahu k Dlouhodobému záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-04
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208504
dc.title.translatedProfessional Qualification of Pedagogical Staff of Elementary and Secondary Schools in relation to the Long-term Plan for Education and Development of the Educational System of the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeVeteška, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá současnými kvalifikačními požadavky na pedagogické pracovníky působící na základních školách, a to v kontextu dosahování dílčích cílů stanovených Strategií vzdělávací politiky do roku 2020. V teoretické části se věnuje novelám zákona č. 563/2004 Sb. (Zákona o pedagogických pracovnících) z pohledu zákonných nároků na odbornou kvalifikaci pedagogických pracovníků a hledá propojení s dílčími cíli definovanými ve Strategii vzdělávací politiky 2020 a dalších kurikulárních dokumentech. Zachycuje možná úskalí zajištění kvalifikovaných pedagogických pracovníků, která vyplývají z regionálních situací na trhu práce a uvádí možnosti jejich řešení. Definuje vládní priority ve vztahu k učitelské profesi. Výzkumná část porovnává dostupnost kvalifikovaných pedagogických pracovníků v regionech z Královéhradeckého a Moravskoslezského kraje, u kterých je předpoklad různých potenciálů na trhu práce. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogický pracovník, zákon o pedagogických pracovnících, kvalifikace, standard, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavycs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with current qualifying requirements on pedagogical workers working at primary and secondary schools in context of component goals achievement given by Education Policy Strategy 2020. It is devided into two parts. The teoretical part is devoted to amendments to Act n. 563/2004 (Act on Educational Workers) from the perspective of legal claims to professional qualification of pedagogical workers and searches connects with component goals defined in Education Policy Strategy 2020 and other curricural documents. It captures possible pitfalls of providing skilled pedagogical workers that follow from regional situation on the labor market and describes possibilities of their solutions includinng opinions of control members especially Czech School Inspection. It defines goverment priorities in relation to the teaching profession. The research part compares availability of skilled pedagogical workers in parts of two Czech Republic regions where there is assumption of different potential on labor market. KEYWORDS pedagogical worker, Pedagogical Workers Act, qualifications, standard, Long-term Plan for Education and Development of the Educational Systemen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV